Vanaf wanneer een peuterbedje of wanneer merk je dat ze eraan toe zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik weet het niet wat we moeten.......
    Lastig figuur ben ik haha
    Gisteren met slapen gaan en vannacht weer bal met sslapen.
    Zou een groter bed verschil maken? Geen idee......

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.171
    1.848
    113
    Kan best wel een kant tegen de muur andere kant een hekje.
    Hier dus met 14 maanden ook gedaan ze is er 3 x uit gevallen een keer hangend over de hekje gevonden.
    Nu hebben we sinds een maand het hekje ook weg en gaat super.
    Mocht je doekjes en smeersels laag hebben liggen zou ik die wel omhoog zetten ;).
    Hier dus 1 keer de zakjes gevonden over de hele kamer.
    en de klik om zetten naar boven.

Wij hebben het toen gedaan omdat ze ging staan en wild ging doen.
    We wilde het uit bed klimmen voor zijn.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Toen ik bij onze dochter zag dat ze haar beentje probeerde over het ledikant te gooien, hebben we de zijkant er uit gehaald (heel fijn die Ikea bedjes). Zo kon ze zelf in en uit stappen en hielden we hetzelfde bedje. Nu is haar broertje veel eerder dan verwacht de wieg al uit en moest ze haar ledikantje af staan. Ze heeft nu een halfhoogslaper en blijft er keurig in liggen. Gaat ook niet over de rand hangen ofzo. In het begin hebben we de matras er onder op de grond gelegd, maar ze gaf eigenlijk zelf aan dat ze "boven" wilde slapen.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Don't fix it if it ain't broken. Zolang ze niet gewoon lichamelijk te groot is voor het ledikant, er niet uit probeert te klimmen en er prima in slaapt, zou ik het zo laten. Maar ik lees dat het dus niet zo goed gaat met slapen momenteel ;)
    Waarom probeer je het niet gewoon? Matras op de grond en even een kans geven. Dan kun je ook makkelijk weer terug als het niet werkt. En als het wel werkt, kun je gaan nadenken over een definitievere oplossing.
    Er zijn trouwens ook ledikantjes waar een zijde vanaf kan, dat is misschien ook het proberen waard. Kleedje ervoor zodat ze niet hard kan vallen mocht ze eruit rollen...

Ons kind is toen ze net een jaar was overgegaan naar een 1-persoons matras. Ze ging van al maandenlang meerdere keren per nacht wakker (soms meerdere uren achter elkaar) naar de hele nacht doorslapen, bijna klokje rond. Ik wist niet wat ik meemaakte! Zij had blijkbaar al jong de zelfstandigheid van een bed waar ze in principe zelf in en uit kon nodig. Ik geef toe dat ze waarschijnlijk een uitzondering is, al zie ik in dit topic dat er wel meerdere mensen een soortgelijke ervaring hebben. :)

Meestal wacht ze zittend op bed tot we haar komen halen als ze 's-ochtends wakker wordt (ergens tussen 7 en half 8). Ik krijg dan een grote glimlach als ik de deur open doe. Maar zijn we niet snel genoeg, dan staat ze zelf op. Ik heb daar geen problemen mee; haar kamertje is erop ingericht met een klein bakje speelgoed op de grond en een boekenkastje met boeken op haar hoogte.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor je uitgebreide bericht.
    Slapen is momenteel echt bal al zeker drie maanden midden in de nacht wakker en naar bed gaan is helemaal drama. Voorheen echt de mskkelijksre slaper ooit dit kan ik totaal niet plaatsen.
    Kwa grootte ze is erg groot im juni was ze 90 cm ruim een ledikant is 120cm dus heel erg veel plek heeft ze ook niet meer in haar ledikant.
    Of een groter bed iets uit gaat halen geen idee....daar zullen we maar op een manier achter komen door te proberen. Maar gevoelsmatig lijkt ze nog zo klein voor deze stap maar misschien is zij er wel al aan toe....

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Gewoon proberen. Wie weet hebben jullie je nachtrust terug. Dat is in elk geval te hopen ;)

7. mepeggy

mepeggy Lid

18 okt 2008
    60
    0
    0
    Laat je even weten hoe het gaat? Ben benieuwd of het werkt, wij zijn het ook aan het overwegen (zoontje is bijna 2).

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    #28 EdN, 8 sep 2014
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
    Ik heb hiervoor niets bijzonders gemerkt waardoor ik dacht dathii erecht aan toe was. Hij sliep prima in het ledikant. Hij is overgegaan, omdat er een baby bij kwam. En dat ging eigenlijk probleemloos, nu slaapt hij prima in zijn peuterbedje.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Als we een bedje gaan kopen dan wordt het dit bedje.
    Maar ik twijfel nog steeds waar we goed aan doen....matras op de grond is opzich een goed idee maar dat hoef ik echt niet te proberen daar maakt ze een groot speelkleed van.

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Hier vanavond voor het eerst in zijn peuterbed. Reden? Zijn kleine broertje of zusje op komst gaat in het ledikantje.

Het lijkt gelijk super te gaan...nog even vannacht afwachten maar toch.
    Normaal is hij wel altijd een uur wakker voordat hij gaat slapen, maar zonder te huilen en verder slaapt hij de hele nacht door. Dus ben benieuwd

Jullie succes met proberen, zou het gewoon doen.Slechter kan het er zo niet van worden toch?

Ps..wat een schattig peuterbed:)

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je :)
    Ik ben ook helemaal verliefd op dit bedje.
    Maar afgezien van dat, sliep ze afgelopen nacht weer eens door.....:(:$ ik werd standaard wakker om 3:00uur dat zit er gewoon in van afgelopen maanden ;) vanavond met slapen ben ik drie keer geweest en toen sliep ze en nog.....
    Dus nu twijfel ik nog veel meer of wel nog even moeten volhouden of voor peuterbedje moeten gaan....:(:(

Jullie ook succes met slapen in grote bed!
    Hoe hebben jullie het aangepakt? Samen bedje afbreken? En grote bed opbouwen? Nog tips os tricks?

