baby en verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vonkje27, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonkje27

    vonkje27 Actief lid

    13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi allemaal,
    ff een vraagje.
    ik heb een verjaardag,alleen word daar binnen gerookt.
    ben er zelf dus op tegen,maar mijn vriend vind niet,dat ik mag vragen of er niet gerookt word bij de kleine.
    we roken zelf niet in huis en als hun bij ons op bezoek zijn,moeten ze ook buiten roken.
    mijn vraag is dus dit,
    is het onbehoorlijk om van mensen te vragen om niet bij de baby te roken?
    mijn vriend vind dat wat een ander in zijn eiegn huis doet,eigen keus is.
    ze hebben zelf ook 2 kids,maar altijd gerookt bij de kids.
    ben er zelf geen voorstander van.
    ze hebben ook een kennis,die longproblemen heeft en als die komt,dan word er niet gerookt,maar kijken ze degene wel weg.
    echt ff dilemma,sorry.
     
  2. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik ga niet met mijn kindje in een ruimte zitten waar gerookt wordt. Het hangt er vanaf bij wie het is om te vragen of ze niet willen roken. Maar bij mij roken mijn familie en vrienden niet als we daar komen. Maar bij kennissen die het niet uit zich zelf doen zou ik het ook niet vragen. Je kan ook om en om naar de verjaardag gaan? Eerst je vriend en dan jij? Of misschien een oppas vragen?
     
  3. vonkje27

    vonkje27 Actief lid

    13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    de verjaardag is dus van zijn broer en dat is nogal een aparte familie.
    daar vraag je zulke dingen niet,sanp je.
    helaas,is het ook niet echt dicht bij huis en we moeten met de trein.
    en als ik dus niet mee kom met de baby komt er geheid geroddel en rare gezichten,snap je.
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tja, inderdaad moeilijk. Jullie hebben beide wel gelijk. Ik wil ook niet dat er bij mijn zoon wordt gerookt, en dat gebeurt ook nooit. Maar dat komt ook omdat de hele familie buiten rookt. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat het die mensen hun eigen huis is. Je kunt ook gewoon even vragen hoe ze er tegenover staan en zijn ze niet van plan buiten te gaan roken dan zeggen dat je oppas gaat zoeken voor de kleine of dat dan een van jullie niet mee gaat om bij de kleine te blijven.

    Anders weet ik het eigenlijk ook niet!
     
  5. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Snap je dilemma hoor! Wij roken zelf alle2. Maar niet waar de kleine bij is. Familie en vrienden die bij ons komen, gaan ook allemaal netjes naar buiten. Het is natuurlijk wel zo wat Setteke zegt, het is natuurlijk hun huis. Maar dat neemt niet weg dat mensen mischien uit zichzelf even netjes kunnen vragen of ze een sigaret op mogen steken als jullie er zijn( ik ging ook altijd netjes naar buiten als er een baby bij zat. Vindt ik niet meer dan normaal. Maar niet iedereen is zo).
    En wat je anders ook kan doen(zou ik ook doen denk ik) als je vindt dat er teveel gerookt wordt ga je gewoon met de kleine naar huis. Ook al is het na een half uur al. Als mensen dan vragen waarom je zo snel weg gaat, zou ik het ook gewoon eerlijk zeggen. En als ze daar dan wat van zeggen: lekker laten kletsen. Jouw kindje en jij bepaalt!

    Liefs
     
  6. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zou je man alleen laten gaan.
    echt niet dat ik mijn kind in een huis zet waarin
    gerookt wordt!

    dan maar rare gezichten en roddels,
    zou voor mij echt heel simpel zijn.
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik vindt ook niet dat je kan vragen of er niet gerookt wordt in iemand zijn eigen huis.
    Bij mij thuis mag er ook niet gerookt worden en mijn man staat dus ook buiten te roken.
    Ik vermijd dus dat ik mijn dochter mee neem naar plekken waar veel gerookt wordt omdat ik ook vindt dat mijn kind niet vergiftigd hoeft te worden door die rook.
     
  8. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ja, zou me inderdaad ook absoluut niet druk maken wat de mensen zeggen. Als ze ernaar vragen zou ik het gewoon vertellen. Lekker belangrijk wat zij vinden. Het is niet meer dan normaal dat ze er rekening mee kunnen houden.
     
