14 weken, krijst opeens bij fles!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hier een Mama Met Handen In Het Haar...

Mijn dochtertje is 14 weken en al lang en breed gewend aan flesvoeding. Ze zit nu op 5 flessen van 180+5 (0700, 1100, 1500, 1900 en 2300). Sinds een dag of vier begint ze opeens, uit het niet, te krijsen bij het flesje van 1900 uur. Niet een beetje maar enorm, ze verslikt zich van het huilen en ze raakt totaal overstuur.
    Ik snapte er niks van maar zag het eerst als een eenmalig iets (krampjes of zo), maar de dagen erna precies hetzelfde. Ik moet haar dan dragen, rechtop, dicht tegen me aan, ik mag niet gaan zitten en ik mag haar zeker niet in 'drinkhouding' neerleggen. Sinds gisteren begint het al bij de 1500 voeding en is ook de 1900-voeding een ramp.
    Wat ik vreemd vind: waarom is er 's ochtends niets aan de hand en is het 's middags drama? Herkent iemand dit?
    Het is geen spruw, geen oorontsteking en voor zover ik weet is er niets met haar hoofdje/nekje aan de hand. We zijn al begonnen met het ophogen van de voeding (soms tikt ze heel makkelijk 200 cc weg), maar als het honger is, waarom weigert ze dan de fles? Aan de spenen ligt het ook niet, daar heb ik een hele studie van gemaakt...
    Het voelt echt heel naar, ik zie nu als een berg tegen de voedingen op. Voor en na de voedingen is ze een engeltje: ze is vrolijk, maakt contact, heeft geen koorts en oogt prima.
    Iemand enig idee?

groetjes
    Amber

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien kun je een keer iemand anders de fles van 19.00 laten geven? Je zegt zelf al dat je als een berg op ziet tegen de voeding, en dat voelt zo'n kleintje haarfijn aan...

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik had dit ook een paar weken geleden en een topic over gestart (flesvoeding, huilen na fles - weet niet hoe ik de link moet plaatsen). Het is gelukkig na 1,5 a 2 weken weer gestopt. Weet niet waar het aan lag. Al was dit vooral na de fles en niet tijdens.

4. Is het geen sprongetje?

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

@Bluesky: ja, dat dachten wij ook. Mijn vriend maakte zich geen zorgen en zei: laat mij die fles maar geven... maar precies hetzelfde verhaal. Ik denk niet dat het echt aan mijn spanning ligt (hoewel dat er nu wel bovenop komt), want het begon zomaar, uit het niets.

@Jo79: ik zal jouw topic nog eens nalezen. Ik had er nog naar gezocht, want ik meende me inderdaad iets te herinneren van een soortgelijk topic. Fijn dat het bij jullie over is!

@Sandraeningrid: ik denk wel dat het een sprongetje is. Mijn supervrolijke meisje dat bijna nooit huilt is opeens een stuk 'sjagerijniger', angstiger en klampt zich erg aan mij vast. Het huilen rondom de voedingen kan ik nog niet verklaren, maar dat ze niet 'de oude' is, dat is zeker...

bedankt voor jullie reacties. Ik heb haar net met veel moeite de fles gegeven. Het was weer een enorm gekrijs en ik was echt bang dat ze pijn had. Na veel 'trukjes' kon ik haar eindelijk, half rechtop tegen een kussen liggend, een flesje geven. Heel raar... En ik ben doodop. Maar ik zou vooral gerust zijn als ik zeker weet dat er niks lichamelijks aan de hand is.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    klopt dit? want normaal gesproken zou je toch 180+6 schepjes moeten geven? Misschien dat ze meer honger heeft.

Begint ze al te huilen voordat ze haar flesje krijgt? Of echt pas op het moment? Anders kijken of je de fles iets eerder kan geven?

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bedankt Patroeschka, ik ga kijken.

