Poeh...ondanks dat dit mijn 2e kindje is ben ik toch onzeker. Mijn dochtertje is nu 6,5 week oud en doet eigenlijk alleen maar hazeslaapjes overdag; ze is ongeveer een uur wakker en slaapt daarna max. een uur. Ze is dan niet uitgerust en wil eigenlijk niks; niet in de box, niet op schoot, niet in de draagdoek enz. Ze wil dan eigenlijk gelijk eten. Ze kreeg dan eerder naar 2,5 uur de fles maar omdaf ze dan echt teveel melk kreeg (en krampjes), ben ik t nu aan het rekken naar 3 uur. 's Avonds en 's nachts slaapt ze gelukkig goed. Wie heeft er tips? Ze lag eerst in de Puckababy, we zijn nu weer 'echt' aan t inbakeren (Pacco), ik hou de regelmaat al aan van voeden, op schoot, spelen in de box en bij eerste vermoeidheidssignalen naar bed. We laten haar ook weleens huilen in de hoop dat ze weer in slaap valt; ook dat helpt niet. Ze zou van mij wel gewoon op mogen zijn maar je ziet aan haar dat ze niet tevreden is en echt nog moe is, vandaar dat ik hoop iets te vinden waardoor ze wat langer slaapt. Alvast bedankt voor t meedenken.
Ja lastig, ik herken het.... Bij Irem lag het uiteindelijk aan haar reflux en aan overprikkeldheid/oververmoeidheid. Heb je het idee dat ze last heeft van voeding die omhoog komt? Je zou eventueel ook eens een pak koemelkvrije melk kunnen kopen en kijken wat dat doet, kindjes met kma zijn vaak ook erg onrustig. En een vast ritme aanhouden en ja tóch als ze moe is in ieder geval op bed leggen en bij haar blijven zitten, een speentje of jouw vinger geven en kijken of ze zo in slaap kan vallen.
Ik hoor haar wel regelmatig een hoog geluidje maken en flink slikken; ze huilt er niet bij en lijkt er geen last van te hebben. De hele tijd bij haar zitten naast haar bedje gaat niet altijd omdat er een zusje van net 2 hier rondloopt. Het in slaap vallen in het probleem niet; gaat meer om t doorslapen. Lastig hoor...heb ook op t forum van de Viva gepost en daar zeggen ze dat ik moet voeden zogauw ze wakker wordt en dan wat minder per fles, maar elke 2 uur voeden lijkt me zoveel. Wat heb je bij jouw dochtertje aan deze klachten gedaan en hielp dit?
Irem krijgt medicijnen tegen haar reflux (de slikbeweging die je beschrijft bij jouw dochtertje zou ook kunnen wijzen op verborgen reflux, maar goed, als ze er geen last van lijkt te hebben is dat niet zo'n probleem. Eventueel eens proberen Nutriton aan de voeding toe te voegen). Door die medicijnen heeft ze geen pijn meer. Ze is met indicatie huilbaby daarnaast een aantal dagen in het ziekenhuis opgenomen waar ze in een vast ritme is gezet wat we nu thuis ook aanhouden en daar heeft ze ook geleerd zelf in slaap te vallen. Echter, toen ze weer thuis was sliep ze ook telkens maar een half uurtje. Ik ben haar toen op haar buik gaan leggen en dat was eigenlijk de oplossing, daardoor kan ze zichzelf niet wakker maken vermoed ik en nu slaapt ze makkelijk 2 uur achter elkaar, als ze daaraan toe is natuurlijk. Met vaker voeden heb ik geen ervaring, Irem krijgt borstvoeding dus ik zou haar wel vaker mogen voeden maar ik doe het niet omdat ze dan meer last krijgt van haar reflux.
Ok dank je. Evi huilt niet veel dus dat valt mee. Ze heeft in de eerste weken graag op haar buik gelegen, maar nu bakeren we haar in. Dat geeft hetzelfde gevoel toch? Evi slaapt ook boven in haar wiegje ivm een lawaaierige peuter beneden dus dan vind ik buikslapen eigenlijk geen optie als je kijkt naar de veiligheid. Ik ga t CB morgen nog even bellen; we hebben een fijne verpleegkundige daar, misschien heeft zij nog tips.
Ik weet niet of je buikslapen kunt vergelijken met inbakeren, Irem is nooit ingebakerd geweest, ik ben daar zelf niet zo'n fan van en het wordt ook afgeraden in combinatie met reflux. Ik vond het in het begin ook een eng idee dat ze op haar buik slaapt, maar het is het enige wat werkt en Irem kan al vanaf de eerste week haar hoofd heel goed optillen en inmiddels rolt ze ook om, zowel van buik naar rug als van rug naar buik, dus ik vertrouw erop dat het wel goed gaat. Hopelijk heeft het CB nog ideeen!