Hoi allemaal, Ik heb gelezen dat veel kindjes tussen de 6 en 9 maanden een beetje kunnen zitten, maar ik vraag me af hoe jullie dat ervaren hebben. Ik heb namelijk een mamafiets besteld, ik hoop deze zomer een beetje te kunnen fietsen met Sterre Vanaf wanneer konden jullie kleintjes een klein stukje mee op de fiets? Ik heb er zitjes van Bobike bijbesteld, voor de volledige informatie Groetjes Marijke
Mijn zoontje gaat nu pas mee op de fiets. Voorheen kon hij nog niet stevig zelfstandig zitten en dan word het afgeraden om ze al mee te nemen op de fiets. Maar zodra ze dus zelfstandig kunnen zitten mogen ze mee op de fiets.
Milan kan vanaf ongeveer 6 maanden blijven zitten als je 'm ergens neer zet. Maar wij zijn nog niet wezen fietsen met 'm, omdat 'ie dan wel echt heel goed moet kunnen zitten (ivm rug en nekje). We gaan denk ik van de week voor 't eerst fietsen. Ik heb zoiets van liever iets langer wachten met fietsen, dan dat 'ie iets oploopt aan z'n rug/nek.
Ja precies, zo denk ik er ook over. Maar het lijkt me erg leuk, ik denk dat Sterre het ook erg leuk vindt
Mijn dochter kan sinds een maandje zelfstandig gaan zitten. Blijven zitten nadat ik haar zo had neergezet kon ze al een tijdje.
Jari kon met vijf maanden een minuut of tien blijven zitten en met zes maanden wel een half uur. Hij is lekker sterk dus. Toch pas met negen maanden op de fiets meegenomen, wat we tot elf maanden maar zelden deden eigenlijk. Met elf maanden (twee weken terug) zijn we vaker en verdere stukjes gaan fietsen. Maar nog gaan we niet langer dan een kwartiertje heen, even op visite en een kwartiertje terug. Ik vind dat zitje nog behoorlijk schokken en heb er gewoon nog niet echt een lekker gevoel bij.
Sam kon met 6 maanden een beetje zitten maar we gingen pas fietsen toen hij echt zelf stevig kon blijven zitten en dat was rond 9 maanden denk ik.
Ze geven inpreciepe aan dat het veilig genoeg is om te fietsen als je kindje een maand of 10 is en echt goed zelfstandig kan zitten.