pseudo-kroep, ook wel kroephoest genoemd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by simalex, Jan 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    Hallo allemaal.

Precies een week geleden kreeg mijn dochtertje van 9 maanden ineens hoge koorst (39,4) en met behulp van zetpillen zakte dat vrij vlug weer en was ze binnen 3 dagen weer koorts vrij. Wel was ze erg verkouden, snotterig en hoesten.
    Nou denk ik dat ze dat van mij heeft opgepikt want ik heb vorige week 3 dagen ziek op bed gelegen met de griep/extreme verkoudheid.

Afgelopen maandag begon ze ineens heel benauwd te raken (gierende ademhaling) en gaf slijmen over. Tot nog toe at en dronk ze prima trouwens, uitgezonderd van de fruithap en thee... Dus 's avonds laat de HA gebeld en die concludeerde pseudo-kroep. Omdat ze geen koorts had en nog goed at, heeft hij haar verder niet nagekeken en nix voorgeschreven. Als ze weer benauwd raakte moesten we stomen in de douche en zorgen dat ze niet teveel in paniek raakte, want dan werd ze benauwder.

Maar goed, inmiddels is het al donderdag en ze blijft hoorbaar tot gierend ademhalen en heeft gisteren 4 x haar vaste hap + slijmen gebraakt. Maar ze heeft geen koorts. Alleen een beetje verhoging 's avonds. Dus elke nacht slaapt ze redelijk op een zetpilletje.
    Vandaag heeft ze nog niet overgegeven. Maar ik heb haar al een paar keer moeten troosten in haar slaap omdat ze het zo benauwd had.

Hebben meer moeders ervaring met pseudo-kroep? Heeft het zin om weer naar de HA te gaan. Heb namelijk het gevoel dat die toch niets kan doen... Hoe lang kan dit nog zo doorgaan?

Groetjes Simone

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jeetje wat zielig... ik kan je helaas niet helpen...maar wilde je wel even sterkte wensen...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou toch weer naar de huisarts gaan. Als ze zo'n last heeft (en het is ook HEEL vermoeiend voor haar!) dan wil tijdelijk een puffertje bijvoorbeeld heel veel verlichting geven.
    En so wie so, weer even laten nakijken, om alle andere dingen uit te sluiten.

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja inderdaad je kan beter de dokter te veel bellen dan te weinig ...

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Gewoon nog een keer bellen hoor, laat hem haar nog maar eens goed nakijken. Hartstikke vervelend als ze zo benauwd is en je kunt niets doen.

6. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    we zijn net bij de HA geweest en die maakt er nix anders van dan pseudokroep. gewoon een zetpilletje erin en weer bellen als ik het niet vertrouw. En het kon nog wel een paar dagen duren.

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    okee ik wil je neit bang maken..
    maar toen ik voreger nog klein was, was net geen jaar heb ik dat ook gehad.. mijn moeder toen met mij ook naar de huisarts geweest en k heb eerlijk gezegd een week in het ziekenhuiis gelegen omdat ik het ook zo benauwd had...

dus ik zal zeggen neem het zekere voor het onzekere en gewoon langs de huisarts gaan..

beterschap voor je meisje..

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Klinkt ook als rs-virus! Blijven aandringen bij de huisarts als je het niet vertrouwd. Jij bent mama en jij weet als het niet goed is met je kleintje. Vind het belachelijk dat hij hier niets aan doet. Bah...

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan heeft het ook en weet je wat wij doen. het is heel simpel een groenen koolblad op de borst leggen. het is heel simpel maar het helpt hier goed.
    stomen in de doche helpt ook goed.

nadat bij daan alles is schoongemaakt door middel van zout oplossing iedere keer in zijn neus en zijn amandelen te knippen is het hier een heel stuk minder. maar wij hebben altijdeen groene kool in huis

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Mij is pas verteld dat het helemaal niet goed is dan om in de douche te stomen omdat alles dat gaan zwellen. Het schijnt beter te zijn om de frisse, koude lucht in te gaan.

Sterkte meid

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb het als babytje 2x gehad, ik weet dat mijn moeder op advies van de HA in de douche moest gaan zitten met mij.
    De kranen (douche en wasbak) kookheet laten stromen, en zorgen dat er veel damp in de badkamer ontstond. En dan moest ze met mij in de stoom gaan zitten, dan zakte het af.

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Hahaha alles wat vroeger goed was, is nu opeens niet meer verantwoord om te doen :)
    Tsja, ik leef nog..maarre dan maar niet in de douche gaan zitten als het nu niet meer goed is :rolleyes:

13. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Maar als het pseudokroep is dan is er niet veel aan te doen.

Ons zoontje heeft het ook gehad. Het heeft meer dan een week geduurd. Naar geluid hè, met het ademhalen?
    Maar buiten gaan, frisse lucht, hielp hier wel.

Beterschap!

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan is opgenomen geweest voor kroep voordat ze met agressieve medicatie wide proberen heeft de kinderarts daan eerst in een stoomdoche gezet hihi zodat hij niet in 1 aanval ineens alle mediactie binnen kreeg want dan weet je nog niet wat het beste werkt

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    En zo is het geloof ik overal anders.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ja daarom om het de ouders maar even allemaal maar makkelijk te maken zo weet je toch nooit wanneer je het goed doet

17. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Maar kroep is toch iets anders dan pseuo-kroep?

Kroep is veel ernstiger dacht ik.

maar nu raak ik helemaal in de war :(

18. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    dat weet ik niet :$ ik had het nog even aan me ma gervaagd en ik moest ook stomen maar moest ook overgeven en bleef er bekant in hangen toen moest ik naar het ziekenuis en me ma zei dat ik daar in een soort van koepel had gelegen waar ook stoom uitkwam.. dus vandaar en toen ik het neitt meer benauwd had naar mocht ik pas naar huis.....

dat is wat ike rvan weet... dus inderdaad stomen schijnt het beste te zijn... succes verder

19. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ik heb het als kind ook gehad..kroep;)
    mijn moeder heeft heel wat uren door gebracht in de douche..stomen en nog is stomen...sliep ook bij me moeder op haar kamer als ik het had..
    heb nu nog een hele zware blavende hoest..en britt blaft ookal behoorlijk als ze verkouden is..

Share This Page