Vanaf wanneer een dekbedje ipv dekentje en/of lakentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missblueeye, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Vanaf wanneer legden jullie je kindje onder een dekbedje ipv een lakentje/dekentje?
    Mijn zoontje slaapt nu nog in een slaapzakje maar het zal niet erg lang meer duren voordat hij er helemaal niet meer in past.
    Een dekentje of lakentje trapt hij altijd van zich af maar van de winter word het erg koud en denk ik toch na over een dekbedje.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier pas sinds kort omdat ze in een peuterbedje gaat, ze is net 2 en dat is ook de aangeraden leeftijd.

Hoe groot is je kindje dan dat hij niet meer in een slaapzak past? Zijn toch nog best grote maten te krijgen dacht ik zo?

3. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Hij heeft nu maat 86 dus van de hema past hij nog wel 86/104 maar die vind ik niet superwarm voor de winter en wil eigenlijk ook dat het onder een dekentje OF een dekbedovertrek je leert slapen,hij is nu bijna 16 maanden

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik ben van plan om mijn dochter deze winter in dec ofzo een dekbedje te geven. Ze kan heel goed dekens en dekbedden van haar afduwen dus ik zie het kwaad er niet van in. Ze slaapt niet in een slaapzak omdat ik die juist gevaarlijk vind! Ze draait meerdere malen in bed en heb haar al 2 keer aangetroffen op haar buik met die slaapzak heeeeeeeel strak bij het nekje. Ze zat ernorm te krijsen omdat ze er helemaal in vast zat ook bij de beentjes.
    Groetjes

5. Skye

Skye Niet meer actief

Ok, ik zal wel rare gezichten krijgen..........maar mijnj meisje slaapt al onder een dekbed sinds ze 6 maanden is! Vind ze zelf duidelijk ook veel fijner!! Ik zeg dit overigens niet op het cb, om een flinke preek te besparen haha

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter ligt nog steeds in haar slaapzak (deze maand 2 geworden). Met het hele hete weer, heeft ze af en toe zonder slaapzak geslapen, maar dan slaapt ze ontzettend onrustig, dus we kozen er vrij snel voor om dan tóch ondanks het zweten, haar in het slaapzakje te leggen.

Volgens mij heb je slaapzakken tot 1.20 m . Onze dochter wil perse niet onder een lakentje ofzo... Dan wordt ze gelijk boos.. Natuurlijk gaan we van de winter gewoon proberen in een dekbedje, maar als het te koud wordt voor de zomerslaapzak en ze weigert nog steeds, dan komt er toch een grote winterslaapzak.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tot 2 jaar lekker in zijn slaapzak en daarna kijken we weer verder. Ik vind een slaapzak ideaal en veilig en hij ligt nooit bloot. Je hebt ze inderdaad ook in grote maten tot sowieso 120cm

Deel Deze Pagina