Onze zoon spuugt al veel sinds zn geboorte, was ook een tijdje sprake van reflux en we dikken zn voeding nog altijd een beetje in (zonder werd het direct weer erger). Sinds 2 weken is hij heel fanatiek aan het rollen.. met name van zn rug naar zn buik.. Wij hadden de ervaring dat hij na een voeding beter even niet op zn buik kon spelen.. dan kwam er heel veel terug.. Maar sinds hij kan rollen rolt hij direct op zn buik.. sterker nog.. hij wil eigenlijk niet meer op zn rug! En het is nu dus de hele dag spugen.. Nou tijgert hij ook al een tijdje.. en lijkt het dat hij afentoe probeert te zitten.. rolt dan op zn zij, trekt zn beentjes in en probeert zich op te drukken met een armpje.. Wanneer deden jullie kindjes dat, en hoe ging het "proces" in zn werk? Ik denk namelijk dat het spugen zodra hij zelf kan zitten wat minder wordt!
Bij mijn zoontje ging het een beetje als volgt. Hij lag op zijn rug en ging dan op zijn zij liggen. Onze fysiotherapeute noemde dit de 'diva' houding. Een armpje onder zijn lichaam, en de beentjes over elkaar. Vanuit daar is hij toen gaan zitten. Ons zoontje was iets later dan gemiddeld met zitten (13 maanden) en lopen (16 maanden). Maar het ging allemaal wel erg snel. Ineens kon hij zitten en ineens kon hij lopen, en is daarna nooit meer gaan kruipen
Hoi hoi, Het spugen werd bij ons ook erger toen hij ging rollebollen en bewegen. Maar op een gegeven moment ging dit ook wel over. Misschien handig om na de voeding ook even rustig aan te doen eerst, zodat het kan zakken. Zitten ging bij mijn zoon vrij snel toen hij echt kon kruipen (dus buik van de grond). Maar dit verschilt ook per kind... Er zijn kindjes die helemaal nooit gaan kruipen en blijven tijgeren. Zo is het ook denk ik met zitten. Maar je kunt hem misschien wel op een veilige manier een tijdje zittend neerzetten (met kussens tussen jullie in of in de box) na het eten?
zl van 13 maanden gaat nog steeds niet zelf zitten. we zijn voor de zekerheid naar de fysio gegaan maar er is he-le-maal niks mis met ons kereltje, hij doet het gewoon niet haha. Als hij ligt, dan ligt hij prima blijkbaar!
Hier ook na een aantal maanden tijgeren eerst kruipen. En toen het kruipen lukte binnen een paar dagen ook optrekken en gaan zitten (allemaal rond 10 maanden). Ik denk dat hij nu hij nog tijgert niet sterk genoeg is om zich vanuit lig helemaal tot zit te duwen. Maar dat denk ik, kindjes kunnen je soms verbazen Dochter spuugde ook veel, en inderdaad meer op haar buik. Ik probeerde haar het eerste kwartier na de fles rechtop te houden of even in de wipstoel. Daarna gewoon laten gaan. En als ze spuugde snel er naar toe rennen voor ze met haar gezicht en mouwen erin zat te wrijven
4.5 kruipen 5 zitten vanuit zij. Vanuit rugligging naar buik/zij handjes voor en zitten of vanuit buikligging op knietjes staan en dan zijkant zitten iets later was dat rond maand of 5.5-6
Wat als je hem een halfuur na zn voeding niet neerlegt maar laat zitten? zelf vasthouden of in de wipstoel? dat helpt hier
Mijn dochter ging zelf zitten met 9 maand, zoon was net 7 maanden. Mijn beide kinderen hebben heel veel gespuugd, en het werd in het begin alleen maar erger toen ze gingen kruipen en rollen. Rond de 9 maanden werd het bij beide beter. Zoon is nu 10 maanden en eigenlijk pas sinds kort spuugt hij niet meer.
https://www.youtube.com/watch?v=zXW1cUs6OhM ...Zo en hij was toen 10 maanden en 1 week ....maar tijgerde toen al wel even en ging al ook een tijdje tot 90% procent in de zithouding en ineens zat ie volledig. Misschien ff langer in de zithouding laten na het eten maar dat zal je al wel doen denk ik.
M'n dochter kon al zitten toen ze 3 maanden is en sinds ze 6 maanden is doet ze dat zelfstandig. Kruipen doet ze sinds deze week
Mijn dochter ging met 7 maanden zelfstandig zitten vanuit kruiphouding, kruipen deed ze met 7,5 maand
Haha schattig manneke. En mooie vloer Hier met 11 maanden tijgeren, 11,5 maanden zitten en net na zijn eerste verjaardag kruipen. Ook een spugertje en dat verdween rond de 11/12 maanden
Beide kinderen met 4 maanden. Ook beide heftige reflux kinderen, ik denk dat ze het echt zat waren De reflux verminderde wel aanzienlijk door het zitten. Snel daarna konden ze staan en het spugen verdween. De reflux verdween niet helemaal, medicatie bleef nodig maar het ongemak van het spugen was weg.
Oudste ging met 9 maanden zelf zitten...jongste is wat sneller denk ik, die rolde met 3,5 maanden al naar zijn buik-rug-buik alsof het niks was...maar we zullen zien
Toen ze 9 maanden was zat ze ineens zelfstandig midden in de kamer. Lopen met 13 maanden los en stevig. Praten nog steeds niet......
Oudste, geen reflux, ging met 10 maanden pas echt uit zichzelf zitten en kruipen. Middelste, reflux, ging met zeven maanden uit zichzelf zitten en met acht maanden kruipen. Jongste, reflux, ging met zes maanden uit zichzelf zitten en met zeven maanden kruipen. De oudste twee hebben getijgerd, de jongste niet. Zitten ging bij alle drie vanaf zij lig. Zitten helpt vaak zeker bij reflux. Misschien is het Bumbo stoeltje wat voor jullie?