Ritueeltje om de nacht in te gaan...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eliesja, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Was wel nieuwsgierig wat jullie doen om jullie kleintjes klaar te maken om de nacht in te gaan. Is dit een vast ritueel??

Alyssa slaapt gelukkig s´nachts door, maar voor ze de nacht in gaat, gaat ze rond 21.00uur in bad, daarna pyama aan en ook haar slaapzak en dan krijgt ze rond half 10 haar laatste flesje. Ze gaat niet elke dag in bad, meer om de dag, maar doe haar wel altijd s´avonds omkleden. ;)

2. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb een vast avond en middag slaap ritueeltje.

smiddags doe ik hem zijn kleertjes uit slaapzakje aan. lees ik een verhaaltje op de schommelstoel en dan leg ik hem een bedje.

savonds doe ik hem om 19u in bad, dan een babymassage, aankleden en slaapzakje aan, een verhaaltje op de schommelstoel, een slaapliedje zingen de borst en dan bedje in.

groetjes talia

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    talia, wanneer ben jij begonnen met verhaaltje voorlezen? Wil dit straks ook toevoegen aan ons ritueeltje..

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    toen hij 5 maanden was ongeveer, maar je kan er gerust nu al mee beginnen ze houden er van om mama's stem te horen dus kan je dit gerust doen via een verhaaltje.

groetjes talia

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman gaat soms met mij in de douche of ik doe haar in bad (maar vaak doe ik smiddags bij mijn ouders in het grote bad) en dan krijgt ze een pyamatje aan. Rond half 10 doe ik dat pyamatje uit, schone luier en dan baker ik haar in. Daarna krijgt ze haar laatste flesje en gaat ze naar bed. Eerst bakerde ik na het flesje in, maar dan was ze weer veel te wakker erna.

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars had vanaf 3 maanden een ritueel.

Kleertjes uit, schone broek, piama aan, voorlezen, in de slaapzak en in bed in de maneschijn zingen.

Sinds 6 maanden zit daar tandjes poetsen bij.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hier gaat Lisa om de dag in bad, daarna pyama aan, tandjes poetsen en meteen slapen.
    Als ik haar voor ga lezen of ga zingen dan kruipt ze weer uit bed. (misschien zing ik te vals..hhihih)

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hahaha zou dat het zijn? ;)

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    daarom zing ik dus niet!!! haha

10. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Tijn krijgt half 10/10 uur zijn laatste fles.
    Daarna schone luier en pyama aan.

Dan ga ik op krukje naast zijn bedje zitten en doe ik een slaapmuziekje aan. Dan kletsen we nog even zachtjes wat we de dag zoal hebben gedaan en dan vertellen wat we de volgende dag gaan doen en dan licht uit en dan kijkt ie naar zijn lichtgevende sterretjes op het plafond en slaapt ie lekker tot een uur of half 9 en dan nog moeten we hem meestal wakker maken.

11. Niet meer actief

Dhani gaat rond half 8 in bad..pyamaatje aan..flesje en dan naar bed toe..pyamabroekje gaat uit en dan doe ik hem in zn slaapzakje..muziekje aan..kusje van mama en dan slaapt hij door tot ongeveer half 7/ 7 uur..

12. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja hier hetzelfde als bij sonnie
    badje iets eerder namelijk 1900...dan idd pyama aan en flesje op de schommelstoel.
    vervolgens weer schone luier (hij plast tijdens zijn flesje altijd) rond 19.30/19.45 in bed met z'n slaapzakje aan...knuffel kus liedje aan en dan slaapt hij door tot 07.30 's morgens

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik zie dat jou beeb ook pas 2 mnd is. Yassir slaapt echt niet tot 7 uur of half 8. Als ik hem om 19:30 in bed stop dan is hij 3 uur later wakker omdat ie honger heeft en daarna weer slapen en dan weer 3 uur later wakker. Zo ben ik de hele dag en nacht bezig. :cry:

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Suusje dus jij geeft om 19;30/19:45 de laatste voeding?

15. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Heerlijk! ik ben gewoon jarloes!! ;)

16. Niet meer actief

oei als ik dat van jou zo lees Hanan ben ik blij dat dhani al lekker doorslaapt..maar er komt een dag dat Yassir ook doorslaapt hoor ;)
    Misschien kun je hem bij zn laatste avondvoeding meer aanbieden?

17. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Heb ik geprobeerd maar meneertje slaapt hooguit een uur extra. Gelukkig doet mijn man de snachts en ik overdag flesje geven.

Heeft dit niet te maken met zijn gewicht? Yassir is nl klein geboren hij woog 2450kg en nu is hij 2 mnd en weegt hij 4220 kg.

18. Niet meer actief

Zou het niet weten of het daar mee te maken heeft..de een is gewoon wat sneller met doorslapen en kan wat sneller wat langer zonder voeding dan de andere denk ik..
    Wel lekker dat je man de nachtvoedingen doet dan..heb jij ook beetje rust ;)

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het heeft wel met het gewicht te maken gedeeltelijk. De VK zei tegen mij dat om door te slapen ze zeker 4 kilo of meer moeten wegen, anders hebben ze die nachtvoeding nog te hard nodig. Verder zijn ze meestal 6 weken of ouder.

Maar ja, dan is t natuurlijk nog per kind verschillend... Iman was toevallig 6 weken toen ze door ging slapen en woog toen net 4 kilo... Toen had ze ook het dag-nachtritme door... Maar zolang hij vraagt zal hij die voeding nog wel hard nodig hebben!

20. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja klopt om 19.15 uur ongeveer laatste voeding en dan slaapt hij door tot 07.30 uur ...
    maar Sweetangel had het over gewicht en hij weegt nu ruim 6 kilo... dus als haar vk dat zegt, dan speelt dat misschien mee. ? geen idee eigenlijk. Heb gewoon een slaapkop haha allebei mijn kids hoor. Hebben ze van papa geërfd hihi

Deel Deze Pagina