Overal in mijn app's, e-mailtjes en op internet rond mijn termijn lees ik dat de baby nu kan horen en dat het goed is om voor hem/haar te zingen of muziek te maken, of anders een liedje af te spelen bij je buik. Het liefst elke dag hetzelfde liedje, zodat je kindje dat kan gaan herkennen. Als jullie dit doen, welk liedje hebben jullie dan gekozen en waarom?
Here comes the sun van the beatles bij onze dochter, dat is haar liedje, staat ook op haar geboortekaartje. Bij deze land van melk en honing van herman van veen, dat is zijn liedje: je vader was die dag een prins, je moeder een prinses. In het land van melk en honing werd jij de bekroning, per ongeluk expres. Omdat hij een gevalletje oeps was.
Ik heb zowel bij mijn zoon als bij dit wondertje vanaf 20 weken een muziekknuffel op de buik gezet voor het slapen gaan. Ik merkte echt dat na de geboorte mijn zoon er rustig van werd. Ik doe het nu al weer 9 weken en de baby reageert er echt heel erg op. Begint meteen te spartelen en te trappelen dus ben enorm benieuwd of deze baby er straks ook zo rustig van wordt. Ik ben er van overtuigd dat ze het horen in de buik.
'Lief' van het Babyliedjesboek. Super mooi liedje en de baby reageert er altijd op door lekker te trappelen Vind al die liedjes van het Babyliedjesboek geweldig!
Ik zing sinds een paar dagen bijna iedere dag 'Jouw liedje' van Claudia de Breij voor mijn buikbaby... een mooi, rustig liedje en ik vind de tekst zo mooi! (Mijn hart sloeg even over, toen dat van jou begon...)
Hij luistert mee met de liedjes die ik voor mijn dochter zing, zoals twinkle twinkle, hush little baby, en een paar zelfgemaakte liedjes op bekende melodieën. De favoriet van dochter is er trouwens een waar haar naam een heel grote rol in speelt, dus ik ben bang dat ik op dezelfde melodie een liedje voor hem kan gaan bedenken
Ik heb een muziekknuffel die ik zo nu en dan bij mn buik hou maar ik merk niet dat de kleine erop reageert. We hebben de knuffel ook meegenomen naar een echo, eerst zonder muziek gekeken en toen de knuffel aan gedaan en je zag geen verschil. Misschien dat hij het wel hoort hoor maar bij ons zag je dus niks.
Ik heb de muziek knuffel tegen mijn buik gehouden.. ik denk ongeveer de laatste 10 weken. Deze kreeg Levi na de geboorte ook mee naar bed zodat ie wat herkenning had.
Ik zet eigenlijk geen muziek op speciaal voor de baby... Heb wel zo'n ketting met een belletje op mijn buik hangen maar da's ook omdat ik het zelf leuk vind.