Advies

Discussie in 'Verzorging' gestart door M02, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hoi,

Mijn zoontje van bijna 4 weken ligt sinds kort steeds meer dwars in bed, of met z'n armpje/beentje door de spijltjes van het wiegje..Erg eng! Ik maak z'n bedje laag op, armpjes boven de dekentjes etc.
    Mag ik nu al een slaapzakje gebruiken, of is hij daar nog te klein voor? Graag jullie tips!

2. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Dit had lucas ook.Die lag ineens onder zijn dekentje.eht is dat ik hem hoorde huilen en het raar vond klinken.Toen was hij 4 wkn oud.

Dus meteen dekentjes uit bedje alleen onderlaken en zijn slaapknuffels en in een slaapzak gelegd.En sindsdien slaapt hij stukken beter.Ook vanf 4 weken oud een buikslaper geworden.Draaide zich zelf om op de buik.Maar hij had sterke nekspieren enz dus maakte me geen zorgen.

Nu is hij 10 mnd oud (bijna) en kan nie tmeer slapen zonder slaapzak.Zelfs niet emt 30 graden :p dus....slaapzakkindje.En nog steeds een buikslaper.

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hier ook een mega bed woeler! Ik heb (ik weet niet eens hoe het heet in het Nederlands) van die bescherm stukken die je aan de binnenkant van het ledikant kan knopen zodat ze zich niet stoten en vast komen te zitten etc. Hier een goede oplossing. Hij draait zich alsnog vaak "klem" en ligt na een paar seconden met hoofd bij voeteneind. Tja, niks aan te doen. Is trouwens ook een buikslaper.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Een goed passend slaapzakje mag zeker. Let op dat hoofd en armpjes er niet in kunnen verdwijnen, je kunt eventueel de openingen wat kleiner maken.

Beschermstukken kunnen handig zijn, maar let op dat het van echt goed ademend materiaal is. Anders kan je kindje met het gezichtje erin gaan liggen (die woelertjes kunnen dat) en het schijnt dat er dan wel een echt verstikkingsgevaar bestaat. 't is niet voor niks dat bedjes open spijltjes hebben... je kunt beter je arm tussen de spijlen door steken, dan met je gezicht in een stuk piepschuim terecht komen.

Mijn zoontje ging met 7 weken ineens overdwars in de wieg liggen, met z'n koppie in 'de gordijnen'. Voor hem was dat het moment dat hij overging naar z'n ledikantje, daar lag hij veel prettiger in.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ons zoontje vonden we ook steeds vaker overdwars in bed.
    We hebben nu de voedingskussen onder hem zodat hij niet meer zo makelijk overdwars kan.
    Nu ligt hij gewoon netjes in het midden :D

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja hoor je kindje mag gewoon een slaapzakje aan maar een slaapzakje zorgt er niet voor dat je kindje niet meer dor zijn bedje kruipt/woelt. Het zorgt er alleen voor dat je kindje gewoon lekker warm blijft als de dekens uit het bedje gaan.

Voor een kindje maakt het meestal niet uit dat de armpjes door de spijlen steken of iets dergelijks en kan ook geen kwaad. Het is vaak veel gevaarlijker door losse delen in een bedje te leggen. Las dat iemand een voedingskussen in het bed had liggen wat erg gevaarlijk kan zijn zeker als zze zich ineens gaan draaien naar de buik een kindje kan dan echt niet meer wegdraaien.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een slaapzakje is prima voor je kindje lekker warm te houden en niet onder de dekentjes vandaan te woelen enzo, maar het is echt heel normaal als kindjes woelen en draaien en kruipen in hun slaap hoor! Dat advies hier boven vind ik zelfs gevaarlijk, slapen op een voedingskussen! In verband met wiegedood word er juist aangeraden niets extra's in bed te leggen qua kussens enzo. Een beetje gedraai is echt niet erg hoor!

8. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Welk slaapzakje vinden jullie goed voor een pasgeborene? Bijv. van de Hema, of Prenatal o.i.d?

9. Bri

Bri Niet meer actief

Het moet klein genoeg zijn voor je baby. Ik dacht dat hema en prenatal allebei wel heel kleine slaapzakjes hadden. Desnoods verklein je de hals- en armopeningen nog een stukje.

10. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Bedankt!!

Deel Deze Pagina