Liam is nu 2 maanden oud en groeit inmiddels zijn wiegje uit. Hij staat nu nog bij ons op de slaapkamer, maar moet binnenkort toch echt zijn ledikantje in. Ik durf alleen nog niet zo goed, omdat Liam zoveel last heeft van slijm wat hij moeilijk wegslikt. Hij krijgt hiervoor neusspray met een zoutoplossing om het los te maken, maar ik hoor hem regelmatig zich verslikken of kuchen en dan schrik ik me dus kapot. Ik slaap niet echt goed, omdat ik veel op hem let. Dit is met name zo geworden toen een paar weken terug Liam overdag in mijn armen ineens geen lucht kreeg en ik hem over de arm heb gegooid en op zijn rugje heb geklopt om hem te laten ademen. Dat lukte gelijk en was er niets meer aan de hand, maar ik ben me wel doodgeschrokken! Nu hoor ik dus alle geluiden die hij s nacht maakt. Ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat baby's heel veel geluiden maakt s nacht. Wat is jullie ervaring en wanneer lieten jullie je kindje in zijn/haar eigen kamertje slapen? Ik zit er zelfs aan te denken om eventueel zijn ledikantje nog een tijdje bij ons op de kamer te zetten.
ons meisje heeft 3 nachten bij ons geslapen,en is toen naar haar eigen ledikantje in haar eigen kamer gegaan. en dat doet ze erg goed. succes !
Al mijn kinderen tot ongeveer 2 jaar bij mij in bed/ op de kamer geslapen elke nacht. Nu slapen ze in het weekend vaak nog bij me. Nee, niet allemaal tegelijk, dat wordt een beetje te krap Ik zou persoonlijk na een soortgelijke ervaring te hebben meegemaakt als jij beschrijft, je kindje nog even bij je op de kamer houden. Ik zou nóg slechter slapen van het piekeren of alles wel goed gaat en 64 keer mijn bed uit om te kijken midden in de nacht....
Hier na een paar weekjes al naar de eigen kamer. Ze maken inderdaad veel geluiden en daar heb je alleen maar last van. Want het gaat gewoon goed het slapen. Wij denken dan ook dat kinderen 's nachts doorslapen, maar dat is niet zo. Het schijnt (volgens berichten op internet) dat ze omde drie of vier uur wakker worden, maar zichzelf weer in slaap krijgen. Maar daarbij maken ze dus wel allerlei geluiden. Daar word je zelf dan ook wakker van, maar als ze op de eigen kamer liggen niet en kan je zelf dus ook lekker doortukken
bridgett heeft na dr geboorte een wk in t ziekenhuis gelegen op de couveuse afdeling ivm geelzucht.en ze heeft alleen de 1e nacht naast me gelegen in t z.h. dus ik was al gewend haar niet bij me te hebben. dus bij thuiskomst heeft ze 1 nacht bij ons op de kamer gelegen.en vannaf de nacht erna in dr eigen bed op dr eigen kamertje. ben niet anders gewend zo.
kan me voorstellen dat je er niet prettig bij voelt Liam in zijn eigen kamertje te leggen. logisch als hij soms last heeft met ademen. Er is geen stelregel voor hoelang het kan of mag. Je moet doen waar jij je prettig bi voelt. voel je jezelf er echt niet prettig bij kun je erover denken om zijn ledikant bij jullie neer te zetten. Misschien helpt het om overdag de slaapjes al in zijn eigen kamertje en bedje te doen, zodat jij ook langzaam vertrouwen kunt opbouween, want daar gaat het eigenlijk om. Ik heb dit ook zo met Dano gedaan vanaf dat hij 8 weken oud was, eerst overdag en toen na een weekje ook snachts. Dat ging goed, maarja Dano kampt ook niet met die gezondheidsklachten. Ik denk dat ik me er ook niet lekker bij zou voelen als hij dan in zijn eigen kamertje zou liggen. Aan de andere kant geeft het wel heel veel rust voor jullie, als hij in zijn eigen bedje ligt. de eerste nachten is het echt wel wennen hoor maarja daarna succes!
meestal wordt geadviseert niet langer dan 6 mnd omdat dan de baby er meer moeite mee zou hebben bij het afwennen. Dus wij hebben er voor gekozen om met 5,5 mnd over te gaan en dat ging hartstikke goed dus ze slaapt nu op dr eigen kamertje.
Ons zoontje heeft 1 maand bij ons op de kamer geslapen. Daarna moest hij vanwege logees op zijn eigen kamer en dat beviel ons eigenlijk wel. Lekker rustig, want ook ik werd elke nacht tig keer wakker van kuchjes, rocheltjes, piepjes en kreuntjes. In het begin was het wel een beetje raar en eng. Vooral omdat wij in de kraamtijd hem uit wiegedood hebben kunnen terughalen. Maar het wende snel en ik wist ook wel dat hij nu goed ademde en sterk genoeg was. Maar kan me voorstellen dat je het nog eng vindt. Dan wacht je toch nog een paar weken? Past het ledikantje niet op jullie kamer erbij?
Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt meis! Als je er nog niet aan toe bent of wat de reden ook is niet doen! Succes!
