Vanaf wanneer een grotere knuffel in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wilma1978, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik wil even jullie advies hebben over het volgende. Mijn meisje is nu zes maanden en slaapt al heel lang met een tudtdoekje in bed, die heeft ze echt nodig om in slaap te vallen en dat gaat goed. Maar nu is ze in de box helemaal verliefd op een konijntje van ongeveer vijftien a twintig centimeter en ik vraag me af vanaf welke leeftijd ze deze mee in bedje mag krijgen. Het is een stevige knuffel, zonder knoopjes, oogjes of rare draadjes. Alvast bedankt voor julie reacties.

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze in slaap valt jet haar tutdoekje, waarom wil je dan de andere knuffel mee in bed geven.
    Onze zoon heeft ook zijn tutdoekje mee voor het slapen en zijn speen. Voor de rest komt er niets in bed. Een bed is om te slapen. Ik zou de knuffel gewoon in de box laten. Blijft ze het ook leuk vinden en ze heeft hem nu ook niet nodig om in slaap te komen!

Geen idee vanaf welke leeftijd je hem eventueel mee in bed kan geven.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben de knuffel meegegeven vanaf het moment dat Lucas slechter ging slapen i.v.m. verlatingsangst. Hij was toen ongeveer een maand of 11. Dat hielp erg goed, hij gebruikt hem inmiddels elke nacht als kussen :)

Ik zou zelf het knuffeltje 'pas' meegeven als je dochtertje goed kan rollen en sterk genoeg is om het knuffeltje weg te werken als het haar in de weg ligt. Of dat het geval is, kan ik natuurlijk niet beoordelen ;). Maar goed, dat is mijn mening!
    Ik weet dat hier zat kindjes zijn die al vroeg grotere knuffels meekrijgen, het gaat erom of je je als mama gerust genoeg voelt, snap je?

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn zoon 4mnd slaap niet zonder een knuf van 15 cm.
    dus leg ik gewoon bij hem. nooit over nagedacht waarom ik dit niet zou doen.

5. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    @Tammetje: Om in te slapen is het inderdaad niet nodig, maar als ze wakker wordt ligt ze heel vaak te spelen en te kletsen in haar bedje, dus meer als extra knuffel/speeltje, zonder dat het inderdaad een speelpaleis in haar bedje wordt. Verder vind ik het fijn dat ze, als ze dadelijk moet gaan logeren i.v.m. mijn werk, bij de opa's en oma's nog een extra vertrouwde knuffel heeft.

Verder kan ze de knuffel wel weg werken met haar handje, maar ik ben bang dat als ze gaat rollen (heeft ze nu nog geen zin in) er boven op gaat liggen. Goede tip om daar even rekening mee te houden MamaMarije.

6. adi

adi Niet meer actief

Het is meer wat je ermee wil? is het de bedoeling dat ze met die knuffel speelt in bed?
    Als zij met haar tutlapje in slaap valt zou ik die meegeven naar bed, want het bed is toch om in te slapen? En dan met de knuffel spelen in de box.

Hier was het juist andersom. Toen ze heel klein waren had k een aantal grotere knuffels in de hoeken van het bedje voor de sier, toen ze groot genoeg werden om ernaar toe te rollen, pakken, mee spelen enz heb ik de knuffels eruit gehaald. Juist met de bedoeling om het bed geen speelplaats van te maken.
    hier slapen ze tegenwoordig met alleen een tutdoekje en 1 speen. de reservespenen ligge ook niet meer in bed, want daar wordt ook mee gespeeld en niet geslapen.

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hier hadden wij altijd een knuffel tussen de bed spijlen zitten (een Shaun the Sheep +- 20 cm) gewoon voor de gezelligheid zeg maar toen hij groter werd ging hij hem soms aaien en sinds hij een maand of acht is pakt hij hem er zelf bij. Sinds die tijd is hij helemaal gek van dat schaap. Ik zou het niet willen missen om te zien hoeveel liefde hij aan die knuffel geeft zo ontzettend schattig om te zien! Als hij naar bed gaat word hij helemaal gelukkig als hij zijn slaapschaap ziet liggen. En inderdaad 's morgens horen wij hem tegen dat schaap 'praten' als hij wakker wordt. Als hij zich niet lekker voelt kan zijn slaapschaap hem ook echt troosten en sinds hij mee gaat naar het kdv slaapt hij daar ook veel beter.

Ik heb me eigenlijk nooit bedacht waarom hij geen grote knuffel zou kunnen hebben. Hij trekt tegenwoordig zijn slaapschaap steeds over zijn gezicht om te knuffelen maar ik zie dat niet als een probleem.

Dus tja vanaf een maand of acht ongeveer.