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #32 piccolina, 8 sep 2014
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
    We hebben ook bed van saartje en dat bevalt erg goed.
    Bekijk bijlage 416573
    Matras op grond heeft zelfde als bed effect.
    Overigens proberen waard want ze zal geen puinhoop maken al paar dagen is echt wennen bed of matras op grond.
    Dochter slaapt op peuterbed maar op vakantie wilde geen campingbedje in echt niet dus moest op grond en ging goed net als op bed zelf slapen.

Wat ik je nog tip kan geven is boek Esterville hij schrijft dat kind heeft vaste ritueel nodig en dan wel dit en dat voor slapen gaan maar ook hoe gaan liggen: op zij bijv altijd hetzelfde zij, altijd deken op of zonder, knuffeltje altijd hetzelfde hoek zitten in bed etc dat is net zo belaangrijk als ritueel zelf. Hier na dat boek hebben we haar altijd op dezelfde zij gelegd al jaar lang en ala je net andere zij legt gaat het niet meer
    Dus ook als ze slaapt en stel uur wakker later is enige war werkt is niets zeggen maar zsm haar terugleggen dat ze nog niet volledig wakker is en dan ook op de ene zij.

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wat bizar hoe kinderen kunnen verschillen. Ik vond het zo raar dit topic bij baby en dreumes te zien.:D Onze dochter is 2,2 jaar en echt nog niet aan een peuterbed toe. Ze is heel klein (rond de 83 cm) en heeft nog genoeg ruimte. Ze is nooit uit bed geklommen en slaapt goed. Ik laat het dan maar zo. Ik denk dat ze tot haar 4e er wel in blijft liggen als het aan haar ligt (volgens mij kan dat ook met een "normale" lengte). Toch zit ik wel uit te kijken naar ander bedjes en ben ik benieuwd hoe het wennen gaat dus ik blijf meelezen. Oh een tip evt. hebben jullie al eens een campingbedje geprobeerd? Anders het gewoon proberen en kijken of het daar aan ligt?

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Jup ook geprobeerd :( hielp niks zelfde verhaal :(

15. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Wat fijn dat ze vannacht toch weer lekker doorgeslapen heeft:)

Het afbreken en opbouwen hebben we zonder hem erbij gedaan. Hij zag zijn nieuwe bed een half uurtje voor dat hij erin ging. Niet teveel aandacht aan geschonken, hij maakte er zelf ook niet echt een punt van. Zijn knuffels en slaapzak lagen erin, dus is het zijn bed;)Ritueel inderdaad exact hetzelfde gehouden als normaal.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Even een update......

We hebben nog geen peuterbedje want ze slaapt weer gewoon goed in haar ledikantje. We hebben haar gecontroleerd laten huilen, en duidelijk gemaakt dat het tijd is om te slapen en geen spelletje te spelen. Ze probeert het nu nog weleens maar geeft na 10 min maximaal alweer op en gaat slapen.
    We zitten er evengoed wel aan te denken om haar in december als ze dus twee jaar wordt een peuterbedje te kopen voor haar verjaardag. Ze is nu ruim 93 cm en zo heel veel plaats heeft ze toch niet meer in haar ledikantje, moet er toch een keer van komen.
    Mijn vriend is overtuigd dat we dat gaan doen maar ik (twijfelkont als ik ben) twijfel nog even verder :)

17. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Onze Vent Heeft Tot AAN Zn Der Verjaardag In HET Ledikant Geslapen. Hij zocht en
    Zoekt steun aan alle kanten tijdens slapen.
    Dus een week na zn verjaardag het bed neergezet en het was meteen goed! Ook zn middagtuk bleef hij lekker u n het nieuwe bed voortzetten.
    Geen nachtelijke uitstapjes gehad.
    Ik denk dat een kind zelf aangeeft wanneer het nodig. Dat lees je uit ieders ervaring.

De zoon van mn vriendin had wel de neiging eruit te klimmen, dus zij zijn met 2 jaar al overgestapt

18. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste is bij 1,5 jaar overgegaan naar een peuterbedje. De reden was dat hij 's nachts meerdere keren wakker werd omdat hij overdwars in zijn bedje lag en dan klem kwam te zitten. Hij had dus wat meer ruimte nodig. Het ging gelijk goed in het peuterbedje. Hij sliep weer door en kwam er gelukkig nooit uit zichzelf uit.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik kom er net achter dat Bopita ook cotbedden heeft, kent iemand die? Ze lijken me ideaal!
    Het is eigenlijk eerst een groot ledikant van 70x140 en later kun je de spijlen zijkanten eruit halen en de dichte zijkanten van het peuterbedje erin zetten zodat je dan dus een peuterbedje van 70x140 hebt. Lijkt me een ideale oplossing, zo heeft ze toch meer plaats in haar ledikant maar toch nog het veilige van een ledikantje, en later kun je het langzaam laten overgaan op een peuterbedje. Lijkt me fijn kent iemand dit principe?

Bopita Belle Cotbed 70x140 Wit - Babykoop.nl

20. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste was bijna of net aan 3. En dan meteen naar een groot bed van 90cm. X 2.00m. Peuterbedje nooit gehad, zie er het nut niet van ook...
    De jongste wordt deze maand 2 jaar. Hem zie ik voorlopig nog niet naar een groot bed verhuizen, hij is veeeeeel te ondernemend. Meestal merk je het vanzelf wel wanneer je kind eraan toe is heb ik ervaren.

Deel Deze Pagina