Baarmoeder links

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kabouter Klus, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Toen ik in feb. een miskraam heb gehad, heb ik bij de VK een inwendige echo gehad om te kijken of alles schoon was. Daarbij vertelde ze dat ze kon zien dat mijn baarmoeder wat naar links lag, en op zich stond ik daar niet zo van te kijken. Ik meende zelf toen ook al gezien te hebben dat het links onder op mijn buik een ietsiepietsie meer "heuvelde" dan rechts; in elk geval niet mooi in het midden.

Ik vond het overigens wel typisch dat íe links lag, want als ik al iets voel van mijn eisprong of menstruatie, is het altijd aan de linkerkant; rechts heb ik nog nooit iets gevoeld. Kan dat met die "linkse" baarmoeder te maken hebben, of zou er bv. in de rechter eierstok helemaal geen activiteit zijn?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een baarmoeder ligt nooit precies in het midden, iets naar links of rechts is geen probleem. Dat je niks voelt aan die andere kant betekent niet dat daar geen activiteit is. Daar kun je zo van buiten niks van zeggen.

Mirjam

Deel Deze Pagina