Vandaag had ik visite en die verbaasde zich dat mijn kindjes hun fles 'nog steeds' niet zelf kunnen vasthouden. Nou, die van mij zitten niet eens in de beurt van zelf vasthouden. Als ze de fles krijgen, zitten ze wel de hele tijd met hun handen eraan, maar de fles met inhoud tillen vind ik nog heel wat. Jullie snappen wel dat mijn leven een stuk makkelijker uit zal zien wanneer de drie piraten zelf hun flesje kunnen vasthouden (iig overdag), want dan zit ik niet meer met een schuldgevoel te voeden omdat de andere op hun voeding moeten wachten. Maar ik vraag me af wanneer jullie kindjes ongeveer mee begonnen zijn (zelf vasthouden), en hoe jullie geoefend hebben? Ik snap dat je daar helemaal geen behoefte aan hoeft te hebben als moeder als je maar één of twee babys hebt, maar ik mis zeg maar mijn derde arm , daarom wil ik wel met ze gaan oefenen (dat zelf vasthouden)
Nou, ik vind dat helemaal niet raar. Niet alleen, omdat mijn meisje het ook nog niet doet, sowieso niet. Bij een volle fles is deze veel te zwaar voor haar om zelf vast te houden. Wat ik nu wel sinds een paar dagen probeer is haar 's middags een tuitbeker aanbieden. Er zit wel drinken in, maar het is meer om er aan te wennen dat ze die zelf vasthoudt. Is er een van nuby met zo'n ring ertussen met handvatten. Een week of 2 geleden heb ik haar wel eens in haar wippertje gezet, kussen op de buik en zelf laten vasthouden. Dat ging wel goed. Al heeft ze dan wel een zetje nodig bij het laatste beetje. Ik snap wel goed dat het bij 3 kinderen fijn zou zijn als ze het zouden kunnen, maar laat je niet gekmaken hoor door die mensen met hun goedbedoelde adviezen. Alles op zijn tijd. Succes!
Allereerst: compliments to the mother of 3!!! Wow! Je hebt geen andere keuze, maar wat doe je het geweldig! Weg met die schuldgevoelens! Mens zoveel liefde en zorg als jij bied kunnen er maar weinig Ons mannetje begon, net als jouw kindjes, aan de fles te zitten en sporadisch en bij toevalligheid sloot hij zijn handjes om de fles. Dat bemoedigden wij door heel enthousiast te reageren en soms zelf even de fles los te laten. Dan hield hij hem even vast en dan werd het te zwaar en moest een van ons de fles weer ondersteunen. Die kleine momentjes werden steeds langer. Tot wij op een gegeven de fles wouden geven en hij toen al zelf naar de fles reikte en toen zeiden wij pak maar met twee handjes vast (dit kent hij al van speeltjes van mij aanpakken etc) en hij pakte de fles vast en bracht hem zelf naar zijn mond. Hij was toen 4,5 maand. In het begin was de volle fles nog iets te zwaar, maar hoe leger de fles werd hoe meer ik hem zelf liet drinken. Nu hoef ik hem de fles alleen nog maar aan te geven en hij drinkt hem zelf leeg. Wel komt hij voor zijn fles gezellig bij mij op schoot. En mocht het dan eens mis gaan en de fles glijd tussen zijn handjes door dan vang ik hem wel op Stimuleren kan, dwingen alleen niet. Je kindjes ontwikkelen zich op hun eigen tempo. Trek je niks aan van "commentaar" van anderen. Laat het hun jou maar even na doen. Zijn er weinig die het zo 1 2 3 van jou over kunnen nemen. De handigheid die jij inmiddels hebt ontwikkeld in de verzorging en omgang met je 3 kids vind ik bewonderingswaardig!!!
Dat hangt gewoon af van het kind.. Mijn jochie deed het met zo'n 7 maanden ook zelf. Hij pakte toen ook zelf het brood van zijn bordje. Mijn neefje doet het pas sinds hij zo'n 11 maanden is, en hij had ook weinig interesse om zelf eten te pakken. Wel opvallend is dat hij ook met stukjes meer moeite heeft als mijn jochie. Alsof mijn jochie gewoon helemaal klaar was om te eten (zowel dus motorisch als in zijn mond, als in zijn hoofd)
Voor jou zou het inderdaad handig zijn, maar verder snap ik niet zo waarom dat nou zou moeten hoor, zelf een fles vasthouden. Ik liet altijd de fles vasthouden door degene die de fles gaf, omdat mijn kind dan ook dichter tegen het lijf gehouden moest worden. En in mijn overtuiging is dat echt het beste voor een kind. Geloof dat ze hier zo rond een jaar wel eens zelf iets vasthielden.
Wauw 3 kids petje af hoor. Ik begrijp dat het voor jou inderdaad erg makkelijk zou zijn als ze het zelf kunnen. Hier houd ze hem wel af en toe vast en kiept de fles dan ook naar haar mond alleen de speen beland nog wel eens in haar neus ofzo
Zoon, ik word helemaal verlegen van jou Zo hed ik het ook bedacht om te oefenen. Ze grijpen nu echt naar de fles, en trekken deze naar hun mond toe, maar ze kunnen de fles nog moeilijk vasthouden (qus gewicht en in de mond houden). We gaan ook niks forceren, maar inderdaad wel aanmoedigen. Sinds gisteren oefenen we ook met de tuitbeker. En dat gaat beter dan ik had verwacht, ze dronken er ook echt uit. Ik merk dat ze die beter zelf kunnen vasthouden omdat die breder is dan de fles en van die 'oren' heeft. Wij hebben difrax-flessen en ik denk dat het ook daaraan ligt. Ze zijn heel smal en lang, daarom moet het kindje de fles best omhoog houden om eruit te kunnen drinken. Dirksmama, ik vind het zelf ook knus om ze zelf op mijn schoot te voeden, daar niet van. Maar als ik alleen met ze ben moeten er altijd twee wachten op hun fles, en de derde begint dan meestal te mopperen en dat vind ik echt zielig. Dat mijn kind huilt om eten. Ik heb liever dat ze dan hun eten krijgen en tevreden zijn, ook al betekent het dat ze de fles zelf vasthouden. Mijn kids zijn trouwens overdag tijdens de voeding echt niet knus aan het doen hoor. Ze wandelen liefst van mijn schoot af, willen alles om zich heen zien en voelen, trekken aan hun sokken/ mijn haren enz. Zijn heel erg aan het ontdekken en hebben meer interesse in de wereld om zich heen dan in mama. Daarom denk ik dat ze mijn schoot ook niet zouden missen dan. Ochtend en avondvoeding vind ik anders, dan zitten we in bed en zijn ze lekker moe of net wakker en veel meer knuffelbaar Deepfreeze, ik merk ook groot verschil tussen mijn kindjes. Mijn zoontje is ook heel erg van het 'zelluf doen', hij eet al zelf een broodkorstje. En als ie op schoot zit als wij iets drinken, dan gooit ie zichzelf naar de tafel toe om ons kopje/ glas af te pakken, omdat ie zag dat je daaruit ook kunt drinken. Daarom denk ik dat hij wel klaar voor is om zelf die fles te hanteren Dames bedankt voor de reacties!
Van waar die onzerheid?! Je bent toch gewoon ontzettend lekker op weg en goed bezig?! Zoals ik het nu lees lees je de signalen goed van je kindjes af en spring je daar prima op in op deze manier en je plan van aanpak werpt zijn vruchten af. Lekker zo door doen!
is t anders ook een optie om eens een difrax fles met gat er in te proberen. Moielijk uitleggen.. maar zijn soort van ovale flessen met een gat in het midden. De kinderen kunnen deze dan makkelijker vasthouden, omdat ze niet de hele fles in hun handjes hoeven te houden, maar hun handen om een helft van de fles kunnen sluiten. De handjes kunnen dus dicht en dat geeft toch meer kracht Voor de rest gaat het hier ook soms.. soms vindt ze het intressant en pakt ze de fles uit mijn handen en propt ze zelf de speen erin.. en soms ligt ze gewoon als een uitgetelde draak op mn schoot te lurken succes ermee
mijn zoontje houd zijn flesje nog niet zelf vast (hij is 9 maanden) ik heb bv gegeven tot 7 maanden mss daarmee! hij kan zijn fles wel vasthouden hoor,maar als hij drinkt dan wilt hij de fles niet zelf vasthouden!
