hallo dames... gisteren bij het cb geweest en de kleine doet het uitstekend ze mag 200cc hebbe nin de fles maar... dan moet de nacht fles eraf.. kreeg geadviseerd om ipv de fles een beetje water te geven heb dit afgelopen nacht geprobeer maar mevrouw nam hier geen genoegen mee en begon hrd te huilen dus heb ik haar toch maar de fles gegeven... om nou mijn meisje zo te laten huilen dat kan ik niet... heef tiemand nog tips? ( door laten huilen is nutteloos want dan huilt ze d ehele nacht en mijn man moet om kwart over 6 er weer uit)
Ik denk dat ze haar nachtfles nog gewoon nodig heeft... zo heel zwaar is ze nog niet... hoeveel flessen krijgt ze?
Ja ik begrijp niet waarom je de nachtfles er nu al af wil halen ze is nog zo klein. Het CB heeft tegen mij gezegt dat je pas naar 4 flessen mag als ze 5 maanden zijn tenzij ze het zelf aangeven dat ze het niet nodig hebben,maar jou meisje heeft het volgens mij nog echt nodig.
als ik 's nachts nog een fles geef aan jiri, dan krijgt hij maar 90cc. Net genoeg om het tot 8 uur te redden. Ik zou het nog gewoon geven en anders proberen of ze met een speentje genoegen neemt. Jiri heeft de afgelopen 2 nachten van rond 3 uur tot 7 uur steeds ff gehuild, dan weer speentje enz. Dit is voor mijn nachtrust ook niet te doen. Maar heb hem dus nu al 2 nachten geen fles meer gegeven rond 4/5 uur. Ik wil dit eigenlijk ff volhouden, maar als hij het niet gaat snappen, dan krijgt hij gewoon weer zijn flesje van 90cc.
bij mij zei iemand van CB met 2,5 week bij intake al dat nachtfles er af moest en om de 4 uur eten... omdat hij boven 4 kilo was... dit kon hij dus echt niet... haalde 3 uur amper... bij kleine 3 maanden is hij langer gaan doorslapen... toen ik eerste keer CB kwam en dat dus melde van die andere vrouw zei ze al hij heft dat gewoon nodig geef maar volledige fles... moest van die andere minder en verdund geven
Waarom zeggen niet alle CB's hetzelfde daar word ik zo gek van maarja doe je niks aan. Ik denk dat ze nog niet zonder nachtfles kan dat heeft ze duidelijk aangegeven,en Wessel krijgt ook nog gewoon een nachtfles want hij heeft het ook nog echt nodig dus ik ga het nog niet eens proberen.
Volgens mij is je kindje nog veel te jong en te licht om geen nachtvoeding meer te krijgen. Het CB vind dat alles op hun manier moet, maar als dat niet voor je kindje werkt dan moet je gewoon doorgaan met een nachtfles. Volgens mij heeft Ruben tot 4 maand een nachtfles gehad.
Hoi, Het ene kindje is het andere niet hoor, ondanks dat een gewicht boven de 8 pond is. Stan had er ook moeite mee, hij drinkt vanaf 8 weken oud wel om de 4 uur (wel toe moeten dwingen hoor, ging niet vanzelf), maar de nacht fles kreeg hij nog gewoon. Hij krijgt nu sinds 1,5 week geen nachtfles meer. Soms slaapt hij door, soms huilt hij even een half uurtje om vervolgens gewoon verder te slapen. Maar sommige kindjes zijn er duidelijk nog niet aan toe om al van de nachtfles af te moeten, ook al kan dit qua gewicht wel. Ik heb het zo gedaan; elke week verlegde ik het met een half uur. Dus bijv nu om 4u komen, dan vanaf volgende week om half 5 pas een fles. Zo lukte het mij. En ik heb ook zijn voeding aangepast. Je hebt verschillende mogelijkheden. Ik deed in eerste instantie een schepje extra voeding door de fles, wel water zelfde hoeveelheid houden. Zo valt het al wat zwaarder op de maag. Succes!
