Vanaf wanneer de box in de huiskamer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Kaatje85, Apr 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik ga hem eind mei / begin juni als hij binnenkomt al meteen in de woonkamer plaatsen.

Dan kunnen de katten er even aan wennen dat het verboden terrein is

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ballonnen? Dat is juist 1 groot feest voor mijn katten. 1 van de katten vind het een sport om ze lek te prikken (ze vind dat tuutje heel interessant) en een andere kat gaat er gewoon lekker boers tussen liggen. Beetje zo de ballonnen aan de kant duwen en hop erin.

Zilverfolie ook al geprobeerd. Nou de pootjes stonden er de volgende dag op!

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij hadden em met 35 weken neergezet.
    Maarre al die mooie tips voor de katten hielpen niet :(
    Alluminumfolie, ballonnen ed. allemaal niets...
    Toen Tedje klein was, bleven ze weg uit de box, maar ik merk nu (na bijna 15 mnd) dat er vanacht toch een katje in de box heeft gelegen...

4. Liertjuh

Liertjuh Lid

May 6, 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Vanaf 30 weken bij mij. Vol met ballonnen zodat de katten er niet in gaan liggen. Werkt hier wel perfect.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hmm, alles wat mijn kat niet mag, doet hij juist wel! Balonnen en zilverfolie maken hier ook geen indruk en de plantenspuit laat 'm even schrikken, maar daarna doet hij het gewoon weer. Ik probeer hem dan af te leiden door bv catnip in zijn eigen bedje te spuiten, dat vind hij veel leuker dan zo'n saai ruikende box. Althans, dat hoop ik dan maar...

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nou morgen komt de box weer ( had hem een paar weken geleden al,maar de la paste niet in elkaar,dus wordt morgen omgeruild)
    Mijn vriend riep van de week dat als hij hem in elkaar heeft gezet ( even testen of deze wel past ) hij hem niet meer uit elkaar gaat halen, dus dikke kans dat hij hier morgen blijft staan haha.

Vind het trouwens wel irritant dat je je hele huiskamer moet verbouwen voor de box, wandelwagen enzo. Hebben een grote huiskamer,maar ook grote meubels waar je niet veel mee kan schuiven.

7. knorretje500

Jan 21, 2008
    14
    0
    0
    docente
    Susterseel
    Hoi hoi,

Hier in het zuiden staat de box al... maar onze kitty heeft er zelf geen belangstelling voor... maar juist om haar al te laten wennen aan het idee hebben we de box neergezet... Daarnaast staat het ledikantje ook al bij ons op de slaapkamer... en ook hier heeft ze helemaal geen belangstelling voor.... De kraamzorg had zelf ook de opmerking, dat de kat moet wennen aan de veranderingen... anders zul je zien dat hij/zij inderdaad snel bij de baby in de box zit.... maar ja... misschien hebben wij een kraamhulp die niet zo moeilijk is met dieren... Bij ons komen de dieren gewoon met het kraambezoek mee.... mijn ouders hebben een hond, en die moet er ook aan wennen... daarnaast woont de familie van mijn man niet in de buurt, dus... die nemen de hond ook mee, want die komen meestal een weekendje.... dus.... Misschien een overweging, want hoe sneller de baby ook aan de haren went des te sneller komt er geen allergie....

Groetjes...

Rose

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf 3 katten en een hond + de nodige bijbehorende haren haha.
    Kraamvisite is prima,maar zolang ik nog lekker boven lig heb ik liever dat familie/vrienden hun honden thuislaten, ook omdat er al zoveel veranderd voor onze hond,dus wil dat de kraamvisite die komt ook aandacht aan onze hond geeft, en die niet moet verdelen tussen hem en hun eigen hond + dat als wij boven zitten er beneden geen toezicht is.

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Goede tip, van die balonnen! Onze kat heeft er echt een hekel aan. Over een paar weken komen onze meubeltjes en dan ga ik zowel in de box als in het wiegje balonnen leggen. Voor mij een hele zorg minder. :)

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Verandering of niet, maar als 1 van mn katten de moed heeft om bij die kleine in de box te gaan liggen, krijgt ie toch echt wel vliegles. ;)

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hier ook hoor.
    Sommige mensen laten hun katten in de box en het ledikantje slapen ( helemaal hun keus hoor ! ) maar vind het zelf niet echt hygienisch ( schrijf je dat zo? :rolleyes: )
    Zie in de winkel ook wel eens baby's in de maxi-cosi met een dekentje erover dat helemaal onder de haren zit.. krijg er kiebels van :)

12. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik vind het naast niet hygienisch (maar das inderdaad persoonlijk) ook geen veilig idee. Onze kat "slaapt" ook boven 's nachts, op het voeteneinde van ons bed welliswaar. Ik ben gewoon een beetje bang dat ie op een onbewaakt ogenblik gezellig naast de baby wil gaan liggen en dat ie dat zo doet dat de baby geen lucht meer krijgt!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ja idd., doet hij dat bij jou kan je hem er zelf nog afgooien maar een baby niet.

heb net met heel veel moeite de box zo goed als in elkaar gezet,maar dat is zo'n ^&$#$&* klus dat ik hem denk lekker laat staan. Moet er niet aan denken om hem nu uit elkaar te halen en over 9 weken weer 2 uur bezig zijn om hem in elkaar te zetten.

14. schatje1

schatje1 Niet meer actief

wij willen de box ook met 30wk opzetten en dat is op mijn verjaardag dus vind ik een mooie dag!

Groetjes

15. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben hem vandaag opgezet, dus ook bij 30 weken! :)
    En het staat toch zo gezellig...! ;)

16. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Zodra we een nieuw huis hebben bouwen we de box op.
    Hopelijk is dat snel, want de tijd vliegt voorbij.
    Mocht het niet lukken om op tijd een huis te vinden, dan komt de box met 36 weken hier in de kamer te staan.

17. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Wij hebben de box gister neergezet (ik ben 35.2 weken)

Bij de 1e kwam de box pas naar een paar dagen na zijn geboorte. We hebben toen heel veel gedonder met de 2 katten gehad. Toch er in gaan liggen, vrouwtjeskat ging er tegen aan piesen!

Dus vandaar nu 5 weken voor tijd, aluminiumfolie erin en kijken of poes en kat daar mee akkoord gaan hahaha.

2 e reden is ons zoontje van ruim 2.5.
    Hij kan nu wennen aan andere spullen in de kamer net zoals de babykamer. Hij heeft zijn luiers ook in de commode! Wij denken dat dit soort kleine dingen het voor hem misschien makkelijker maken als er dadelijk een nieuw kindje is!

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    ik ga de box van mn schoonzus lenen, dus ligt er even aan wanneer ze m brengen

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

De box komt over 6 weken, dus dan zal ik hem wel gelijk in elkaar zetten.

20. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Khad de box met 30 wk in de kamer.
    wij hebben geen huisdieren maar vond t gezelliger staan dan een grote doos haha!

Share This Page