Ik had de eerste echo met 6 wk en 3 dagen. Eerder wilde de vk niet ivm grote kans op het niet zien van een kloppend hartje. Had vroege echo ivm bloedverlies.
hier met 7 weken echo gehad in zh( doen ze schijnbaar hier standaard) overigens klopt het hartje niet goed toen heel langzaam en zeiden ze dat beeld meer paste bij 6 weken. week later bij vk geweest..ook daar echo gehad ivm met niet goed kloppen ( ja sta onder controle van gyn en vk ) dus 8 weken..hartje klopte prima..en met 12 weken weer...klopte precies ook met mijn berekende datum...de eerste echo was dus echt met 7+2..
Mijn verloskundige deed het pas met 12 weken. Omdat ik zolang niet kon wachten (vriendin bleek met 9 weken een leeg vruchtzakje te hebben) heb ik met 9 weken een pretecho laten maken. Deze keer heb ik met 8 weken een afspraak.
Hier met 12 weken de eerste echo gehad. Ik had (en heb) er een goed gevoel over, ik had niet de behoefde om het kindje eerder te zien. Ik kan me wel voorstellen dat als het niet goed voelt het fijn is om eerder een echo te krijgen.