Hoi, Vanaf wanneer begonnen jullie de beeb te voelen? Heb af en toe wel het idee dat ik iets voel, maar als ik er dan op let voel ik helemaal niets meer. Had ik allang echt iets moeten voelen (ben bijna 19 weken) of kan het gewoon allemaal nog komen. Zucht wat kun je toch lekker onzeker zijn zeg als zwangere muts [/b]
Ien maak je geen zorgen. Ik was vanochtend bij de verloskundige en ze vroeg of ik het al voelde. Ik voel het inderdaad al, maar ze zei toen zelf al dat dat vrij vroeg was! Laat je niet gek maken door andere verhalen. Moet ook zeggen dat ik het af en toe ook wel opwek. Zelf je vinger een beetje in je buik drukken, en kijken wat er gebeurd. (kan absoluut geen kwaad volgens de verloskundige)Kan ook zijn dat je placenta voor ligt, dan voel je ook nog niks. Het kan er ook aan liggen af je wat steviger gebouwd bent of niet. Komt vanzelf!
Ik voelde hem/haar met 18 weken. Hele kleine plopjes. Het ligt eraan hoe je placenta ligt. Als deze aan de voorzijde ligt dan heb je kans dat je hem pas later voelt bewegen. Dus maak je niet ongerust het komt heus nog wel.
Ik voelde Alyssa al toen ik 14 weken zwanger was, niet regelmatig maar heel af en toe. Ik had de placenta aan de voorzijde, het zegt dus niet altijd wat. Ik geloof dat je pas met 27-28 weken de baby dagelijks moet voelen, dus niks om je zorgen over te maken. ( En dat zeg ik terwijl ik zelf zo'n bezorgde muts was hihi )
Ik heb gelezen dat je het bij je eerste tussen de 18e en 22e week voor het eerst kan voelen. maak je niet druk. Pas in de 28e week moet je het elke dag eén keer gevoeld hebben.
Ik voelde ons meisje voor de eerste keer met 15 weken. Hierna tot 18 weken niets, maar vanaf 18 weken eigenlijk al elke dag. Het begon bij mij met borrelen en ondertussen gaat nu mn hele buik op en neer. Soms krijg ik zelf een goeie kick richting mn ribben. Echt heel fijn om te voelen moet ik zeggen. Vooral nu het met mezelf niet echt lekker gaat heb ik toch bevestiging dat het met haar wel goed gaat. Liefs, Duveldraakje
Ik net in het begin van week 19. Echt het gevoel dat er af en toe iets langs je buikwand gaat. Komt vanzelf. Ik zat ook al in de stress hoor. Maar blijkt echt niet nodig te zijn. Ze zeggen inderdaad ; Bij de 1e zwangerschap voel je het later, of door de ligging van de placenta of door de bouw van je lichaam. Hoop dat je snel mag genieten. Het is wel grappig. Ik begon het te voelen na eten en dan als je rustig zit. Ook als ik af en toe een warme hand op mijn buik leg (boven je schaambeen) en een beetje druk dan krijg ik af en toe zo'n tikje terug. Veel plezier alvast. Melanie
Ik voel mijn kleine nog steeds niet echt hoor. Soms voel ik wat waardoor ik denk dat het wel mijn kindje is maar weet het absoluut niet zeker. Ik heb gehoord dat je pas vanaf 28 weken je kindje elke dag moet voelen dus ik zal geduldig af moeten wachte
ik was 18,5 weken zwanger toen ik mijn kleintje voor het eerste voelde. daarna ook een paar dage niet meer. pas veel later ben ik de kleine veel duidelijker gaan voelen. en nu elke dag sinds een week of twee
Lotte voelde ik vanaf 15-16 weken bewegen en deze frummel heb ik voor het eerst gevoeld met 14 weken, verbaasde me wel want heb placenta aan de voorkant.
Heb sinds vanmorgen een soort kriebel in mn buik, net alsof ze van binnenuit aan het kietelen zijn, kan dit het zijn of voelde het bij jullie anders? Blijf het apart vinden dat er zoveel verschil zit tussen wanneer de een of de ander het voelt.
De een herkent het mss wat sneller dan de ander, ook afhankelijk van hoe beweeglijk je baby is. Ik voel het nu ook nog als gekriebel..dus grote kans dat je je baby hebt gevoeld hoor..