Vanaf wanneer een slaapzakje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Haha, je kan maar beter goed voorbereid zijn he :D

Wat creepy van de v&d! Zou ik ook niet heengaan, je weet maar nooit..

2. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Onze mini is de eerste 3 maanden ingebakerd gweest. Toen slaapzakje.
    Ze mogen de eerste periode toch nog niet in een slaapzakje.

Ik heb hm ook pas gekocht toen het nodig was. Dan weet je de maat beter. Elk kind is anders. Die van ons nu ruim 8 maanden en zit al in maat 80

3. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn pas de slaapzak gaan gebruimen toen ze ging rollen en draaien. Ik vond haar toen twee keer onder de dekens en toen heb ik die eruit gehaald en een slaapzak gebruikt. Zij was toen vier maanden. Nu 1, 5 en slaapt er nog steeds mee. Maar zou pas lekker kopen als het nodig is.

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier vanaf dag 2 in een slaapzakje....
    De opening van de mouwen heb ik verkleind.

Onze zoon kon zich totaal niet warm houden, dus had het gewoon nodig + nog 2 kruiken en een lakentje en een dekentje......

5. Verox

Verox Niet meer actief

Dat zal ook wel aan de kraamzorg liggen...
    Bij het intakegesprek was onze kraamzorg enthousiast over het gebruik van een newborn slaapzakje, dus wij hebben er een in huis gehaald in de hoop dat de kleine hem vrij snel na de geboorte aan kan.

6. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf dag 1 kag hij in een slaapzakje.
    Het was ook op aanraden van de kraamhulp.
    We mochten het zien als een coconnetje en we moesten dan geen kruik gebruiken.

7. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Hier vanaf 8 weken in een slaapzakje, toen ging hij naar zijn eigen kamertje in het grote ledikant. Daarvoor in een wiegje op onze slaapkamer met een laken en dekentje.
    De slaapzak moet goed passen, anders is het gevaarlijk!

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier sliep hij vanaf dag 1 in een slaapzak. Tot hij 3 maanden was ongeveer, toen werd het te warm (Spanje) en sliep hij gewoon zonder iets. In augustus sliep hij gewoon in een luier en verder niets. Nu vanaf oktober zou ik opnieuw een slaapzak willen gebruiken. Moet wel zeggen dat een slaapzak maatje 60 wss wel langer dan 3 maanden kan gebruikt worden (de onze is nu 71 cm en kan nog steeds in zo een slaapzak). Ik schat tot 5 maanden of zo.

Deel Deze Pagina