met de pot mee eten en de tijd... ik kom er niet uit...

Discussie in 'Voeding' gestart door poema, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik wil graag dat mijn dochter met ons mee gaat eten. Qua eten is dat geen probleem, ze eet werkelijk alles met smaak op. Maar ik zit met de tijd waarop we eten in mijn maag.
    Zij heeft echt om zes uur honger, maar als ik werk, haar moet ophalen van het kdv enzo, dan red ik het echt niet om om 6 uur eten op tafel te hebben. Ik geef haar nu dan ook nog vaak het eten wat wij gisteren aten zeg maar, of een potje. Met als gevolg dat als wij zelf eten (zo tegen kwart voor zeven) ze nogmaals aan tafel zit en wat met ons mee snoept...
    Nu vraag ik me af hoe jullie dit doen? Rekken jullie dan toch naar je eigen etenstijd? Of...?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toen wij met bijvoeding begonnen was ons zoontje ook steeds doodop rond zessen en haalde hij het eten met z'n allen niet. Toen ben ik maar vooraf gaan zitten met hem. Nu eten we weer wat later, zo rond 19.30.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op de dagen dat mijn zoontje laat thuis is ivm het KDV eet hij even "alleen" en wij eten dan als hij naar bed is (na 19:00). Op de andere dagen eten we vaak met z'n 3-en maar zeker niet altijd. Het hangt er ook een beetje vanaf of wij zin hebben om met z'n tweeën te eten :)

Ik heb dus voor mijn zoontje altijd een huisgemaakte maaltijd in de koelkast of de vriezer.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En als je haar nu terwijl jij aan het koken bent even wat stukjes komkommer enzo geeft? Dan is ze bezig, krijgt wat eten in haar buikje dus heeft niet erge honger, en kan later gewoon lekker bij jullie aan tafel mee eten.

Of ik zou op die dagen zorgen dat er wat te eten is voor haar idd van gister, en dan zelf later eten maar dat vind ik niet de ideale manier, wij zijn meer van het samen eten gezellig met zn allen aan tafel.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja dat vind ik dus ook gezelliger dat ze gelijker ons eet. Is inderdaad wel een idee om haar tijdens het koken alvast wat te geven!

6. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Misschien een stomme vraag?

Als je samen eet kom je zelf toch niet aan eten toe? Wij moeten onze zoon nog met de lepel voeren. Of geven jullie al grote stukken eten die jullie kindje zelf pakt van een bordje??

Bij ons is het nu geprakt (dus niet glad gepureerd) maar wel met stukjes, echter dit moet nog wel met de lepel gegeven worden.

Hij eet dus op dit moment half uurtje eerder en komt er vaak nog voor de gezelligheid bij zitten.

Ben benieuwd?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Onze kindjes eten meestal gewoon zelf, soms en zeker in het begin met de handjes, maar vanaf een maand of 10 vooral met de vork. En als we ze voeren dan heb je toch tussen de hapjes van de kleine door prima tijd om zelf ook een hapje te nemen? Tenminste, de jongste hier bijv, die heeft echt wel even tijd nodig om bijv een stukje wortel te kauwen en in die tijd hebben wij lang genoeg tijd om ook een hapje (of 2 of 3 ;)) te eten.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat zou ik idd doen, kijken hoe de kleine dat vind.

9. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik denk dat wij dan ook eens grotere stukken gaan proberen. Het zal in het begin wel morsen zijn maar ik denk dat hij dat best wel kan.

Bedankt voor de tips

10. zogelukkig

Wij geven ook hele stukken eten. Ja, het is soms een kliederboel, dat moet je niet erg vinden, maar wij kunnen rustig eten, hebben geen omkijken naar ons zoontje! Ik eet 's middags ook met hem aan tafel; hij vindt dat echt gezellig en zien eten doet ook eten he!

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja als ze wel eens met ons meesnoept geef ik haar gewoon een stukje aardappel of een boontje ofzo. Die eet ze dan zelf helemaal op. Maar... (ik ben er nog steeds niet uit...) als ik haar dan eerst komkommertje ofzo geef en dan met ons laat mee eten, zou ze dan nog wel de papfles willen? Het komt er qua tijd dan zo uit te zien:

18.30 warm eten en toetje
    19.30 flesje met rijstebloem
    dan slapen...

Zit dat dan niet te dicht op elkaar? (wat een onzekerheid he?)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Om die reden hebben we vanaf ca 9 maanden de laatste fles niet meer gegeven. Hij dronk er ca 70cc van omdat ie idd te vol zat (hij eet ook ongeveer 250 gram warm eten + 100cc yoghurt als toetje, soms iets meer).

13. zogelukkig

Als ze goed warm eet en ook al een zuiveltoetje krijgt, lijkt mij die papfles overbodig. Hoeveel flessen en ander zuivel krijgt ze op een dag?

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik zit met exact hetzelfde probleem. 3 dagen in de week werken wij beide en zijn we ophalen kdv pas om 18.00/18.15 thuis. daarna koken, dus nooit voor 18.30 uur eten. nu krijgt zoontje nog eten op het kdv maar na 1 jaar niet meer. ik ben nu al een beetje aan het oefenen en als wij laat eten, wil zoontje inderdaad de laatste fles niet meer. hebben ze ook niet meer nodig, weet ik.... maar zoontje drinkt niet veel en is heel erg licht dus ik zou het wel fijn vinden als ie de laatste fles nog wil.

15. zogelukkig

En als jullie nou eerst een fles geven en dan wat later eten of eten ze dan helemaal niet meer? Hoef je je ook niet zo te haasten met eten koken enzo!

Deel Deze Pagina