Hoi meiden, ik ga een peuterbedje kopen voor mijn dreumes, omdat ik in blijde verwachting ben en het advies gekregen heb niet meer te tillen. Ik vraag me af wanneer je eigenlijk een dekbed en een kussen mag gebruiken (ivm wiegendood) vanaf welke leeftijd is het veilig? (ik heb deze vraag ook bij baby en dreumes neergezet, omdat hij nog geen 2 jaar is) __________________
Ik vermoed dat het prima kan als hij naar het peuterbedje gaat. Als hij oud genoeg is om in zo'n bedje te liggen kan ie ook een dekbed. Ik zou wel een plat kussen nemen.
Je hebt speciale platte kussens bij de ikea,geschikt vanaf 2 jaar.. Mijn dochtertje heeft hem ook pas. Zijn iets van 4 euro ongeveer.
Hier slaapt onze dochter (26 mnd) sinds een maand onder een dekbedje. Daarvoor sliep ze nog gewoon in een slaapzak. Een dekbedje schijnt pas veilig te zijn vanaf twee jaar. Kun je je zoon ook niet in een slaapzak in zijn peuterbed leggen? Ik heb hier geen ervaring mee want dochterlief slaapt nog steeds in haar ledikant. Een kussen zou ik sowieso pas geven als je zoon daar zelf om vraagt of als hij een knuffel o.i.d als kussen gaat gebruiken.
het advies voor dekbedden is vanaf 2 jaar. Dit omdat niet alle kinderen onder de 2 het dekbed aan de kant duwen als ze het te warm krijgen. En dat is gevaarlijk. Een kussen meestal tussen de 2 en 4 jaar. beetje naar de behoefte van het kind. Mijn jochie begin net voor zijn 2e verjaardag zijn hoofd op een knuffel te leggen. Dus voor het een kussen gekocht voor zijn verjaardag
Robyn ligt nu een maand onder een dekbed. Een kussen heeft ze nog niet, zodra ze erom gaat vragen of als ze een knuffel als kussen gaat gebruiken krijgt ze ook een kussen.
sinds ze een jaar is hebben we een kussen en sinds ze 7 maanden is een dekbed. Heb het nooit zo nauw genomen met de boekjes maar gedaan wat ik vond dat kon voor mijn kind, t is geen woelertje. Nu is ze ruim 2 en heeft ze een groter kussen en peuterdekbed!
Dank jullie voor de antwoorden! ik neem een mee van ikea en dan krijgt ie hem in januari, wanneer hij 2 is. doe ik eerst wel wat lakens in het dekbedovertrek.
omdat hij onlangs in ons bed geslapen heeft (toen hij ziek was) en toen ging hij uitzichzelf op t hoofdkussen van mn man slapen daarnaast omdat hij tegenwoordig steeds met zijn hoofd gaat `slapen`op een groot zitkussen in de woonkamer als hij moe is. Daarom kreeg ik de indruk dat hij er behoefte aan heeft.
oh ja dan deed ik het ook.... Hier slaapt ze nog in haar ledikantje...en dus zonder kussen. Maar ze heeft er ook nog geen behoefte aan
Mijn zoon is 6 en wil nog steeds geen kussen. Paar keer geprobeert, maar hij gooit hem steevast uit bed 's nachts....
okt. 2008 is mijn dochter geboren en in de winter van 2009 een dekbedje voor haar gekocht en ze ligt nu sinds haar 2e verjaardag in een gewoon 1 pers. bed maar zonder kussen. Weet niet maar vind een kussen een beetje eng nog hihi
Wij hebben wel al een kussen aangeschaft, maar gebruiken hem nog niet. Hij slaapt nog prima zonder, dus stel ik het zo lang mogelijk uit. Dekbedje ligt ook in de kast (ook vd Ikea) maar ga ik pas gebruiken als zijn normale dekentje te koud word. Want hij slaapt nog in ledikant en met zomerslaapzak.
onze dochter heeft een kussen en dekbed sinds de zomer,, we hadden eerst een combi sleeper slaapzak maar we waren bang dat ze met die slaapzak uit bed zou vallen (baby ledikant) dus hebben we haar aangeleerd om onder een dkebed te liggen ,, nu vind ze het heerlijk,ze kan ook echt niet zonder kussen,,dt is wel een speciaal kinder kussen ,,mijn eerste kussen van silvana. ademt door enz enz.. gaat super dus
hebben wij ook gedaan , vanaf 2 jaar... geen enkel probleem, wil niet eens slapen ZONDER kussen...! hahaha.