hahahaa, ja tuurlijk Nee hoor, wel eentje die gisteren water dronk uit een gewone glas (die ik voor haar vasthield). Interesse is er wel, we moeten nog alleen veel oefenen
En oefening baart kunst Tuitbeker was hier geen succes bijvoorbeeld. Ik dacht ook dan schaf ik die mooi aan en kan ons mannetje daar zelfstandig uit drinken. He, waarom niet? als hij toch zo graag zelf de fles vasthoud? Lekker handig met die handvaten. Niet dus! Meneer vind de tuitbeker niet geweldig! Sinds 1 a 2 weken geven wij hem nu ook zijn eigen drinkbekertje waar hij met behulp van mij water uit mag drinken. Melk blijf ik voorlopig nog uit de fles geven.
Hier begint het sinds kort een beetje te komen dat hij hem zelf steeds vaker vasthoudt, zowel zo'n Avent/Fisherprice fles zonder handvatten als de Difrax met zo'n gat er in. Eigenlijk gaat het beter met die Aventflessen, want die Difrax met dat gat wil hij nog al eens onderste boven houden.
mijn dochter deed het zelf wel. maar ik weet echt niet meer hoe oud ze was. ik heb er foto's van ik gok tegen een jaar aan. maar helemaal precies weet ik het niet meer. mijn middelste heeft het nooit gedaan en de jongste doet het ook ( nog) niet. het was een gewone fles overigens toen had je die poeha met gaten erin allemaal nog niet. mijn mening sommige doen het wel andere niet. zit gewoon in het kind zelf. kwestie van interesse.
Nou mijn zoontje, 11 maanden, wilt de fles nog steeds niet zelf vast houden. Ik stimuleer hem wel van je moet het zo doen schat.. maar hij is liever lui als moe volgens mij haha
Ik heb die handvaten van Difrax gekocht, en gisteravond geprobeerd. Nou het ging ongeveer zo: Melisa pakte de handvaten heel kundig vast, toen stopte ze met drinken en hield de fles omhoog om te kunnen zien wat ze nou vasthield . Vervolgens deed ze de fles weer in de mond, nam één slok en hield de fles weer omhoog enz. na 3 slokken heb ik het maar overgenomen
Milan doet nog niet eens zijn best om de fles vast te houden. Dat zit er binnenkort nog niet in denk ik. terwijl een vriendje van hem die 2 weken jonger is, al helemaal zelfstandig drinkt. Kan zo verschillen.
mijn zoontje gaat het nu al zelf doen, tenminste als het volle er vanaf is. na 5 minuten neemt hij het over, dan is het minder zwaar. ik denk dat het per kind scheelt. zijn nichtje was ook al zo vroeg, en kinderen van vrienden van ons van een jaar drinken hem nog maar net zelf. maar ik kan me voorstellen dat het handig zal zijn met 3 kinderen.
geduld is een schone zaak! Wat denk je, ik heb gister de tuitbeker er weer eens even bijgepakt. We hadden even een stop ingelast, want na een weekje oefenen was het drinken daaruit drama (zeg liever niet drinken daar uit) En nu? Meneer lurkt het er uit. Liever zuipen dan drinken Maar ook net als die kleine van jou... Slokje, kijken, slokje kijken, slokje kijken hahahahah, maar belangrijkste ze hebben dus wel door hoe het werkt. De aanhouder wint
Hier zijn we ook met de tuitbeker aan het oefenen! en het gaat ook ongeveer zoals jij het beschrijft. Ik ben ook heel blij dat ze ook iets uit die tuit drinken en niet alleen erop kauwen.
je weet het soms toch niet hoor met die kleintjes. wij zijn al maanden bezig met een tuitbertje hebben inmiddels 3 soorten. hij zwaait er lustig mee bijt erin maar verder niks noppa nada. we hebben 3 soorten rietjes bekers met hetzelfde resultaat. dan kan het buro wel roepen dat ze met een half jaar van die fles afmoeten maar als het niet wil dan wil het niet. nu hadden we van de week van die 50/50 van roosvicee in kleine pakjes. mijn dochter denkt voor de gein even proberen. wat denk je lurkt ie zo het halve pakje leeg. nou shoot me.... ik snap er niks meer van. en hij maar glunderen. alleen moet ie nu nog leren slikken want de helft loopt weer terug uit zijn mond
Hier een meid die met 5 maanden zelf dronk uit een sapflesje, en met 6 maanden zelf d'r flesje vasthield bij het drinken van de melk (ook difrax), vrij snel dus.. Maar een tuitbekertje, dat snap ze nog niet, rietjes ook niet en een gewone beker snapt ze wel, maar dat vertikt ze... Dus ja, tis altijd wat. Ik ga ervan uit dat ze ooit met veel geduld wel zal leren.. Enne, verder vind ik dat je het geweldig doet hoor. Respect, 3 kinderen tegelijk grootbrengen!
Ons mannetje houd al vanaf 6,5 maand zelf de fles vast! Soms maak ik daar gebruik van, vooral als hij thee oid drinkt, maar met de ochtend en avond fles houd ik hem liever op schoot!! Nog lekker zo'n kroel-momentje! Moet zeggen dat ons mannetje ook altijd enorm geobsedeerd is door zijn fles, dus misschien dat het daar van komt. Als ik hem bijv even probeer af te pakken om de fles te schudden, moet ik wel de menige moeite doen om hem los te krijgen Maar inderdaad geduld... het komt vanzelf!
Is het de bedoeling dat hij nu al uit een beker gaat drinken? Ik zie dat een aantal van jullie dat al aan het proberen zijn. Stomme vraag, maar wat is een tuitbeker?
alicia en nando waren erg vroeg met zelf de fles vasthouden. bijde nog geen 4 maanden. erg handig . tuitbeker die had alicia snel door net als drinken uit een rietje. ze zag het 1x en deed het zonder moeite na. met 6 maanden dronk ze behalve melk alles uit een beker zonder antilek en ook pakjes drinken waren geen moeite. fijn voor onderweg dan had je geen lekkende beker maar gewoon een pakje drinken bij. met 11 maanden dronk ze uit een gewone beker. nando die is wat langzamer met dit soort dingen en moet alles echt aanleren en snapt het niet meteen. hij begint nu een beetje uit een rietje te drinken en een harde tuit dat gaat dan weer wel en dan weer niet. moet er zowiezo antilek op hebben want anders blijf ik hem omkleden . toch geef ik geen ander drinken dan melk uit een flesje om hen toch te blijven stimuleren en te leren om uit een beker te drinken