Wat is jouw ervaring met babyzwemmen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emma73, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga binnenkort voor het eerst met mijn naar baby zwemmen

vroeg mij af of andere dit ook doen en hoe ze dit hebben ervaren. En of de kindjes het leuk vonden

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik doe babyzwemmen en het id echt heel leuk.
    Nu hou ik zelf ook van zwemmen dus het is een leuk uitje. Maar mn meisje vind t ook erg leuk! Ze geniet ervan. Ik ben met ongeveer 4-4,5 maand begonnen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij zitten sinds dat zoontje 6 maanden is op ouder-kind zwemmen, erg leuk :)

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben het ook van plan, zeker omdat ze enorm geniet van douchen :)

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Zo leuk! Ben met 3 maanden begonnen.
    Begin is vooral voor de mama om te wennen hoe hou je je baby vast.
    Tuurlijk ook stukje binding. Je kindjes aandacht krijgen, oogcontact maken etc...

6. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ooit begonnen met 6 maanden en het is een groot succes, tegenwoordig zit ie in de peutergroep.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier ook en het is een groot succes!

8. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Hier vanaf 6 maanden elke week babyzwemmen.
    Hij vindt het fantastisch!

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja hier ook een groot succes! Begonnen met drie maanden. Nu net over naar dreumesgroepje

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Wij zijn gelijk na haar eertse prikjes begonnen, met 10 weken geloof ik. Ml is erg van het zwemmen, vind het leuk, maar ook belangrijk dat ze hier snel vertrouwd mee raakte. In eerste instantie deed ze niet zo veel, maar je merkt dat ze nu het speeltje vast gaat houden, gat spartelen met haar beentjes en het echt wat meer gaat snappen. En als je de big smile ziet voordat ze het water in gaan, heeft ze het naar mijn idee super naar haar zin :D

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik wil ook binnenkort voor het eerst gaan. Moet nog zwemluiers kopen. Doe je hierover nog een badpakje?
    Verder heb ik ook zo'n zwembandje gekocht waar ze in ''hangen''. Heb je dat ook nodig of is babyzwemmen gewoon alleen in je armen? Of hebben ze dit bij het zwembad?

12. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Pepe Wij doen altijd een badpakje over de zwemluier, maar ik zie bij ons ook wel eens kindjes alleen in een zwemluier. Bij babyzwemmen is je baby zonder bandjes, gewoon heerlijk op de arm.

Wij zwemmen sinds onze dochter 4 maanden is, de 27e gaat ze "afzwemmen" voor haar Teddybeer Brons. Onze dochter is een enorme waterrat, spettert al vanaf seconde 1 dat ze het water in gaat (met als resultaat dat mama door chloor in haar ogen niks meer ziet, maar dat ter zijde :p).

13. Nati

Nati Niet meer actief

Ik ga al naar babyzwemmen sinds mijn dochter 10 weken is.

Ze vindt het heerlijk, is een echte waterrat en totaal niet bang in het water! Als ik haar met haar zwemvleugeltjes aan los laat begint ze al een beetje te zwemmen, zo schattig.

Ik vind het absoluut een aanrader en wens jullie vast veel plezier!

14. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier met 3 maand begonnen...... Heel leuk!
    Je kunt vaak ook een proefles doen om te kijken of het echt wat voor jullie is.....

15. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn met 4 maanden begonnen. Eerst voor ons allebei even onwennig maar na een paar keer helemaal geweldig! Inmiddels is hij echt watervrij. Zodra we he te bad inlopen gaat hij al spetteren in het water en lachen naar de andere kindjes. Hij vindt water op zn hoofd prima en ook kopje onder is geen probleem. Kan me echt voorstellen dat dat winst is voor later. En het is gewoon erg leuk :)
    Ik sta ook versteld van de natuurlijke reflexen die hij heeft.

Oh en hier een zwemluier met zwembroekje erover heen. En geen swimtrainer maar gewoon vasthouden. We gebruiken tijdens de les verschillende materialen dus dan zit die swimtrainer alleen maar in de weg.
    Over een paar maanden gaat hij waarschijnlijk voor het eerst diplomazwemmen hihi :)

16. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik doe altijd een zwembroekje over de zwemluier, een badpakje ziet er heel schattig uit. Maar dit is niet makkelijk aan en uit doen..
    Verder heb ik altijd een omslagdoek bij, die kan ik dan op het aankleedkussen leggen. En wat speelgoed, voor als ik mezelf aankleed en de kleine al in de maxicosi zit.

17. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wij zwemmen ook al vanaf dat ie een week of 10 was.
    Nu ruim eeen jaar verder vind ie t geweldig en heeft ie zn 1educky duck diploma ;)

18. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik heb geen zwembroekje gehad wel de luiers.

De band heb je niet nodig. Alles gaat op de arm...
    Maar kan met vrijzwemmen. Erg fijn zij . Siem vond dat altijd super.

Bij ons zwembad zijn de aankleedkussen binnen.
    Eerst ga ik me zelf omkleden, eerst zat Siem in de mc nu in een box in de kleedkamer. Dan gaan we naar het zwembad. Ze hebben daar aankleedkussen.
    Met het eruit gaan eerst je kleintje klaarmaken en dan jezelf.

19. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen het vanaf het moment dat het mocht, volgens mij 12 weken. Wij vonden het erg leuk maar zl vertoonde geen emotie. Nu sinds ander halve maand, zoon is nu 7 maanden, vind hij het super.
    Wij doen het ook met zn 3e samen, echt een gezinsuitje waar we van genieten

20. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    mijn dochter is gek op zwemmen! maar we gaan niet naar babyzwemmen, maar gewoon tijdens recreatiezwemmen, omdat ik hulp nodig heb bij het tillen van mijn dochter, dus mijn man speelt pakezel hahah

Deel Deze Pagina