C is na een week of 5 voor het eerst in zijn ledikantje op zijn kamertje gaan slapen. We gingen het weekend daarna uit logeren (mijn ouders), en wilden hem alvast aan het ledikant laten wennen. Na dat weekend hebben we hem ook snel 's nachts in het ledikant gelegd. Vanaf een week of 7 dus.. C maakt best veel geluid 'snachts. Bij mijn schoonouders staat het ledikantje bij ons op de logeerkamer, maar dan slaap ik dus slecht door alle kreuntjes en zuchtjes. C slaapt ondertussen gewoon door.. Maar in jou geval is het iets anders, zeker na die ervaring. Kan me voorstellen dat je hem nog even in de buurt wil houden. Anders lig je waarschijnlijk alsnog 's nachts wakker, en zorgen te maken..
Hier gisternacht voor het eerst op haar kamertje geslapen (met 6 maanden dus.) Ging gelijk goed, heeft lekker geslapen. Ik zou, als ik jou was, hem nog even op jullie kamer laten hoor. Begrijp dat je 't nu nog niet echt durft, en er is niets mis mee toch. Ik vond het heerlijk dat ze zo lang bij ons heeft geslapen...
onze dochter heeft 8 weken in het zhuis gelegen..ze sliep de eerste 5 maanden op onze kamer omdat ik er geen vertrouwen in had.. ik was wel alvast begonnen om ze overdag in haar ledikantje te leggen. dat ging overigs heel goed..had wel de babyfoon erbij staan. na 5 maanden toen ze klem lag in haar wiegje heb ik ze er ook s,nachts in gelegt.. deueren wijd open en zelfs de babyfoon erbij ja ik was erg dat weet ik...maar als je er zo vertrouwen in krijgt en zelf ook goed kunt slapen zou ik zeggen gewoon doen! sterkte ermee
Na ong. 10/11 weken hebben wij onze kleine in haar wiegje in de eigen kamer laten slapen. Onze kamers zijn tegenover elkaar en de deuren staan altijd open, dus we horen ze goed. Toen ze er net lag werd ik iedere nacht vanzelf wakker om een uur of drie, om te checken hoe ze erbij lag. Ging ik even kijken bij haar, naar het toilet en naar bed, sliep zo weer verder. Dat heb ik best een poosje gehad. Vond het in het begin ook best spannend, maar ik sliep op een gegeven moment zo slecht omdat ik de hele nacht naar haar lag te luisteren. Omdat ze verborgen reflux heeft lag ze voordat ze medicijnen had de hele nacht voeding terug te slikken, vaak was ze er ook wat verkouden bij en leek het of ze geen lucht kreeg. Vreselijk. Toen ze medicijnen kreeg en wat rustiger werd (dus niet meer maagzuur terugslikte) hebben we haar op haar kamertje gelegd. Pas toen voelden we ons er zeker over. Het belangrijkste is dat jij/jullie je er goed bij voelen. Gewoon lekker bij je op de kamer laten slapen als je hem liever dichtbij hebt (wat ik me levendig voor kan stellen). Er komt echt wel een tijd dat hij vanzelf op zijn eigen kamertje slaapt.
Mijn zoontje is na 2 weken naar zijn eigen kamertje gegaan. Juist omdat ik zo slecht sliep door al die geluidjes. Sinds hij daar slaapt, slaap ik ook een stuk beter. Maar ik kan me voorstellen dat het in jouw geval anders is. Als mijn zoontje een keer 'gestopt' zou zijn met ademhalen, zou ik er waarschijnlijk niet zo makkelijk over denken.
Hier na 6 maanden pas, had het al eerder geprobeerd en dat ging een paar dagen goed maar daarna werd hij heel verkouden en stikte 3 x bijn ain zijn slijm en toen durfde ik hem niet meer op zijn kamer te leggen, maar na 6 maanden weer geprobeerd en hij slaapt tot nu toe goed op zijn kamertje
Bedankt voor jullie reacties! Het sterkt me te lezen dat alle baby's zoveel geluidjes maken 's nachts. Ik leg Liam 's middags te slapen in zijn ledikant in zijn eigen kamertje en 's nachts ligt hij dus in zijn wiegje. Eigenlijk heeft hij alleen 's nachts zo last van slijm, overdag hoor ik er niet veel van. Ik geloof niet dat Liam verkouden is of zo, maar alleen last heeft van slijm 's nachts. Als hij verkouden is, zal hij toch ook wel iets van een snotneusje hebben? Bij het CB is me afgelopen dindsdag geadviseerd om het bedje wat schuin te maken door bijvoorbeeld wat houtjes onder de poten aan de voorzijde, zodat hij het slijm makkelijker weg kan slikken. De ene nacht gaat het beter dan de andere nacht. Ik hoop dat hij binnenkort geen last meer heeft van zoveel slijm, ik vind het verschrikkelijk om hem zo moeilijk te horen doen 's nachts. Geen idee of het vanzelf overgaat, zo ja wanneer...
mijn zoontje is na 6 maanden op zijn eigen kamertje gaan slapen. En hij maakt snachts wel geluid,maar het was niet storend ofzo.vond het juist wel prettig dat ik hem hoorde. baby'tjes kunnen zó ontzettend stil zijn (en liggen). ik zou hem gewoon nog bij je in de kamer houden. ben je veel meer ontspannen lijkt me