Mijn zoontje begon het te proberen toen hij een maand of 5 was, maar was er nog veel te lomp voor. Sinds een week of 2 doet hij het af en toe wel en dan ook echt fles zelf naar zijn mond brengen en optillen om te drinken (wel pas als de fles voor de helft leeg is). Hij doet dit niet altijd, aangezien hij liever heeft dat mamma de fles vasthoudt. Liever lui dan moe . Ik heb geen idee of je het kan oefenen. Ik denk dat het ook een stuk interesse is. Vind het trouwens ook echt heel knap dat je drie van die mini mensjes opvoedt. Heb mijn handen al vol aan één dus ik heb diep respect voor jou! P.S. Misschien kun je de fles geven als ze in de wipper zitten? Dan kun je wellicht 2 boefjes tegelijk voeden. Of zeg ik nu iets doms? (Dan sorry!!)
Je kunt voor de difrax flessen ook van die handvaten kopen die jer los op kunt zetten. Onze kleine van nu 8 maanden kan een klein flesje wel zelf vasthouden en drinken, maar een grote volle fles daar heeft ze ook nog hulp bij nodig.
Ik heb echt ALLES afgezocht om die te vinden, maar zie ze echt nergens, ook niet op de site van Difrax. Want dat leek me een ideale beginstap naar zelf vasthouden. Als jij mij kunt vertellen waar ik die kan kopen zou ik je eeuwig dankbaar zijn Boefjesmama, dat van de wippertjes is helemaal niet dom hoor, wordt aan de lopende band gedaan door drielingmama's. Heb ik ook vaak gedaan als ik alleen met ze was, maar de laatste tijd gaat dat steeds moeilijker omdat ze willen 'opstaan' als ze in de wipper liggen. Ze trekken zich dan constant omhoog. Bedankt voor de tips dames, we oefenen nu soms met ze. Als ze de fles zelf 'vasthouden' met hun handjes laten wij de fles dan heel even los. Als het misgaat grijpen we dan in enz.
@ Adi; Léonie kan het ook nog niet hoor, ze houdt het wel vast met AVENT handles die je op de fles kan zetten, ze kan de fles ook naar haar mond zetten maar er komt niets uit hoor... de intentie is er wel maar ze houdt de fles dan zo scheef (idd ook gewicht) dat er gewoon niets uitkomt. Volgens mij is dat helemaal niet gek op de leeftijd van jouw en mijn kotertjes.
Op weg naar eeuwige roem, ga ik het proberen ! Heb namelijk dit gevonden, had het zelf ook nog nooit gezien ! En toch via de difrax site ! Handgrepen S-fles klein en groot 2st Bekijk bijlage 58624 Wilt je kindje zelf al de fles vastpakken? Gebruik dan de speciaal ontwikkelde handgrepen voor de S-fles! Deze handgrepen zijn makkelijk vast te pakken door een kind vanaf 6? Maanden oud. Door de zogenaamde hefboom constructie die er ontstaat hoeft je kindje het hoofd niet te buigen waardoor de nekspieren onbelast blijven. De handgrepen zijn in 2 maten verkrijgbaar en voor alle 3 de S-flessen geschikt. Voor de kleine, 170 ml en grote S-fles, 250 ml ( artikel 705 en 706 ) gebruik je de handgrepen smalle hals ( art. 708 ). Voor de brede S-fles, 300 ml ( artikel 707 ) gebruik je handgrepen brede hals ( art. 709 ). Vaatwasser bestendig.
Ik heb de handgrepen bij de prenatal winkel gekocht en heb ze ook wel eens zien liggen bij de DA drogist hier.
l.iam is bijna 1 en houd de fles nog niet zelf vast haha ik vind het eerlijk dat ik de fles vast kan houden en toch nog even kan genieten van de fles momenten aangezien hij verder niet even lekker bij je wil liggen,, tuitbeker kan hij wel zelf uit drinken,, Liefsz
Hier deed ze het ook pas vanaf haar 1e verjaardag en dat waren volgens mij kleine sapflesjes. Dus gelijk een stuk lichter. Dit was toen ze smorgens te vroeg wakker werd (half 7) dan kreeg ze een klein flesje mee naar bed, dronk die liggend op (de 1e helft al tijdens het verschonen op de commode) en dan sliep ze nog even verder. Maar voor die tijd had ze er weinig interesse voor en als ze het probeerde, zette ze te weinig kracht met haar handjes.