En klopt, Pinkpuma, ik vergis me. Ik bedoel dat ze op 5 flessen zit van 150+5, maar ik geef haar nu af en toe 180+6 om te kijken of ze meer honger heeft. Soms slurpt ze alles tot laatste druppel op, soms laat ze groot gedeelte staan...
    Ik geef haar al 'vroeger' het flesje, maar het blijft een drama. Misschien moet ik het juist iets later geven, en heeft ze nog niet zo'n honger op het tijdstip dat ik het aanbied. Maar ze jengelt daarvoor al heeeel lang, dus ik kan het niet goed meer inschatten.

groet
    Amber

9. christina

christina Niet meer actief

Ik heb destijds de topic gestart huilen tijdens de fles, wie heeft er tips? Zie link bij patroeska.

IK heb uiteindelijk met Lenthe naar de osteopaat geweest en binnen 48 u hadden we een kind dat weer goed dronk. Lees de topic maar eens. Ik zou naar de osteopaat gaan....

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Christina, dank voor je tip, ik denk er serieus aan om naar de osteopaat te gaan.

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb het ook een aantal weken gehad het is nu over....geen idee wat het was!

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Alice, wat het bij jouw dochtertje ook zo dat het vlak voor de fles begon? Dus niet tijdens het drinken? Ze heeft hier de fles nog niet aangeraakt voordat het krijsen begint. En niet van zachtjes naar hard, maar in een keer keihard. (dat vind ik vooral zo erg, het is alsof ze bang is of pijn heeft)
    vanmiddag gaan we naar de huisarts, als hij niets medisch kan vinden (denk ik ook niet, maar toch uitsluiten), dan wil ik naar een osteopaat.

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

updatetje:
    nou, het hysterisch huilen is hier eigenlijk 'vanzelf overgegaan'. Ik heb voortdurend gezorgd dat ik haar niet te lang liet wachten op de fles, ik liet haar tot het laatste moment op het speentje sabbelen en stopte dan, zodra speentje uitviel, het flesspeentje in haar mond. Op de een of andere manier is de paniek weg. Ze overstrekt zich ook niet meer! Ze kan de 'halve lig/zithouding' weer verdragen (zolang ik haar maar niet te lang laat wachten, het is net of ze dan niet prettig ligt)
    Verder drinkt ze veel vaker de fles van 200cc leeg! En ze komt 's nachts weer wat eerder (uur of 05.00 ipv 07.00) dus ik denk echt dat het met groeien/honger te maken heeft. Het heeft in totaal een week geduurd. Misschien dat anderen in dezelfde situatie hier wat geruststelling uit kunnen halen. En ohja, ze is niet meer zo sjagerijnig! :)
    We hebben haar wel voor de zekerheid laten onderzoeken door de huisarts en die zag geen medische oorzaken, gelukkig.

groet
    Amber

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gelukkig maar meid! Voeden op je bovenbenen is trouwens ook heel fijn en werkt goed bij mijn dochter...doe je dat al? Succes verder hoop dat het goed blijft gaan!

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dank je Alice!
    Bedoel je op bovenbenen, met haar gezichtje naar je toe? Heb ik nog niet geprobeerd, maar zo spelen we wel vaak. Goed idee...

groet
    Amber

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ps, even off topic: mooie foto's Alice!

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Amber, wij hebben het ook gehad en heel soms doet ie het nog. Het was ook rond 14 weken Siem is nu 18 weken en het gaat al weer beter. Bij hem lag het denk ik aan het feit dat hij rond die fles behoorlijk hhonger had, want als hij eenmaal beet had kon het supersnel gaan en was de bui weer over. Maar het is niet leuk idd. Bij ons ging het vanzelf weer over, na ca. 2 weken. Nu heeft hij het heel soms nog.

Succes!

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Dankjewel! Je hebt ook mooie foto's van je meisje! En idd op de tweede foto is de houding die ik bedoel. Is fijner voor jezelf (ivm lamme arm) en goed voor haar lekker rechtop drinken.

x

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Juud, denk inderdaad dat het erg lijkt op wat Siem had. Fijn dat het over ging!

Alice, dank je...(ik kijk nog altijd verliefd naar de foto's van mijn meisje...en ze vervelen nooit! :) )

Deel Deze Pagina