Vanaf wanneer een peuterbedje of wanneer merk je dat ze eraan toe zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik lees, hoor en zie veel dat kinderen overgaan tussen de 1,5 en 2,5 jaar maar hoe weet je of ze eraan toe zijn?
    Ik heb werkelijk geen flauw idee eerlijk gezegd :)
    Onze dochter blijft nog braaf liggen, al zitten we nu in een moeilijke 'ikwilnietslapen' periode maar ok. Of dat door het ledikant komt?
    Ze klimt er ook (nog) niet uit.
    Hoe weet je nu wanneer ze aan een peuterbedje/eenpersoonsbed toe zijn? En hoe pak je dit aan....??
    Ik zou zeggen laat ze maar liggen zolang ze blijft liggen in haar ledikant of wordt de overgang naar een gewoon bed dan moeilijker?
    Ben zo 'bang' dat ze over haar kamertje gaat zwerven of uit bed valt als ze eroverheen gaat hangen...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste lag zo vaak scheef in bed, dat hij met zijn benen steeds klem zat tussen de spijlen. Dus voor zijn 2e verjaardag een nieuw bedje gegeven (2 weekjes ervoor ivm drukte verjaardag& nieuw bed=slechte combi)..

De jongste vond ik op een ochtend met zijn ene knie over de rand. Hij is een maatje kleiner dan de oudste op die leeftijd (ook bijna 2 toen). Maar iets meer van het klimmen. Hem dus ook snel overgezet.
    Het viel me bij beide erg mee. Eigenlijk blijven ze allebei gewoon liggen tot we de deur open doen. Nog geen geplunderde kasten of nachtelijke avonturen ;)

Nog extra reden bij de jongste was een lang periode van slaapdrama's. geloof van 15 tot 21 maand. Daarna dus een maand of 2 rustig en toen die knie. Ook een reden om het dan aan te pakken, terwijl het nog rustig was. Al zijn we nu 9 maand verder, en hij ligt&slaapt nog netjes..

3. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier met ongeveer 18 maanden overgegaan als voorbereiding op de vakantie. We zouden een paar maanden later met de boot naar Engeland gaan, en die cabines zijn soms zo klein dat een campingbedje er nauwelijks in past. Het leek ons daarom wel handig als ze in een normaal bed kon slapen. We hebben het wel in een periode gedaan dat ze lekker in d'r vel zat.

Hier wel wat nachtelijke avonturen, maar eigenlijk vooral in het begin. Zo vonden we d'r 's ochtends in bed met bijna alle kleren uit d'r kleding kast onder het dekbed. Moest er wel om lachen. Wij hebben wel een traphekje bij de trap, maar niet in haar kamer, dus soms komt ze weleens om een uur of 5 ons wakker maken, maar gelukkig niet vaak.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier rond zijn tweede.

Hij lag continu dwars in bed en dan klem (is niet de kleinste ;) )
    Een eenpersoonsbed met uitvalsbeveiliging en hij sliep eigenlijk zonder problemen.
    Het duurde nog ik denk wel bijna 1 jaar voordat hij door had dat hij zonder ons zijn bed uit kon om andere dingen te doen.

5. Delta

Delta Niet meer actief

Onze dochter slaapt nog steeds heel goed in haar ledikant.. Denk dat we nog even wachten voor we haar een groot bed gaan geven. Ze klimt er niet over heen en maakt ook geen aanstalten tot.. Goed je kindje in de gaten houden gewoon! En doen waar je je goed bij voelt.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier merkte ik van geboorte af dat ze hekel aan beperkte ruimte had ook aan vastbinden vastpakken etc. Hekel aan box, mc, draagdoek.
    In ledikant en campingbedje gilt ze als een varkentje echt gaat in verschrikkele hysterische huil.

Dochter motorisch hier erg ver kon bank op en af met 8/9mnd.
    Ook ze is heel zelfstandig en wil zelf beslissen, weet ze wil en niet.

Met 1 jaar en 2 maanden zijn we overgegaan en ging gelijk goed.
    Ze slaapt veel beter en gaat zelf in bed en als nodig komt ze naar ons toe. Ze is 1e nacht een keer gevallen, daarna nooit meer.
    Ze heeft hekel ook aan bedhekje dus er ligt handdoek rol bij matras is paar cm hoger zeg maar dat ze is slaap niet hard gaat omrollen.
    Ze gaat ook niet van bed zomaar uit. In ledikant als ze niet wilde slapen stond ze hysterisch huilen nu kan ze op die momenten gewoon zelf uitgaan waardoor ze zelf kan beslissing nemen. Ze was 30x per nacht wakker en sliep nooit gelijk pas met 20x heen weer gaan. Nu slaapt ze gelijj zonder poespas en snachts tussen 2 en 4 komt ze bij ons zelf gewoon.
    Op kdv slaapt ze op stretcher ook.

