Pasvorm Lief lifestyle

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fiorella, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiorella

Fiorella Lid

2 okt 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    V&D heeft prijzencircus en ik heb online een setje van lief gekocht voor nog geen 20,-! Zoals je op de foto's kunt zien (hopelijk doen ze het) is het een erg lief en schattig setje.

Mijn vraag gaat eigenlijk over de pasvorm van het merk LIEF! Ik kreeg het shirtje en het broekje binnen. Shirtje was prima, niets mis mee. Maar het broekje... Erg vreemd. Je hebt dan de pijpen van het broekje en het bovenste gedeelte, zeg maar. Het bovenste gedeelte kwam zo ongeveer tot haar oksels :( En de pijpen pasten niet echt in verhouding tot haar lengte. Pijpen waren te kort. Erg vreemd, hier past toch geen kind in? :(

Ik heb het broekje vergeleken met andere broekjes die ik heb en het is echt een hele vreemde vorm.

Ik zie op de website van LIEF nog meer leuke broekjes, maar ga nu wel twijfelen of het de moeite waard is om te bestellen? Zijn al die broekjes zo? Iemand er ervaring mee?

Ik ben voor mijn dochtertje, maat 80, op zoek naar lekkerzittende broekjes en shirtjes om in te kruipen en bewegen. Heb internet al helemaal afgestruind en er zijn weinig leuke van dit soort broekjes en shirtjes te vinden, ten minste niet in mijn smaak :D
    Ik vind dat schattige en de kleur roze erg leuk, niet die donkere najaarskleuren die je overal ziet. Het zal wel mode zijn, maar ik hou van lekker vrolijke kleuren :D Dus het merk lief past gewoon bij mijn smaak. Van Feetje hebben ze ook van dit soort leuke setjes op dit moment, helaas maar tot maat 74. Als iemand nog een suggestie heeft welk merk ook van dit soort vrolijke broekjes en shirtjes heeft?

Bijgevoegde bestanden:

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    ik vind Lief erg leuk, maar inderdaad die pasvorm is af en toe echt niets en wisselt ook weer per artikel: koop er daardoor eigenlijk niets meer van. Heb t-shirts gehad die waren idioot smal en lang, terwijl andere heel kort en breed vielen. Broekjes zo breed en kort, maar ook weer leggings die ellenlang lijken. Het ene jurkje valt goed op maat, het andere kan met geen mogelijkheid aan etc etc. Nee, voor onze kinderen geen Lief meer.

3. Fiorella

Fiorella Lid

2 okt 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    Jammer is dat he?! Het is gewoon zo'n leuk merk!
    Kost ze toch omzet lijkt me, als het gewoon had gepast dan had ik het ook niet terug hoeven sturen.

Wie wil er nu een broekje wat eindigt bij je oksels?? Dat zit toch niet lekker? Ik zag het meteen toen ik het broekje uitpakte uit de verpakking. Dat moeten ze bij LIEF toch ook zien? Vreemd hoor...

Ik vind het gewoon erg jammer :D Maar ga gewoon verder zoeken, er zijn nog meer merken.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Het is een baggy model...

Het elastiek hoort in de taille en het kruis hangt dus laag.

5. Fiorella

Fiorella Lid

2 okt 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    ohh :$ net zoals de pubers van tegenwoordig :D

Ik wordt oud!!!:D

6. gusto

gusto Niet meer actief

:D haha!

7. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ja dat idee krijg ik ook, een harem broek soort

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Klopt is een harem broekje..

Lief! Werkt met een eigen maattabel (net zoals c&a zara etc ) & valt dus kleiner.. Die maattabel kanje echt aanhouden.. E. Is erg klein op de -1 past van de h&m 86 met gemak maar bij lief! Draagt ze echt 104..

56; 0 tot 2 mnd
    62; 2 tot 4 mnd
    68; 4 tot 6 mnd
    74; 6 tot 9 mnd
    80; 9 tot 1 jaar
    86; 1 jaar tot 1,5
    92; 1,5 tot 2
    98; 2 tot 3
    104; 3 tot 4 jr

En die klopt 9 vd 10 x echt.. Ik heb bij c&a ook 34 en bij zara 42 ofzo haha..

