Werken terwijl je kind ziek is!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Macdee, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Mijn kindje is ziek, niks ernstigs maar 'gewoon' koorts, verkouden en erg zielig!
    Nu moet ik gaan werken vandaag en ik vind het verschrikkelijk!!
    Ik moet zo gaan beginnen en echt tot 5 uur blijven...Ik weet dat hij in goede handen is, maar alleen zijn moeder kan toch goed voor hem zorgen als hij ziek is?????
    Hebben jullie daar ook last van?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ben thuisblijfmoeder maar kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is hem nu weg te brengen. Gelukkig zeg je zelf wel al dat hij in goede handen is dat scheelt een boel. Misschien kun je bellen naar de creche (ga ervanuit dat hij naar de creche gaat) om te horen hoe het gaat. Voelt misschien ook wat beter als je hoort dat ondanks hij ziek is hij toch goed zit daar. en ze bellen als hij te ziek is toch? dat hij btere naar huis kan? succes vandaag.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

gaat hij naar het kdv?
    Daar nemen ze geen kindjes aan die koorts hebben hoor.
    Ik moest laatst ook naar me werk maar ze had nog geen koorts maar ik verdacht haar wel van ziek zijn.
    In de middag belde ze op 38,7.
    Ben gelijk naar huis gegaan. Me werk kan me dan gestolen worden!

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @SLC: Bij ons kdv mogen ze wel komen met koorts, zolang ze zich maar niet ziek gedragen. Als ze er echt vervelend van worden, moeten ze opgehaald worden, maar als ze gewoon lekker spelen mogen ze blijven. Jelle is er wel eens thuisgekomen met 39.0 en hij had de hele dag lekker gespeeld.

@MacDee: Ik vind het ook vervelend om mijn kindjes te brengen als ik moet werken en ze zijn wat ziek. Zomaar (nou ja, het is niet "zomaar" natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel) thuisblijven zou ik persoonlijk niet zomaar doen, ze rekenen echt op mij, als ik er niet ben moet er iemand om 6.00 uit zijn bed gebeld worden. Dus dan ga ik gewoon werken en als het nodig is ga ik naar huis, maar tegen die tijd zijn de meeste bewoners al verzorgd en kan ik iemand anders regelen om de dienst over te nemen.

5. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ditto. Bij ons is dat ook zo. We vinden het wel beter voor zo'n kleintje als ie gewoon thuis is natuurlijk maar aan de andere kant, je kan niet altijd thuis blijven van je werk :S Ik kan me voorstellen dat het een rot gevoel geeft.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik ga dus niet werken bij koorst en ziek zijn.
    Als het alleen koorst is en verder niks, dan wel. Gelukkig wordt er nooit vervelend over gedaan (nou is het ook nog maar 2 keer voorgekomen, 1 keer ziek en 1 keer gebroken armpje)

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik kan ook niet zomaar thuisblijven als mn kindje ziek is.... Ik breng m dan naar oma, dus dan weet ik dat ie in goede handen is en flink verwent word.
    We houden dan extra contact via de mail maar ik kan thuis ook niets meer voor hem doen dan medicijnen geven... Het is niet echt een jongetje wat de hele dag op schoot wil kroelen ook al is hij ziek....

(ben uiteraard best eens thuisgebleven als hij echt heel erg ziek was hoor, maar die kleintjes zijn zo vaak ziek, kan moeilijk elke maand een paar dagen thuisblijven)

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn man en ik wisselen af bij ziekte, de ene keer blijft hij thuis en de andere keer ik, als het voor hem echt niet mogelijk is om thuis te blijven en ik kan geen vrij krijgen dan vraag ik oma.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als mijn zoon erg ziek is blijf ik thuis! dan zit ik geen seconde lekker op mijn werk. gelukkig hebben ze zorgverlof op het werk bij ons en zijn daar soepel in. Maar als mijn zoon wat hangerig en snotterig is e.d. past mijn moeder gewoon op. En als het niet meer gaat Smst ze mij op mijn werk en ga ik naar huis toe.