Het hangt natuurlijk af van je dochter hoeveel ze snapt en naar motoriek of ze aan bedje toe is of niet.

7. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    De jongste slaapt hier nog steeds in een ledikant, ze maakt geen aanstalten om eruit te klimmen, ligt altijd opgekruld op haar zij en lijkt het nog wel prima te vinden...

De oudste was daarentegen er al met 2 jaar aan toe en niet veel later sliep ze al in een hoogslaper... Qua motoriek is ze ook veel sterker en veel ondernemender

8. Koon

Koon Niet meer actief

Hier nog lekker in het ledikant met slaapzak. Hij houdt (net als zijn moeder) erg van knus en geborgenheid.
    Ligt voorlopig ook nog wel in zijn ledikant. Heeft ook nog niet bedacht dat je er ook zelf uit kan klimmen. Is motorisch ook niet zo ondernemend (ook net zoals zijn moeder ;)).

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier geen peuterbedjes.

Aiden ligt sinds zijn 3e in een gewoon eenpersoonsbed.
    Finley slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje en zal als het goed is, ook rond zijn 3e verjaardag naar een gewoon eenpersoonsbed overgaan.

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met 17 maanden, en het slapen wat al maanden een drama was, ging gelijk beter, ze heeft wel een bedrekje. Is nog niet zelf uit bed gekomen. Slaapt nog wel in slaapzak, onder deken enz blijft ze niet liggen, draait het hele bed door.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter slaapt sinds ze 17 maanden is in haar bedstee, volwassen formaat.
    Ze slaapt er super in, al is het wel een beetje een groot ledikant want we doen s'nachts de deurtjes dicht

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze oudste ging met 2,5 jaar over, omdat we toen zijn ledikant nodig hadden voor zijn broertje.
    De tweede ging met 3 jaar over omdat hij toen wat krap begon te liggen in het ledikant.
    De jongste is nu bijna 20 maanden en die gaat nog lang niet over, haha. Die blijft dan echt geen tel meer in bed liggen.

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Onze oudste dochter slaapt nog steeds in haar ledikant, gaat nog prima.. Ze wordt volgende maand 3. Ze slaapt nu perfect dus ben zo bang dat ik dat 'verpest' door haar nu over te leggen in een ander bed. Zeker omdat de jongste niet zo goed slaapt, is het wel fijn om er tenminste 1 te hebben die goed slaapt :p

Maar ze loopt door haar vroeggeboorte sowieso een beetje achter nog met dingen. Ik denk dat het eerder haar lengte is waardoor ze op een gegeven moment echt over moet (is nu al rond de 100 cm lang). De jongste gaat denk ik veel eerder over want die ligt altijd klem. Die slaapt nu ook in een campingbedje (met eigen matras erin) omdat ze telkens haar hoofd stoot aan haar ledikant en dan wakker wordt.

Ligt dus echt heel erg aan je kind denk ik!

14. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Mijn neefje heeft tot 3,5 jaar in z'n ledikant geslapen, hij vond het heerlijk.
    Hier denken we nog niet na over een gewoon bed, ze ligt nog heerlijk in haar ledikant (20 maanden).

15. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Hier zijn ze allebei rond 2,5 overgegaan omdat ze uit het ledikant klommen.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is met precies 2 jaar overgegaan naar een peuterbed, hij sliep nog prima in z'n ledikant en klom er ook niet uit of iets maar het werd voor mijn rug te belastend. Hij is nog nooit z'n bed uit gekomen, hij roept en wacht dan tot ik zeg 'kom maar' :D

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier liggen ze beide nog in hun ledikant (2 jaar en 8 maand en 1 jaar en 3 maand)
    Ik denk dat ze beide tegelijk overgaan naar een gewoon bed. De oudste heeft bij opa en oma al wel eens in het gewone logeerbed geslapen maar wil toch liever in het kleine bed. Dus hier zie ik nog geen reden om over te gaan

Volg je kind en je gevoel en het komt vast goed

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste met 2+8. Eerder wilde ze niet en toen moest t ivm zusje.
    Jongste hopelijk t eerste jaar niet. Die slaapt heerlijk in haar ledikantje. Oudste ligt hier nog af en toe in de cosleeper ledikant formaat. Past nog net.

19. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    fem zal ruim 2.5 zijn als haar broertje het ledikant nodig heeft, en gaat misschien dan over. maar ik heb haar liever gewoon tot haar 4e in het ledikant, dus misschien zoek ik wel een mooi nieuw bedje voor haar als haar broertje in het bedje moet!

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Onze dochter doet vreselijk moeilijk met slapen in de avond is echt een drama :( alles geprobeerd en ik dacht zomaar ineens zal ze toe zijn aan een ander bedje....?? Ik weet het niet vindt het ook lastig....

Deel Deze Pagina