Mijn zoontje is nu 8 maanden en 75,5 cm en 9300 gram. We hebben een maxi cosi city sps. Als ik in het boekje kijk dan zou ik de autostoel tot 13 kilo moeten kunnen gebruiken, maar op de sticker op de stoel zelf wordt aangegeven dat de stoel voor kindjes tot 75 cm is en/of 10 kilo. Nu zit Jesse er erg krap in en komt hij ook best vaak naar voren. Ik zit nu te twijfelen of we al over moeten stappen naar de vervolgstoel en of de mc nu nog wel veilig is. Wat zouden jullie doen of wat hebben jullie gedaan?
Ik zou dan maxi cosi even mailen. Bij mijn weten zijn de groep 0 stoeltjes van MC altijd tot 13 kilo.
Komt hij er met zijn hoofdje nog niet boven uit dan is de stoel nog veilig. 75 cm is de gemiddelde lengte tot wanneer ze in de autostoel passen, ligt aan de bouw van je kindje.. Onze dochter is met 8 maanden overgegaan (was toen 76 cm ofzo) omdat ze echt niet meer lekker zat in de mc en haar hoofdje (met helmpje op) er bovenuit kwam..
Het veiligste is zo lang mogelijk wachten. Inderdaad past een baby in een groep 0 stoeltje totdat hun hoofdje erboven komt. Onze dochter is nu 10 maanden en meer dan 10 kilo en pas net over. En ze had nog wel even gepast, maar vond haar zo zwaar worden. Ik heb gewacht totdat ze wat beter kon zitten, want het nadeel is dat je dan meteen geen "stoel" meer voor haar hebt als je ergens bent...
Mijn dochter was snel over. Zat helemaaaaal niet lekker meer in de stoel. Maar voor haar had ik een stoel van 0-18kg gekocht daarna. Maar goed, mijn zoontje is nu als het goed is al ruim 70cm en ruim 8kg. 9 maanden gaat hij echt niet redden. Zodra hij niet meer goed zit in de stoel gaat hij over.
Gek, mijn meisje zat met haar 10 kilo nog supergoed in haar MC Cabriofix. Misschien dat het per model verschil maakt?