Fynn sliep op een gegeven moment gewoon door en gaf dus zelf aan dat hij geen nachtfles meer nodig had. Hij brabbelde nog wel wat op de tijd dat hij normaalgezien z'n fles kreeg maar sliep gewoon verder. Denk dus dat jouw kleintje dat ook wel vanzelf aangeeft. Volgens mij heeft het weinig zin om dat te pushen. Je kunt wel door de laatste fles wat voeding doen voor hongerige baby's. Dat kan helpen om de nacht door te komen.
bedankt voor jullie antwoorden! ik ben dus blijkbaar niet de enige die een beetje lak heeft aan wat het cb zegt... het is niet zo dat ik de nachtfles eraf WIL hebben maar hij MOET eraf va nhet cb omdat ze 200cc in de fles krijgt en dan mag ze nog maar 5 flessen op een dag en ze krijgt er dus 6.... heb al geprobeerd met de speen en al met water en minder voeding maar hier neemt ze geen genoegen mee ze drinkt gewoon de volle fles leeg en soms laat ze een bodempje staan.. maar het is mijn eerste en dan ben je zo bang dat je het verkeerd doet omdt ik haar die fles gewoon nog geef snachts ik heb zoiets van als ze het niet meer nodig heeft dan slaapt ze wel door en zolang ze komt om de fles krijgt ze hem maar ben ik dan zo raar?
Wat vaag zeg...200 cc flessen! Lijkt me erg veel voor een kindje van haar gewicht. Maar goed, stel dat... 5x200=1000. Dan verdeel je die 1000 toch gewoon over 6 flessen... Bv. 6x150cc flessen of 4x150cc en 2x180cc of eventueel 6x180. Krijgt die kleine toch lekker haar nachtvoeding.
Ik geef ook 5 flessen en hij krijgt ook een nachtfles. Ik geef 3x 150cc en 2x 180cc,die 180cc krijgt hij voor de nacht en s'ochtends.
Toen Lynn 2 maanden oud was, moest ze van het cb ook van de nachtfles af. Desnoods mocht ze wat lauw water in de fles, of een speentje, maar geen voeding meer. We hebben dat een paar nachten geprobeerd, maar het werd een groot drama. Lynn bleef krijsen van 4 tot 7 uur. Ze wilde geen speentje en ook geen lauw water. We hebben toen besloten weer gewoon een nachtfles te geven. Lynn viel na de fles meteen weer in slaap en wij hadden ook weer wat meer nachtrust. En nu is ze precies 3 maanden en sinds 2 weken slaapt ze door tot 7 uur. En dat is zomaar van de een op andere dag gebeurd. De ene baby slaapt gewoon wat sneller door 's nachts dan de ander.
Het CB... Die lijken te denken dat elk kind gelijk is en op dezelfde curve zit! Je meisje is nog zo klein, laat haar gewoon die fles hebben joh. Baby's geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben, ik zou er mij geen zorgen in maken. En nogmaals: het CB; tsssss!
Britt is nu ruim 10 maanden en heeft af en toe nog steeds behoefte aan een fles snachts. Niet iedere nacht, maar als ze heel druk ik geweest overdag dan komt ze blijkbaar toch iets te kort
sorry dames... zie tot mijn grote verbazing dat haar gewicht en lengte van vorige maand er nog staan had het wel veranderd.... zou het direct weer doen haar gewicht nu is 5215 gram en ze is 56 cm sorry sorry sorry
keira at ook veel, 6 flessen van 180 heeft bij mij heel lang gewerkt, langzaam werden het er 5, nu nog maar 4 en wat fruit en pap. ze slaapt snachts door, maar idd, als ze erg druk is overdag word ze snachts wakker en neemt ze halve fles ong. merk op dat ze in nederland wel erg streng zijn? strakke schemas, verplichte voeding aantal.. brrr moet er niet aan denken, normaal dat de meeste van jullie er een beetje lak aan hebben!
met 180cc in de fles neemt mijn meisje heen genoegen.. ze drinkt elke fles de 200 op.... maar het is dus echt onmogelijk om die nachtfles eraf te krijgen dus ze hebben gewoon dikke pech op het buro als mijn meisje die fles nodig heeft krijgt ze hem ze zal vanzelf weleens doorslapen...
weet je, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. ze slaapt vanzelf wel een keer door. en voor je eigen nachtrust kan je als ze het nodig is mischien maar gewoon die voeding blijven geven. want een huilend kind wat er niet aan toe is, is veel slopender. het is jouw kind, en jij beslist, en voelt wel wat goed voor haar is. het cb kan je adviezen geven , meer niet.
Niks van het CB aantrekken bij ons zeggen ze het ook al na 6 weken en mijn meid is van 2,5 kilo bij geboorte nu 4 kilo en van maatje 44 naar bijna 56 gegroeit. Ze heeft de voeding echt nog nodig. Wel ehlpt de voeding voor hongerige babys om de tijd tussen de voedingen op 3 uur overdag en 4 uur snachts te houden. Ook de hoeveelheid moest naar beneden van 100 naar 80/90cc . Daar neemt ze cht geen genoegen mee. Volgens de meeste sites is dat ook gewoon te weinig. Gewoon doen wat je gevoel zegt.