Baby 7 weken buikslapers en nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames. Onze kleine knul van 7 weken is echt een buikslapers. Net als zijn grote broer was. Overdag durf ik dag wel. Dan ben ik er bij, maar snachts durf ik het niet. Hij is nu al vanaf 5 uur wakker met 2x half uurtje slapen tussendoor. Op zijn rug komt zijn voeding omhoog, ook als zijn matras schuin staat. Op zijn zij vind hij niet echt prettig. Hij slaapt het beste en het lekkerste op zijn buik. Maar snachts durf ik dat eigenlijk niet, hoewel ik overdag zie dat hij goed zijn hoofd kan draaien.

Nu heb ik wel een aerosleep matras. Dus het zou moeten kunnen. Maar t zou maar net een keer mis gaan.... Maar ja.. wat nu..

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Als dat de enige positie is waarin hij zich echt prettig voelt en niet door spuugt zou ik dat doen.

Zoon lag in zijligkussen, ook niet ideaal maar ja... Je moet wat als ze zo beter slapen :)

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja hier nu ook zijlig kussen. Inderdaad niet ideaal. Maar zou ik het kunnen riskeren met dat matras? Dus niet de topper, alleen het matras.
    Er ligt nu een molton op en hij wordt net een beetje slaperig, dus voor nubkan ik er niks mee. Maar voor morgen dan. Vanmiddag heeft hij wel 5 uur op zijn buik geslapen in zijn bed. Maar dan ben ik wakker en hoor ik hem ademen via de camera.

4. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Bij de eerste was ik panisch over buikslapen, terwijl het zijn favoriete manier van slapen was. Moeten inbakeren (puckababy) en overdag slapen was moeizaam. 'S avonds in slaap vallen lukte lange tijd niet alleen.

Nu de 2e en ik merkte het meteen: ook weer een buikslaper. In de 3e week reflux geconstateerd (later kma). Zonder aarzeling heb ik hem op zn buik gelegd. Hij had al snel een sterke nek én zijn wieg staat naast mijn bed en met name de eerste weken sliep ik licht of niet door de hormonen. Deze baby kon, na de aangepaste voeding door kma, wél gewoon weggelegd worden in bed en valt uit zichzelf rustig in slaap. Nu 3 maanden verder 'oefenen' we op de rug en soms gaat dat goed. Maar als hij onrustig is of oververmoeid werkt alleen op de buik.

Maar ja, aan mijn verhaal heb je niks, want je moet er zélf vertrouwen in hebben, anders zit je steeds in de stress. Dat kan ik me van de eerste nog heel goed herinneren.
    Zijligging is inderdaad een alternatief.

Imona vindt dit leuk.
  5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oké. Ik heb hem na wederom 1.5 uur klooien op zijn buik gelegd. Molton er af. T gaat smiddags ook goed, dus moet nu ook maar goed gaan. Hij kan zijn nek al vanaf de geboorte optillen en draaien.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Wij hadden t zelfde probleem. Onrustig kindje dat niet wou slapen en vaak voeding terug gaf... we hebben er nachten lang mee rond gelopen en met 6 weken hem overdag een op zn buik gelegd, t kind sliep ineens 2 uur achter elkaar.
    T bedje stond toen al naast ons bed en dus s nachts ook op zn buik gaan leggen. We luisteren dan wel geregeld s nachts of hij nog ademende maar dat was vooral voor onze geruststelling. Hij sliep ineens stukken beter.
    Nu is hij bijna 2 en slaapt hij nog altijd op zn buik met zn benen eronder en de billen omhoog.
    Wij hebben wel de topper van aerosleep erop liggen trouwens.
    Kortom, doen waar je je goed bij voelt, luisteren naar je eigen gevoel

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.711
    18.806
    113
    Vrouw
    Ik kon de angst ook niet loslaten en durfde het niet tijdens de nacht.
    Zelfs overdag zat ik er als een schaap op te kijken.
    Dus ik snap dat je dit moeilijk vind.

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou t kind heeft heerlijk geslapen. Ga straks eerst mn topper terug halen. Die had ik bij de oudste wel, maar we hebben nu een andere maat ledikant dus die topper is te klein en ligt nu bij mn schoonmoeder. Nou, ik maak er wel een paar extra elastieken aan.

Hallo nachtrust

Pechvogol, suikerklontje en nicole18 vinden dit leuk.
  9. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier ligt ons dochtertje ook vanaf 5 weken op der buik, nu is ze 8 weken.
    Ik vond de nachten ook eng, maar ze lag zo onrustig te slapen/kreunen. Zodra ze op der buik lag was ze direct vertrokken.
    Het is 1 van de redenen dat ze ook nog bij ons op de kamer ligt.

Ze is heel sterk in der nekje, ze draait goed der hoofdje tijdens der slaap zelf, waardoor ik ook wat meer rust vond om het te doen

10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Hier ook een buikslaper vanaf dag 1. Ik had een cosleeper maar meneer heeft letterlijk 3 maanden op mijn buik geslapen.

Ook ik durfde het in de nacht niet aan. Meneer sliep gewoon niet op zijn rug. Dus heeft hij op mij geslapen. Kan ik het aanraden nee. Ik denk dat ik het nu ook wel eerder zou aandurven.

11. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hier ook een echte buikslaapster. Vanaf dat ze ca. 1,5 week is (ze is nu 5,5 week), slaapt ze dag en nacht op haar buik. Eerst in de wieg bij ons op de kamer, maar nu gewoon in het ledikant op haar eigen kamer. Wij hebben overigens geen aerosleep. Daar zijn de meningen ook over verdeeld.

Ik weet de risico's van buikslapen, maar ons meisje tilt ook al vanaf de geboorte haar hoofdje op en wij vertrouwen er op. Een beetje goed slapen is voor iedereen ook wat waard.

Pechvogol vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina