Vanaf wanneer droegen jullie zwangerschapskleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door williebb, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de tips en reacties.
    Ik had zelf nog niet aan elastiekjes gedacht, maar klinkt als een simpele oplossing zonder gelijk een zwangerschapsbroek te kopen.

Die broek koop ik liever pas als ik voor mijn gevoel wat meer zekerheid heb na de vakantie aangezien het vorige keer met 9 weken niet meer leefde en we die fase dan voorbij zijn.

2. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Bij de eerste met 14 weken..

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb tot week 19 hetmet elastiekjes kunnen doen, daarna moest ik er echt aan geloven.
    Ik ben zelf absoluut geen type voor tuniekjes/ rokken en/of jurkjes, dus ik probeer zolang mogelijk broeken te dragen.
    De broeken van miss etam vind ik zelf erg prettig zitten.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik kreeg met 7 weken mijn broeken niet meer dicht en na de goede eerste echo met 8 weken heb ik direct positiejeans gekocht want het ging echt niet meer met mijn eigen broeken :D

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Misschien leggings en stretch rokjes? Ik draag nog steeds geen zwangerschapskleding, draag echt op m'n buik dit keer... Had twee rokjes van vorige keer maar die zaten voor geen meter, te groot en warm met die extra band. Wie weet heb je pok mazzel?

6. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    vanaf een maandje 3 ongeveer ,, had vrij snel al een buikje

7. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat ik al vrij snel zwangerschapsbroeken heb moeten kopen. Rond de tien weken zaten mijn normale broeken echt al niet fijn meer. In het begin probeer je het dan nog met je knoop los of met elastiekjes, maar op den duur houd dat ook op. Ik moet zeggen dat ik zwangerschapsbroeken echt een verademing vond.

8. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet meer wanneer juist, maar in het begin gewoon de knoop open gezet, en gekeken in mijn kast voor wat lossere modellen.
    Dan overgeschakeld op zwangerschapsbroeken. Heb er 2 en ze hangen nu allebei in de kast!
    Kan die niet verdragen aan mijn buik/blaas!! Ik kan heel weinig verdragen daar momenteel. Als ik rechtsta kan je uw hand nog goed in
    mijn broek steken, dus het is niet dat die spannen, maar als ik ga
    zitten, dan trekt alles! en bij die broeken heb je geen knoop om die open te zetten, dus zit je in auto te rijden, en dat snijd langs alle kanten, zot werd ik ervan.
    Heb dan in de zomervakantie een witte linnen broek gekocht in de solden, want wilde niet nog eens extra geld uitgeven aan broeken, en ook 2 joggingsbroeken, en daar doe ik het nu mee.
    Ik ben er geen fan, vind dat mijn kont totaal op niks trekt erin, dus draag ik meestal lange trui zodat je mijn kont niet ziet, maar het comfort!!! En voor mijn buik heb ik een deftige buikband gekocht die ook steun aan mijn rug heeft! beter dan dat lapje stof :)
    Had ik dit eerder geweten had ik nooit geen zwangerschapsbroeken gekocht!!! Buikband zakt af, en sneed lang alle kanten!
    Heb wel een zwangerschapskleedje waar ik wel tevreden mee ben!

Maar hé ieder zijn ding.

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Nu 16w2d zwanger van de eerste en pas nog al mijn gewone kleren.
    2-3 kg afgevallen door veel overgeven. Ondertussen zit ik nog steeds op een -2 a -1 kg in vergelijking met toen ik positief testte. Een buikje begint langzaam te komen.
    Wel heb ik al een positiejeans gekocht. Die draag ik soms ook al is het niet nodig. Reden: daarin zie je al een beetje een buikje en in een gewone jeans zie je niks bij mij :) Wil hem graag showen hihi

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij mij hetzelfde! Iedereen blijft maar vragen waar mijn buik blijft, haha.

11. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik ging tijdens mijn eerste zwangerschap met 8weken op vakantie en had toen mn eigen kleding gewoon aan maar t zat (vooral tijdens de vlucht ) al minder prettig door mn darmen buikje. in amerika meteen een zwangerschapslegging gekocht en die heb ik veel gedragen en 2 van mn broeken met elastiek tussen knoop en knoopsgat ;) toen ik terug kwam van vakantie was ik 12 weken en zaten mn oude kleren weer gewoon en heb ik tot 20weken mn eigen broeken gedragen. maar ik heb een kantoor baan en na een tijd zitten knelde het in mijn buik dus zat positie mode stukken lekkerder.

nu ben ik 6.5wk zwanger van de 2e en zou t liefst mn positie kleren dragen. die broeken verzuip ik echter in dus is geen optie. ik draag wel die zwangerschapslegging weer :D wederom weer darmenbuikje en dat zitten mijn gewone broeken gewoon heel oncomfortabel (op kantoor).

ik heb nu een gewone broek aan maar zit niet lekker en omdat dit de enige fatsoenlijke broek is die eventueel aan kan naar mn werk, heb ik zojuist toch maar een positiebroek besteld. bij de Hennes,...20 euries. ;)

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik heb nu zwangerschapsbroeken aan maar zijn nog wel een beetje te groot haha
    Het zit wel veel lekkerder dan mijn gewone spijkerbroeken

13. Misj

Misj Actief lid

10 mrt 2014
    107
    0
    0
    Ik met 8 weken.. Het zat gewoon veel lekkerder

14. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier 17w4 en nog steeds niet nodig. Wel misselijk geweest tot vorige week.
    Nu begint mijn buik te groeien dus ben benieuwd wanneer mijn broeken beginnen knellen :)
    Mijn broeken zitten wel altijd wat ruim dus er was wat plek om te groeien hihi.

15. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik met 9 weken echo gehad en toen kon ik echt mijn eigen kleding niet meer aan. Ben wel 25 kg aangekomen in totaal.

Nu gaat de knoop ook savonds graag open want t zit echt niet lkkr meer. Volgende week echo en als t allemaal goed is dan ook snel aan de positiekleding

16. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Broeken vrij vlot omdat het lekkerder zit. En truitjes nog steeds eigenlijk niet. Ze vallen nog steeds te groot want ik heb niet echt opvulling :(

17. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bij eerste rond 16 weken dat ik er aan moest geloven wat ik helemaal niet erg vond want ik kon niet wachten mijn babybuik te showen :D
    Nu draag ik behoorlijk laag dus met 10 weken de positiebroeken uit de kast gevist hahaha
    Jurkjes met leggings zitten trouwens ook prima.
    T shirts kan ik nog aan maar wel verlengen met buikband.

Deel Deze Pagina