sorrie meiden weer een voedingsvraag Mitchell krijgt nu. 07:00u 190cc 11:00u 190cc 15:30u 190cc 19:30u 190cc 23:30u 190cc voor de laatste fles moet ik hem meestal wakker maken maar hij drinkt hem dan wel helemaal leeg moet ik hem die nog blijven geven of kan ik hem ook weglaten? maar is dan 19:30u niet te vroeg voor de laatste fles ben bang dat hij dan midden in de nacht komt.. ik ga ook over 3 weken aan de kinderarts vragen of hij rijstebloem mag in zijn laatste fles misschien dat hij dan wel de nacht doorslaapt pff dit is zo anders als met Casey ik ben echt alles alweer vergeten hoe het precies ging enzo
Doorsnee wordt tot 4 maanden 5+ flessen geadviseerd. Of in ieder geval tot 6 kilo ivm met de suikerspiegel. Mijn jochie moest ik voor die laatste fles ook wakker maken, maar anders kwam hij in de nacht nog een keer (of 2). Dus dan liever wakker maken, hij dronk de fles dan ook in 1 teug leeg. Half slapend.. Rijstebloem mag normaal ook vanaf 4 maanden, maar weet zo niet wat voor bijzondere omstandigheden er zijn bij jullie. Maar Rijstebloem is ook zeker geen garantie voor doorslapen, sommige kinderen gaan er juist onrustiger van slapen, omdat het teveel van de darmen vergt..
Hij weegt nu 6160gr Oh ik dacht dat rijstebloem goed was, dikker dus dan kunnen ze er wat langer mee doen Maar goed Mitchell heeft al last van zijn darmen, krijgt medicijnen voor te poepen enzo Dan zal ik maar geen rijstebloem geven, dan krijgt hij misschien dus meer last van zijn darmen.. Ik weet ook niet of rijstebloem kan met KMA? Tis toch wat he met die voeding enzo Bij Casey ging alles vanzelf en nu.... nu weet ik niet meer hoe het moet
mijn dochter krijgt om 19 uur de laatste fles en slaapt dan tot ongeveer half 6 door,dan krijgt ze nog een fles bij mij in bed en ik leg haar dan weer in haar eigen bed(dit alles al slapend) daarna slaapt ze nog tot ongeveer 8/9 uur dan is ze ook echt wel wakker dus als ik jou was zou ik de fles van 23uur weg laten,dan even testen wanneer hij weer komt natuurlijk wel gewoon dan 5 flessen geven op een dag succes 8)
Lastig he? Je vergeet dingen ook zo snel. Mijn eerste is nog niet eens 2 maar ik weet het nu al niet precies meer hoe het allemaal ging. Ik heb van ons CB een voedingsschema gekregen wat kijkt naar leeftijd en niet naar gewicht. Daarop staat dat kindjes tot 5 maanden minimaal (en minimaal is zelfs onderstreept) 5 flessen per 24 uur moeten drinken met tussen de 150 - 180 ml erin. Vanaf 5 maanden gaan ze naar 4 flessen met tussen de 200 - 220 ml erin dus vanaf ongeveer 5 maanden kun je de laatste fles weg gaan laten. Grote kans dat hij weer 's nachts komt als je de laatste fles nu al laat vervallen maar je kunt het natuurlijk een keer uitproberen...
Ah oke Ik zou anders niet weten hoe ik hem 5 flessen moet geven tot 19:30 Hij moet nu toch om de 4u eten? Ik moet hem smorgens wel om 7u eten geven want om 8u moet ik Casey naar school brengen En hij pikt het niet als ik hem uit bed haal en meeneem naar school zonder eten te geven Nou dan blijf ik hem nog wel even 5 flessen geven Maar ga het niet redden met 180 per fles hoor. 190 is nu net krapaan genoeg voor hem.
Je vergeet alles weer snel he, ik vraag me af hoe wij ook alweer over gingen na 5 flessen. Je kan het gewoon eens uit testen de laatste fles weg laten. Zo lang hij voldoende drinkt lijkt het mij geen probleem. Helaas komt mijn mannetje nog stipt op de 4 uur in de nacht (en soms al eerder)
whaha.. dat kan t cb dan wel onderstrepen, maar hier kom ik daar toch echt niet aan hoor.. ze krijgt 4 a 5 voedingen van 150 /180 cc en drinkt ze niet eens helemaal leeg.. met 4 voedingen geef ik ze om de 5 u.. dus 8.30/9u 12u/12/30 17u 22u dan slaapt ze rustig een hele nacht door.. ze is bijna 5200 gram..
Zou het gewoon een keer proberen, of hij doorslaapt als je de voeding weglaat.. Met mijn zoontje ging t wat moeilijker, omdat hij gewoon hongeriger was door de Pepti voeding. Dochterlief zit al een tijdje op 4 flessen (was pas net 3 mnd volgens mij en ging toen zelf terug naar de 4 flessen), en ja daar krijg ik gewoon niet meer in.. Oja, rijstebloem mag wel icm KMA. Mijn zoontje kreeg t ook door zijn laatste fles (hij dronk Pepti).
hier een eigenwijs ventje.. of hij nu wel of niet om 22.30/23.00 een fles krijgt, om 4 uur word hij toch wel wakker maar omdat hij naar mijn idee die 5e fles wel nodig heeft maak ik hem wel wakker voor de fles..