Onze zoon krijgt steeds minder flesjes, maar wil hem natuurlijk wel drinken aanbieden. We zijn hard aan het oefenen uit een plastic beker te drinken maar hij snapt niet dat hij dat door moet slikken. Een tuitbeker lukt ook niet. Vanaf wanneer kunnen ze uit een rietjes beker drinken?
Er staat op de verpakken vanaf 12 mnd geloof ik...maar bij de oudste gebruikte ik hem vanaf 9 mnd. De jongste drinkt er nu al soms uit. Beetje onhandig wel nog, meer spelen dan drinken is het
Ii heh zo'n flesje van Nuby (vanaf 9 maanden) waarvan de tuit op een rubber rietje lijkt. Ik ben daar mee begonnen. Werkt heel goed!
Met 9 maanden ongeveer begonnen. Eerst tuit geprobeert. Lukte hier ook niet echt. Ook de zachte niet. Rietjes beker was meteen een succes.
Vanaf een maand of 8 geloof ik. Dat gehannes met een open beker heb ik heel snel opgegeven, pas rond 1,5 jaar ging dat redelijk.
Hier vanaf een maand of 8-9. Ik gebruik de kruidvat want die is niet antilek, maar het komt er niet uitlopen als de beker valt. Heb ook difrax antilek maar hij snapte niet dat je beetje moet bijten in het rietje.
Hmm dat bijten in t rietje gaat nog niet lukken denk ik. denk dat een gewone rietjes beker al een uitdaging Opzich is Hij is nu net 9 mnd, 7.5 mnd gecorrigeerd
Hier vanaf 8 maanden begonnen met een rietjesbeker van de Hema. Na een paar keer oefenen was het een succes. Ze heeft flessen altijd geweigerd en op advies van het cb met een rietjesbeker begonnen. Daar drinkt ze nu probleemloos uit. Open beker doet ze ook wel, maar daar knoeit ze nog teveel mee.
Wat ik de eerste keer deed was zelf wat water in het rietje zuigen. Vinger tegen de onderkant zodat het er niet uit liep. Rietje in zl zn mond en zachtjed blazen. Zo begreep hij dat er water uit het rietje kwam. Had het daarns met zuigen meteen door. Wij hebben de rietjesbeker van avent. Hoeft ook niet in het rietje gebeten te worden. Nu een van de hema erbij. Maar avent is makkelijker.
Hier vanaf een maand of 9 volgens mij. Ging meteen goed, volgens mij is het zuigen ook hetzelfde als bij een fles, alleen moet je die omhoog houden en een rietjesbeker juist niet. Maar daardoor kon ze die heel snel zelf gebruiken. Tuitbeker snapte ze om die reden ook niet want die moet je ook 'kiepen'. Had eerst een duurdere maar al snel overgestapt op hema die zijn maar 3 euro en bevallen prima. Lekvrij zijn ze toch geen van allen bij mijn dochter niet althans...
Nora dronk met 7 maanden al uit een rietjesbeker. ik heb er eentje van 3 euro van kruidvat. ik dacht dat is mooi om te proberen. De eerste keer dat ze hem zag dronk ze er gelijk goed uit.
Hier vanaf een maand of 8. Ze snapte het ook gelijk, drinkt overigs ook uit tuitbeker of gewone plastic beker (y)
Hier rond de 12 maanden. Eerder gebruikte ze altijd een tuitbeker en dat ging hier altijd heel goed . Na de 12 maanden had ze het ineens door hoe ze door de rietjes beker moest drinken . En kan nu zelfs gewoon door een plastieken rietje drinken uit een glas (wij houden dan wel het glas vast ).
Vanaf 10 maand drinkt ze uit de nuby. Nu begint ze hem te ontgroeien en bijt het rietje steeds kapot, dus moet uitkijken naar andere fles, want aan de ander soortig beker is ze buitenshuis nog niet toe. Binnen help ik haar bij een gewone beker of krijgt ze er een gewoon rietje in, maar als we weg zijn vindt ik het niet altijd handig
Wij gebruiken nu een tuitbeker vanaf 8 maanden, af en toe oefenen met een open beker, maar sinds kort ook deze... De AVENT Grote-mensenbeker SCF782/20 kopen Ideaal om mee te oefenen om uit een gewone beker te drinken.. Rietjesbeker nog niet geprobeerd
Hier vanaf 6 maanden rietjesbeker van de hema. Tijdens de maaltijden drinkt ze uit een gewone beker, rest van de dag water uit de rietjesbeker
Met 11maanden.Geoefend met een pakje drinken, zachtjes geknepen en het slikken ging vanzelf. Ik had de beker van Avent. Nu nog bij ziekte.