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Klopt idd wel wat honeyy zegt.
    Tot nu toe gaat t allemaal wel goed.
    Maar die basic-collectie (die wit/lichtroze/roze/grijze) valt wel gek.
    De broekjes vallen daarvan wel goed en de vesten ook!
    Maar de tshirts en longsleeves moet ik daarvan al zeker een maat groter nemen. Gelukkig hebben we een lief winkel in de buurt :D

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    de shirtjes die ik van lief heb zijn allemaal kort en breed, vreselijk vind ik dat.

Zou maar wel even goed kijken, haha neem anders cm mee;)

11. Fiorella

Fiorella Lid

2 okt 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    Een harembroekje dus;) stom, heb ik totaal niet bij stilgestaan. Lijkt me ook totaal niet lekker zitten, dus ze gaan sowieso terug en ik kijk wel verder.

12. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de pasvorm van Lief ook erg slecht. De ene keer heel wijd, de andere keer weer heel smal. Laatst had ik voor mijn dochter ook een setje gekregen in maat 62. Shirtje was al bijna te klein (terwijl ze van heel veel merken nog 56 droeg) en de broek... die past ze over een half jaar waarschijnlijk nog niet, zo groot!

Ze hebben bij de Zara veel leuke zachte broekjes:

Broeken - Baby meisje (3 maanden - 3 jaar) - KINDEREN | ZARA Nederland

Mijn dochter heeft deze en die zit perfect; niet zo'n slobber-ding maar wel heerlijk zacht:

BROEK MET TOVERSTOKJES - Broeken - Baby meisje (3 maanden - 3 jaar) - KINDEREN | ZARA Nederland

Succes!

13. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    dochter had van mn man een zomersetje gehad van dezelfde maat en dan twee maat groter dan ze eigenlijk heeft. shirt zat meteen al strak. broekje was short, maar meer kniebroek bij haar en kan ze volgende zomer nog aan. jammer. ik had een super leuk jurkje gekocht maar het zat verschrikkelijk, bandjes veels te lang. lijfje zat prima. door die bandjes dus veels te lang. geen gezicht.

14. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hier juist smalle shirtreclame van lief die mooi lang vallen, ideaal voor mijn meisje!

Ik heb laatst wel zoiets gekocht van name-it

15. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Heb ook een paar keer misgepakt op maten bij LIEF. Mijn ervaring met shirtjes/jurkjes etc. neem 1 tot 2 maten groter.. Maar maakt het niet altijd mooier. Ik koop er dus eigenlijk ook niets meer..

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb gelukkig weinig van lief voor mn zoon.
    Ik vond de shirtjes een te kleine opening hebben voor t hoofd ( mn zoon is vrij klein)
    Heb twee 'joggingbroeken'. De band van de broek zit vrij laag en is elastisch, helaas zit er geen koordje in om t elastiek iets aan te trekken,dus de broek zakt steeds van zn billen, het elastiekmis vrij slap.
    Ik zou t niet meer kopen, erg duur en wisselende pasvorm.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik ben heel tevreden.. Als ik hun maattabel aanhou Zit het perfect bij mijn smalle dochter.. Maar goed, ik weet hoe het valt en hou dus rekening met hun maattabel. Niet wat E. Van de zara mexx of hema heeft want dat valt weer veel anders.. Ik pas 34 bij de c&a ook maar bij zara toch echt groter nodig 😁

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Raar toch dat die maten en pasvormen zo vreemd zijn bij de meeste kindjes. Heb er met andere merken echt nooit last van alleen bij Lief. Of ik nu de tabel aanhoud of niet het is gewoon 9/10x geen gezicht. Zelfs in de winkel probeerde de verkoopster het alsnog te verkopen ('staat zo leuk') terwijl het shirt echt overduidelijk te kort en te wijd was en een broek echt hoogwater, maar in een maat groter veels te wijd ;)

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik had een keer 2 bijna dezelfde shirts van Lief. Volgens mij was de ene 56 en de andere 62. Maar die van 56 was toch echt groter als ik het op elkaar legde.
    Nu toch weer gezwicht en een paar dingen voor de aankomende baby gekocht, ik ben benieuwd

Deel Deze Pagina