Paar vraagjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ickuzz, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Hallo allemaal,

Omdat ik met vragen zit & niet van plan ben om alle vragen in verschillende topic's te zetten, heb ik even alle vragen hierin genoteerd:

Even een "paar" vraagjes..

.1 Zijn er meerdere dames die nu de laatste weken zitten, en zo'n pijn van onder hebben?
    Is dit toch het indalen?

Of komt 't wegens het teveel hooi op je vork nemen?

Vandaag eens begonnen aan een heerlijke poetsdag, leek me eens goed, man de deur uit.. ik aan de poets. Komt er eens wat van..
    Vaker moeten stoppen wegens ontzettende pijn onder in de vagina, en blaas. Heel vervelend dat gevoel.

.2 Ik loop nu richting 35 weken zwangerschap, wanneer is het verstandig om te bellen voor de klossen en eventuele po stoel?
    Is dit beter om te doen nadat ik de kraamhulp op visite heb gehad? Heb a.s. donderdagochtend 9.00 nl een kraamhulp voor de intake, maar heb de klossen etc. nog niet in huis. Ook nog niet voor gebeld.

.3 Wanneer moet ik de kraamtas klaar maken?
    Vriendin had het met 35 weken klaar staan, en wat moet hier in?

.4 Is t normaal dat ik om de 2/3 uur honger heb? Niet eerder gehad & ook niet de drang om eraan toe te geven. Maar vind t wel vervelend.

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    .1 Zijn er meerdere dames die nu de laatste weken zitten, en zo'n pijn van onder hebben? Is dit toch het indalen?
    Ik krijg regelmatig echt gemene pijn van onder, als ik opsta of inderdaad teveel doe. Mijn kindje is inmiddels al helemaal ingedaald en lijkt alsof de pijn en druk nu steeds meer wordt. Heb vandaag ook een opruim/poets dag en kan gewoon niet meer alles achter elkaar doen. Moet regelmatig tussendoor ff zitten anders heb ik weer de hele avond/nacht harde buiken en krampen/voorweeën.
    .2 Ik loop nu richting 35 weken zwangerschap, wanneer is het verstandig om te bellen voor de klossen en eventuele po stoel?
    Is dit beter om te doen nadat ik de kraamhulp op visite heb gehad? Heb a.s. donderdagochtend 9.00 nl een kraamhulp voor de intake, maar heb de klossen etc. nog niet in huis. Ook nog niet voor gebeld.

Die hoef je pas vanaf 37 weken in huis te hebben. Afgelopen vrijdag was ik 37 weken en ben gister pas naar het ziekenhuis gegaan om de klossen en bedpan op te halen.
    .3 Wanneer moet ik de kraamtas klaar maken?
    Vriendin had het met 35 weken klaar staan, en wat moet hier in?

Vanaf 37 weken is het verstandig om de kraamtas/vluchttas klaar te hebben staan. Als je even onder het kopje bevalling kijkt, daar is een topic geopend met wat moet er in de vluchttas.
    .4 Is t normaal dat ik om de 2/3 uur honger heb? Niet eerder gehad & ook niet de drang om eraan toe te geven. Maar vind t wel vervelend.
    Of het normaal is weet ik niet, maar je kindje komt nu veel aan dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Vanaf 34/35 weken kreeg ik ook ineens weer meer en vaker honger en heb er gewoon aan toegegeven. Nu is het weer minder en red ik het met een ontbijt, 's middags even wat kleins en avondeten.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    1 bij mij begon de pijn tussen 30-35 weken. Was inderdaad het indalen, nu het kindje ingedaald is voelt het ook niet altijd even prettig.

2 Nadat kraamhulp voor intake was geweest zorgde zij dat klossen ed binnen paar dagen gebracht werden, heb dus zelf weinig hoeven doen.

3 Ik heb tas bij begin verlof klaargezet.
    Kleertjes voor baby met omslagdoek en dekentje. Maxi cosi. Kleding voor jezelf voor als je naar huis gaat en om in te bevallen. Wat te eten. Toiletspullen staan klaar om zo mee te gaan.

4 Ik merk de laatste paar weken dat ik per maaltijd minder trek heb, maar dan wel vaker kleine beetjes eet.

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik voel en ervaar net hetzelfde als jij op dit moment. Ik woon in België dus dat klossen ken ik niet......

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Merk dat ik nu ook meer trek krijg, vooral in de avond. Zolang ik geen knorrende maag heb, probeer ik mijzelf in toom te houden, maar merk dat ik meer eet dan voorheen. Kleinte groeit nu natuurlijk erg veel en dat kost jou meer energie.

Hoop dat je er wat aan hebt. Wat betreft de inhoud van je vluchtkoffer, kijk even op de site van het ziekenhuis waar je wilt gaan bevalen, daar staat vaak een lijstje op.

Succes met de laatste loodjes :)

Deel Deze Pagina