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Als onze meid zich niet lekker voelt, proberen wij wat te regelen met ons werk. Vriendlief begint later, ik ga vroeger naar huis (of andersom) of we schakelen een oma in. Als ze koorts heeft, maar ze doet het verder prima, gaat ze gewoon naar het kdv.
    Ze is 1 keer behoorlijk ziek geweest (met meer dan 40 graden koorts). Toen heb ik een dag vrij genomen. Dat gaat redelijk makkelijk bij ons. Maar ik wer ma-wo-vr, dus de volgende dag ben ik altijd weer vrij.
    Zelf heb ik trouwens nooit zoiets gehad van 'alleen mama kan dan goed voor haar zorgen'. Papa en opa/oma kunnen dat ook erg goed. En ook op het kdv zijn ze ook kundig genoeg om in te schatten wanneer mama gebeld moet worden als het niet goed gaat. Kdv zit trouwens bij mijn werk, dus ik ben er zo!

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Wij kijken of mijn man en ik het op kunnen lossen, en anders vinden onze ouders het allemaal niet erg om op een ziek kindje te passen. Ze komen dan bij ons in huis, zodat we hem niet weg hoeven te brengen!

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik neem meestal geen vrij als Tess ziek is, mijn man gaat vanuit huis werken of oma komt oppassen.
    Ik kan Tess ook met een gerust hart daar achter laten.
    Alleen afgelopen december heb ik wel vrij genomen omdat ze toen zo ziek was dat ze zelfs opgenomen werd in het ZH en aan een sonde en infuus moest.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Opzich mogen ze hier wel naar het KDV maar wij hebben voor onszelf de regel dat ze met koorst niet daarheen gaat. Gelukkig heb ik heel erg makkelijk werk en kan ik of thuiswerken of van dag ruilen. Lukt dit echt niet dan komt oma lekker om meisje in de watten te leggen en is ze dus in goede vertrouwde handen

14. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Mijn zoontje hoeft niet naar het kinderdagverblijf maar gaat naar mijn zus. Het is dus heel vertrouwd en ik weet ook wel dat hij het daar goed heeft.
    Het is ook niet dat ik denk dat hij zich beter voelt als hij thuis is, maar meer dat ik me beter voel als ik bij hem ben.....
    Maar ik mocht gelukkig 2 uur eerder stoppen en heb hem gelijk opgehaald!!! We hebben heerlijk geknuffeld en nu ligt hij op bed.
    Kind slaapt en moeder is ook gerust!!

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hihi
    dan snap ik het wel.
    Dat zou ik ook wel doen namelijk.
    Morgen gaat ze ook naar oma terwijl ze niet top fit is.
    Knuffel hem maar lekker!

16. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Als je kind ziek is heb je toch gewoon recht op vrij. Je mag een aantal dagen opnemen als mantelzorger. Je werkgever is zelfs verplicht om je vrij te geven. Op deze website vind je meer informatie:
    SZW – Kortdurend zorgverlof – Inleiding
    Ook je man kan hier gebruik van maken, dus zijn jouw verlofdagen op, dan kan je man vrij nemen. Raar dat je werkgever daar niks over heeft gezegd. Mijn werkgever heeft mij dit verted toen mijn moeder in het ziekenhuis lag en betaalde mijn loon gewoon volledig door!! Moet ook wel zeggen dat ik het erg getroffen heb qua werkgever!

17. Skye

Skye Niet meer actief

Ik werk maar 2 daagjes en mijn moeder en schoonmoeder passen allebei 1 dag op. Dus als Kyra ziek is, dan ga ik gewoon werken en is zij in goede handen. Ik maak me er niet zo druk om

18. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    @char30986

Dat wist k niet bedankt voor de tip!
    Ik denk dat als ik er op stond ik wel vrij zou krijgen van mijn baas, maar er waren een aantal belangrijke vergaderingen (waar ik overigens niet bij hoefde te zijn, maar dan wel de boel draaiende moest houden).
    Het voordeel is dat zowel mijn vriend als ik bij hetzelfde bedrijf werken. Hierdoor weten ze dat ze of de één of de ander vrij moeten geven.

Deel Deze Pagina