weten iemand eignelijk vanaf welke leeftijd je een baby kunt verwennen of laten wenne aan bepaalde situaties? Indy huilt namelijk iedere keer als ze haar bedje in moet maar ik vraag me af of als ik haar oppak hiermee verwen / aanwen om opgepakt te worden of dat ze hier nog te jong voor is?
Ik ben van mening dat je een baby zo klein als jouw meisje niet moet laten huilen. Een baby huilt met een reden. Zo heb ik dat ook van mijn kraamverzorgster geleerd. Ik begin nu met Joey (op een leeftijd va 6 maanden ongeveer) wat 'opvoedkundige' dingen toe te passen. Zo kan Joey nu de boel erg tegen elkaar uitspelen en als ik hem zijn gang laat gaan regeert hij -zo klein als hij is- het hele huishouden... Maar een kleintje van 3 weken moet je mijn inziens troosten als ze huilt
maar dat zou dus betekenen dat ik haar iedere keer weer uit haar bedje op zou moeten pakken...zo slaapt ze natuurlijk nooit normaal in. Neem aan dat dat ook niet goed kan zijn.....?
Mijn kraamhulp zei altijd een volle baby slaapt. Vol van eten of vol van liefde/aandacht... Baby's willen vastgehouden worden, het liefst zo dicht mogelijk bij je zijn. Bij Joey was dat ook echt een probleem, die wilde helemaal niet alleen in zijn bedje liggen. Ik denk dat ze daar ook erg verschillend in zijn, je moet er een manier in zien te vinden. Als haar luiertje schoon is, kleertjes zitten goed, ze is gevoed en je hebt haar geknuffeld is er geen reden voor een baby om niet in slaap te vallen. Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het... ik werd er ook wel eens wanhopig van. Dan dacht ik 'WAT WIL JE NOU?'. Naarmate ze steeds een beetje ouder worden leer je je kindje kennen en wordt het steeds makkelijker om te weten wat eraan scheelt als ze huilt. Joey huilde ook gewoon als er niets was, omdat hij bij mij wilde en niet alleen in een bedje
Mijn kraamhulp zei: een baby van onder de 6 maanden kan je niet vérwennen maar wel géwennen. De kleine kan dus wel aan dingen wennen, zoals al beginnen met een naar bed gaan ritueel. Maar verwennen kan je de baby nog niet. Ik zou jou kleine meid lekker troosten hoe vaak je wilt! Wil ze niet slapen, maar wél bij je zijn: koop/huur/leen een draagzak. Zo'n kleintje heeft nog geborgenheid nodig.
ik liet Nick altijd zo'n 5 minuten liggen en vaak was het huilen dan al wel over. Nick sliep echter ook vaak al aan de borst... Het is en blijft uitproberen en je gevoel volgen Succes Karin
Voor de nacht heb ik een snugglenest gekocht. Dan kan de kleine veilig tussenin slapen. Dit deden we alleen als Glenn écht niet in zijn bedje meer wilde slapen. Dit bedje namen we ook mee als we op visite gingen. De zijkanten en het hoofdeinde zijn van stevig kunststof. Je kan er dus niet zo maar even op rollen met omdraaien, dat voel je echt wel.
ja de ene keer stopt ze ook vrij snel, maar sosm kan ze zo hardverscheurend huilen...echt zielig gewoon dan. Indy valt sosm ook in slaap aan de borst maar als ik haar dan in haar bedje leg wordt ze vaak na een paar minuutjes toch weer wakker en dan gaat ze ook huilen. Moet zeggen dat ze het vannacht supergoed gedaan heeft...om 10 uur kreeg ze haar laatste voeding (vroeger dan normaal) en maar na een keer haar speentje teurg te stoppen viel ze al in slaap. Toen kwam ze pas weer om half 4! Toen ben ik wel even bezig geweest met haar maar daarna kwam ze pas weer om 8 uur. Laatst hadden we ook dat we haar laatst voeding zo voreg gaven en toen sliep ze ook veel langer door....vreemd want dan zou je dus denken dat wanneer je de laatste voeding later geeft ze rond 6 uur door zou slapen...dat doet ze dus niet. Maar goed ze is nog maar bijna 4 weekjes oud...
ik heb ook een tijdje gehad dat z eniet op bed wilde en lag te huilen ik deed iedere keer gewoon zonder iets te zeggen de speen in de mond en na 2 avonden was het afgelopen... maar nu heb ik mjin meisje eraan laten wennen dat ik voordat ze in haar bedje gaar een liedje met haar zing op de arm en dan leg i khaar in bed en dan zing ik het zelfde liedke nogeens en dan gaat ze slapen (het is wel elke avond het zelfde liedje(hahahahaha) enik heb het liedje zelf verzonnen maa rik merk aan haar dat ze er rustig onder word....
vergeten te zeggen dat ik dus wel altijd de gene moet zijn diehaar naar bed brengt anders slaap ze niet.. want niemand kent het liedje , (dat is iets dusm ij en mijn dochtertje haha )
En anders misschien een bakerzak? Ik heb hm van de week binnen gekregen en Suus slaapt smiddags nu aan 1 stuk door. Anders werd ze vaak wakker. Lag heel onrustig te slapen. Ze huilt zichzelf wel vaak in slaap. Maar dat duurt ook niet langer dan 5 min. Je kan eens kijken;www.bakerzak.nl Suk6 Charlotte