Welk liedje laten jullie je baby horen en waarom?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fizzy, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Overal in mijn app's, e-mailtjes en op internet rond mijn termijn lees ik dat de baby nu kan horen en dat het goed is om voor hem/haar te zingen of muziek te maken, of anders een liedje af te spelen bij je buik. Het liefst elke dag hetzelfde liedje, zodat je kindje dat kan gaan herkennen.
    Als jullie dit doen, welk liedje hebben jullie dan gekozen en waarom? :)

2. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Here comes the sun van the beatles bij onze dochter, dat is haar liedje, staat ook op haar geboortekaartje. Bij deze land van melk en honing van herman van veen, dat is zijn liedje: je vader was die dag een prins, je moeder een prinses. In het land van melk en honing werd jij de bekroning, per ongeluk expres. Omdat hij een gevalletje oeps was. ;)

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb zowel bij mijn zoon als bij dit wondertje vanaf 20 weken een muziekknuffel op de buik gezet voor het slapen gaan. Ik merkte echt dat na de geboorte mijn zoon er rustig van werd.
    Ik doe het nu al weer 9 weken en de baby reageert er echt heel erg op. Begint meteen te spartelen en te trappelen dus ben enorm benieuwd of deze baby er straks ook zo rustig van wordt. Ik ben er van overtuigd dat ze het horen in de buik.

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wiegel lied van de drie J's

5. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    'Lief' van het Babyliedjesboek. Super mooi liedje en de baby reageert er altijd op door lekker te trappelen :)

Vind al die liedjes van het Babyliedjesboek geweldig!

6. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Slaap maar van marco borsato , was verslaafd aan dat liedje bij alle 3 ze kennen dat nu nog

7. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik zing sinds een paar dagen bijna iedere dag 'Jouw liedje' van Claudia de Breij voor mijn buikbaby... een mooi, rustig liedje en ik vind de tekst zo mooi! (Mijn hart sloeg even over, toen dat van jou begon...)

8. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Kinderen voor Kinderen want volgens mijn mams heeft het bij alledrie haar kids gewerkt haha

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.232
    10.871
    113
    Hij luistert mee met de liedjes die ik voor mijn dochter zing, zoals twinkle twinkle, hush little baby, en een paar zelfgemaakte liedjes op bekende melodieën. De favoriet van dochter is er trouwens een waar haar naam een heel grote rol in speelt, dus ik ben bang dat ik op dezelfde melodie een liedje voor hem kan gaan bedenken :D

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik zette heel vaak de babyceedee van Raymond Lapp op.
    Groot succes,zelfs nu reageert hij er nog op

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb een muziekknuffel die ik zo nu en dan bij mn buik hou maar ik merk niet dat de kleine erop reageert. We hebben de knuffel ook meegenomen naar een echo, eerst zonder muziek gekeken en toen de knuffel aan gedaan en je zag geen verschil. Misschien dat hij het wel hoort hoor maar bij ons zag je dus niks.

12. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik heb de muziek knuffel tegen mijn buik gehouden.. ik denk ongeveer de laatste 10 weken.
    Deze kreeg Levi na de geboorte ook mee naar bed zodat ie wat herkenning had.

13. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zet eigenlijk geen muziek op speciaal voor de baby... Heb wel zo'n ketting met een belletje op mijn buik hangen maar da's ook omdat ik het zelf leuk vind.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij gaat spartelen zou ik denken dat ie er juist niet rustig van wordt;)

Deel Deze Pagina