wisselende porties avondeten... normaal?

Discussie in 'Voeding' gestart door cowgirl80, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje eet heel erg wisselende porties met avondeten.. de ene keer eet hij zijn bordje helemaal leeg... de andere keer heeft hij na 3 hapjes al genoeg. Soms kan ik hem dan nog verleiden met een stukje uit het vuistje te eten, maar na 1 of 2 stukjes heeft hij dan ook genoeg.

Hij krijgt 4/5 borstvoedingen op een dag, sochtends fruithap en tussen de middag brood. Hij is slank gebouwd en hij lijkt gewoon weinig honger te hebben.... is dit normaal?
    Ik vind het zo zonde als ik na een paar hapjes het bakje weg kan gooien... en ik maak me ook zorgen of hij wel genoeg binnenkrijgt.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja, is heel normaal. Wij zelf hebben ook de ene keer meer honger als de andere keer.
    Geef je potjes? Dan zou je bijvoorbeeld de helft kunnen opwarmen, en de andere helft in de koelkast bewaren tot de volgende dag.

Hier eet ze ook vanaf het begin heel wisselend. Meestal eet ze een paar dagen als een bouwvakker en dan weer amper tot niks.

Naar mijn idee kunnen ze prima zelf aangeven hoeveel ze nodig hebben. Daarbij is het ook bijvoeding. Lekker proeven en ontdekken.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik vraag me namelijk altijd af, wat is veel...welke hoeveelheid""moet" nou eten...

maar ik maak altijd vers, en schep altijd iets op waravan ikd enkd at ie het zeker op gaat eten....dan kan ie altijd nog meer krijgen...
    dat wat over is, bewaar ik in de koelkast voor de volgende dag, soms gooi ik er nog wat extra verse groente in...

zoontje hier krijgt nog gewoon een melk na het eten, dus zn buikje zla hoe dan ook gevuld zijn voor de nacht...

eventueel kan je zn voeidng voor het eten wat vervroegen!?...zodat er wat meer tijd tussen zit en hij meer honger zal hebben

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @gwenolyn tja, dat heb ik zelf dus niet, ik heb zelf altijd trek in mijn avondeten... dus voor mij is het heel vreemd als mijn kindje savonds ineens niks eet

@fafje ik geef m altijd nog borst na het eten inderdaad, hij gaat niet met honger naar bed denk ik... nou ja, misschien moet ik me er niet teveel zorgen over maken

5. fafje

fafje Niet meer actief

cowgirl, ik zou sowieso lekekr op bv en je kindje vertrouwen...die vullen elkaar hoe dna ook aan hoor! :) dat is zo fijn aan bv

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier hetzelfde hoor, ik weet inmiddels wel welk eten er sowieso goed ingaat, maar de ene keer is het echt bord schoon leeg en de andere dag is het na 3 hapjes genoeg. Ik geef sowieso altijd yoghurt voortoe en voordat ze gaat slapen bv, dus met een lege maag gaat ze niet naar bed :). Gewoon blijven aanbieden en niet teveel zorgen maken.

Deel Deze Pagina