Ander verhaal is dat we precies van deze knuffel geen tweede kunnen kopen in NL en dat hij niet in de wasmachine kan! haha al die oplettendheid (zelf drie aapjes van de hema enz) en toch koos hij 'zelf'. Inmiddels hebben we al een andere Shaun erbij maar die is niet hetzelfde en dus niet goed genoeg. LOL

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ons zoontje heeft sinds een dikke week Ernie bij zich in bed. Knuffeldoekjes heeft hij niet gewild en omdat hij ook verlatingsangst 's nachts begon te krijgen en hij echt in z'n eigen bedje terug moest slapen, heb ik Ernie eens bij hem gelegd. En hij legt zich op z'n zij en mooi z'n armpje over Ernie.

9. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Pfoeh, durf eigenlijk niet te zeggen wanneer dat is begonnen, mijn jongste heeft er de ene dag 2 in liggen, de andere dag geen. even rustig spelen voordat ze zelf in slaap valt, even de dag verwerken. Wel pas vanaf dat ze ook zelf kon (gaan) zitten eigenlijk, zit soms 10 minuten te praten tegen een konijn, beer of whatever, dan gaat ze slapen uit zichzelf.

Mijn oudste is een heel ander verhaal, die deel haar bed met koekiemonster (70 cm..), bert, ernie, tommie, purk, ieniemienie, pino, 3 bumba's, een kikker, een koe, mickey mouse, hello kitty, duplopoppetjes, en een pop. (en ze past er nog steeds bij!)

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ahahahahahaha *vraagt zich nu af wat voor bed je dochter heeft :D*

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Geen idee sinds wanneer we een knuffel hebben meegegeven in bed. IK weet dat het al wel voor de 10 maanden was. Toen zijn we namelijk op vakantie geweest en konijn is meegeweest op vakantie. En tot die keuze kom je volgens mij ook alleen maar als de knuffel toch al meegaat naar bed. Ik heb dus geen idee... maar ik denk idd dat het een goede is dat de kleine de knuffel zelf bij zich uit de buurt kan leggen dat je de knuffel wel mee kan geven in bed.

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Een eenpersoons, een peuterbed was te klein :D

13. hier een knuffel mee omdat ze geen speen had. Is een slap knuffelkonijn van 20 cm. Het zat in de hoek van haar bedje en ineens had ze hem elke keer tegen zich opliggen. Nu heeft ze een speen, een reservespeen op t randje liggen en nog een poezemans knuffel erbij. Deze laatste pas sinds dat ze een maand of 8 is. Deze ging ze elke avond pakken als ze naar boven moest. Ze legt de knuffels goed, gaat ernaast liggen en valt zo in slaap.

Wel moet ze als we haar uit bed pakken de speen en de knuffels in bed laten liggen, die mogen er niet uit, behalve als ze gaat logeren.

zie het niet zitten om een kindje te hebben wat overal met haar knuffel sleept (en dan angst hebben dat ze hem kwijt raakt en vervolgens niet kan slapen)

Maar als je dochter er niet naar vraagt en er alleen naar kijkt in de box zou ik geen knuffel geven. Haar doekje is toch haar 'knuffel'

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier heeft zoonlief al sinds zijn geboorte een tutlapje van Woezel en Pip. Daar heb ik ook een reserve van, sinds dat lapje een keer bij oma en opa was blijven liggen, en meneertje dus absoluut niet wou gaan slapen. ;)
    Maar sinds 2 maanden is ie helemaal gek van een knuffelaap, zo'n 10 cm groot met heel lange armen (met magneetjes) en benen. :D
    Daar sjouwt ie ook mee rond als ie moe is of mopperig is. Dat aapje wordt dan helemaal platgeknuffeld.
    Soms heeft ie hem nog vast als ie naar bed toe moet, en dan gaat ie ook gewoon mee. Ik ga daar geen drama van maken.
    Maar zijn speen en tutlapje blijven ook na het slapen wel gewoon in bed.

15. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ah Japie! Daar hebben wij er drie van omdat we die vanaf zijn geboorte veel gebruikten als kantknuffeltje en later bij het kdv. Maar inmiddels is Japie verruild voor zijn eigen keus.

16. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn dochter heeft sinds een maand haar knuffelkonijn in bed. Het is een knuffellap. Alleen pootjes en kopje zijn gevuld. Ze ligt er heerlijk tegenaan. Hij is erg licht en niet groot, als ze wakker is 'gooit' ze hem door haar hele wiegje.

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Met een maand of 8 toen hij ging staan, hebben we de knuffel die op zijn bedrand zat in bed gezet.. hij zit altijd in het hoekje bij zijn hoofd.. smorgens pakt hij hem erbij en gaat ermee knuffelen en spelen.. s'avonds geven we hem voor het slapen gaan alleen zijn dikkedikdoekje :) hij weet niet beter dan dat zijn knuffel daar zit en hij met het tutdoekje inslaap valt..

Ik zou het ook niet willen missen dat hij alle knuffels die zijn knuffel krijgt niet zou kunnen geven! :) wel vond ik het belangrijk dat het een knuffel was zonder knoopjes etc etc.. hij kan er niks vanaf bijten of trekken.. En wie wil er nu niet met robijntje slapen ;)

Deel Deze Pagina