  9. vonkje27

    vonkje27 Actief lid

    13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    pff. vind het echt een moeilijk iets.
    ben vorige keer daar ook al op verjaardag geweest,omdat er niet gerookt zou worden.
    zaten we eerst buiten en toen werd het wat frisser en ging iedereen naar binnen en werd er flink wat afgerookt.
    stond gewoon blauw.
    ben toen met de kleine buiten in de kou blijven zitten en uiteindelijk naar huis gegaan.
     
  10. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    ? Terwijl er niet gerookt zou worden? Ik had dan gelijk mijn spullen gepakt en naar huis gegaan. Sorry hoor maar afspraak is afspraak.
     
  11. vonkje27

    vonkje27 Actief lid

    13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    we hebben besloten,dat we er gewoon heen gaan en als er toch veel gerookt word binnen ga ik weer naar huis,ook al is het na een half uur.
    heb ik in ieder geval mijn gezicht even laten zien en als ze vragen waarom ik zo snel wegga, zeg ik dat ik het niet op prijs stel als er zoveel gerookt word bij de kleine.
     
  12. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Als mijn kinderen mee gaan naar een verjaardag slapen ze meestal. Dus verblijven ze in een ruimte waar niet wordt gerookt. Mijn dochter is ruim 2 en komt wel in ruimtes waar gerookt wordt (toen ze kleiner was niet) maar mijn zoon niet (nog maar 9 weken). Mijn hele familie rookt, maar niemand rookt in hun slaapkamer, dus kinderen gaan daarheen.
    Misschien kan jij jouw kindje in een slaapkamer laten slapen?
     
  13. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Helemaal mee eens Vonkje!
    Jammer voor hun dan, maar mischien begrijpen ze de hint! Je hebt van mij groot gelijk!
     
  14. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik zou zeggen, het is kiezen of delen;
    het is jullie keus als je wil roken in je eigen huis. Maar dan kom ik niet met die kleine.
    Als jullie die kleine willen zien dan dus graag niet roken.
    Dan kunnen ze zelf kiezen....
     
  15. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik zit komende maand ook met een aantal verjaardagen en een bruiloft.
    Ook ik kom dan in huizen waar gerookt word...en wil mijn kleine daar ook nog echt niet aan bloodstellen. Bij mij thuis word niet gerookt, maar de meeste mensen waar ik op visite ga of iets dergelijks lijken het niet dor te hebben en roken gewoon naast je of blazen het zelfs in de richting van onze uk. :evil:

    Op deze verjaardagen etc zijn ook mensen die waarschijnlijk na een opmerking ook een scheef gezicht zullen trekken. Ik ben er dan ook voor dat mijn kindjes gezondheid voorgaat en dat ze dan maar lekker gaan roddelen!

    doe waar je je goed bij voelt!
     
  16. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ga niet naar verjaardagen als ik weet dat daar wordt gerookt... mn kind gaat dan voor. Ik kan best begrijpen dat hun in hun eigen huis wil roken maar logisch vervolg is dat ik dan niet kom met de kids. Dan moet 1 van ons 2-en maar alleen of gewoon op een ander tijdstip dat er niet wordt gerookt.
     
  17. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Tweeling schreef:
    Lekker asociaal vindt ik dat dan. Daar zou ik (ondanks dat ik zelf rook) echt pisnijdig om worden. Sorry hoor maar dat vindt ik echt niet normaal.
     
  18. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Daar zou ik ook niet tegen kunnen!
    Ik rook zelf ook, maar nooit in huis (ook niet als Evi boven ligt).
    En als iemand dat niet wil laten vind ik dat prima, maar dan kom ik of mijn vriend zonder die kleine.
     
  19. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Precies. Maar eigenlijk te belachelijk voor woorden dat er mensen zijn die daar geen rekening mee willen houden.
     
  20. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wat is veel?
    ik vind 1 sigaret al veel, en daar zou ik dan ook gelijk weggaan!
    maar ik zou dus helemaal niet gaan en mijn man alleen
    daarheen sturen!
     

Deel Deze Pagina