Ongeveer 6 weken geleden stopte Iris opeens met haar middagslaapje; van 2 a 3 uur naar helemaal niks. We hebben haar wel elke middag op bed gelegd; daar ging ze zingen / spelen en zo had zij (en wij ) 1 a 1,5u wat rust. En nu sinds een dag of 5 slaapt ze weer smiddags en dan echt 3 of 4 uur. Echt bizar!!! Ik had dat niet meer verwacht.
Het is vaak een fase in de ontwikkeling als ze even niet willen slapen, gewoon druk in hun koppie met nieuwe dingen. Onze dochter is bijna 3 1/2 en heeft dat een keer of 2 gehad. Nu slaapt ze nog steeds een uurtje 's middags en als het niet goed uitkomt kan ze soms ook gewoon zonder. Altijd in bed blijven leggen, het komt vanzelf weer goed en inderdaad kan een fase 3 tot 6 weken duren. Charlie
Onze dochter heeft inderdaad ook deze periodes. Zo slaapt ze weken heel goed en zo slaapt ze bijna niet. Ik stop haar wel altijd in bed en laat haar en als ze niet slaapt speelt ze vaak wel gewoon. Als het een keer niet uitkomt kunnen we hem ook overslaan.
Mijn zoon heeft ook deze periodes. Nu zit hij weer in een periode van bijna niet slapen 's middags maar dit kan volgende week zo weer 2 a 3 uren worden. Ik leg hem wel altijd op bed 's middags en dan wacht ik het wel af
Weet niet precies hoe oud zij is (slecht in hoofdrekenen vanaf je onderschrift haha..) maar mijn zoontje heeft dit ook 2/3 weekjes gehad en hij is van 25 september 2008. Nu slaapt hij weer net als vanouds zo 2,5 tot 3 uur.
Heerlijk zeg.. mijn dochter slaapt al een paar maanden niet meer 's middags. Zie het ook niet meer gebeuren helaas