Mijn zoontje is 3 februari een jaar geworden. Ik weet dat het enorm verschil wanneer kinderen gaan kruipen/lopen etc, maar mijn zoontje kan ook nog niet uit zichzelf gaan zitten. Als ik hem neerzet, kan hij uren zo spelen, maar uit zichzelf lukt het niet. Hij trekt zich soms een beetje op aan de bank, maar kruipen doet hij ook niet. Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo, maar ik vroeg me toch af of er meer moeders zijn die dit herkennen.
Onze dochter kroop met 1 jaar maar ging nog niet staan dat deed ze pas bijna 3 maanden later en met 17 maanden liep ze los! Het komt goed dus..
Mijn zoontje is 1 van 6 februari, bijna even oud dus Hij gaat nog niet zelfstandig zitten en kan al helemaal niet kruipen! Maakt ook niet echt aanstalte tot... Daartegenover loopt hij wel al sinds hij 11 maanden is 'los' maar altijd met papa of mama vlak erachter want hij kiept nog regelmaltig om en dan weet hij zich dus geen raad, want hij heeft geen idee hoe hij weer in zit of sta stand moet komen!
Heel herkenbaar hoor, en niets om je druk over te maken! Mijn dochter is van 24 februari. Ze is net krap een week aan het tijgeren. Ze gaat nog niet uit zichzelf zitten en optrekken doet ze ook niet. Rollend en dan nu ook tijgerend komt ze overal. Mijn zoontje heeft altijd alleen maar over zijn billen geschoven en trok zich pas heeeeeeeel laat op. Ook liep hij heel laat: met 23 maanden. Ik had dus al niet verwacht dat dochterlief een snelle was. Mijn zoon heeft trouwens 2 jaar lang fysio gehad maar dit resulteerde er niet in dat hij sneller ging lopen!
Ik herken het, mijn dochter kon met die leeftijd ook niet zelfstandig gaan zitten vanuit ligpositie. Ik zou er eens een afspraak bij de fysio maken, want met de leeftijd die jouw zoontje heeft zou hij echt wel al zelf moeten kunnen gaan zitten. Baat het niet, dan schaadt het niet. Overigens lijkt het erop dat er met mijn dochter toch wel meer aan de hand is, we moeten binnenkort met haar naar de kinderarts. Waarmee ik natuurlijk helemaal niet wil zeggen dat er met jouw zoontje ook "iets" is, maar het kan denk ik geen kwaad om eens een fysio te raadplegen.
Kwaad kan het natuurlijk niet om eens naar de fysio te gaan maar je kunt het ook even aankijken hoor. Mijn dochter gaat ook pas sinds ze ongeveer 13,5 mnd is zelfstandig zitten. Ze kon al lang zelf blijven zitten maar gáán zitten kan ze pas sinds ze 13,5 mnd is dus. Ze heeft ook nooit gekropen, wel billenschuiven. Met 12 mnd trok ze zich op, met 13 mnd liep ze en sindsdien is ze gaan leren zlefstandig te gaan zitten. Nu kan ze alles. (vanuit lig gaan zitten, opstaan vanauit zit, zonder steun, optrekken, lopen etc.) alleen kruipen zal ze nooit gaan doen. Ik zou me nog niet zo druk maken, hou het wel in de gaten en maak je je toch zorgen ga dan eens naar een fysio (of nog beter, een kinderoefentherapeut, google maar eens, hoor ik goeie verhalen van) Succes!
Mijn dochter kroop ook nog niet op die leeftijd, het is allemaal goedgekomen, ze kroop toen ze 20 maanden was en liep pas met 26 maanden. Wel met behulp van fysio trouwens
wat ben ik blij om dit allemaal te lezen! dat klinkt ws heel raar maar ik maakte me dus ook al zorgen om mijn dochter! die kan net sinds een maandje ong los zitten en doet ook geen enkele poging tot kruipen, zelf zitten, optrekken etc! ik zit ook heel erg te twijfelen of ik fysio zal bellen of niet....
Tja, ik zou ten eerste hiermee ophouden.... Er zijn maar heel weinig kinderen die vanuit zithouding leren om te gaan zitten (waarom eigenlijk, mama zet hem toch op zijn billen als het moet?), en al helemaal om te gaan kruipen...
Dat kan hoor, die van mij kruipt ook niet maar trekt zich wel op en begint langs te lopen. Vervolgens gaat hij vanuit staan zitten want vanuit lig kan hij dat niet
Bij sommige kindjes werkt dit niet zo anders had mijn zoontje nog steeds alleen op zijn rug en zij gelegen. Verder komt ie niet. Belangrijk is wel dat hij kan roteren met het rompje. Mijn zoontje is ook heel laat en kan sinds vandaag zich optrekken. Zitten doet ie al een tijdje zelfstandig, maar zelf omdraaien of gaan zitten doet ie niet.
Hij trekt zich al vanaf 9 maanden ongeveer zelf recht in de box, vanuit zitstand. Dit kan hij dus ook aan de bank/kast etc doen. Maar hij kan dus NIET vanuit ligstand zelf gaan zitten... Als hij wil zitten gaat hij gewoon net zolang huilen en kwaad worden totdat ik hem in zitstand zet pff! Wel kan hij vanuit staan zelf gaan zitten En kruipen doet hij dus ook niet. Sinds een paar dagen merk ik dat hij zich op zijn billen probeert te verplaatsen, zooo grappig! Ik vind het maar raar eigenlijk, je zou toch zeggen dat kruipen veel 'makkelijker' is dan lopen?? Meneer rent de hele kamer rond
Toch maar laten huilen en kwaad laten worden? Oordopjes in totdat het hem lukt En ik weet dat het moeilijk is want meneer wil hier ook neergezet worden maar dat doen we lekker niet.