Ik zat gisteren op TikTok te kijken naar filmpjes van zwangerschapstesten (ja echt). Best wat vrouwen jagen die dingen er doorheen vanaf soms al 2DPO. Hoe zit het bij jullie? Vanaf wanneer begin je, hoe vaak test je? Ik beken; ik start het liefst op 6DPO… Begin met 1x op een dag, maar vanaf 10DPO soms wel 2 of 3 keer.
Ik begon meestal rond 8 dpo, is wel een keer gebeurd dat ik op 7 dpo testte. Ben dan ook een echte test-verslaafde. Edit: en dan ook zeker 2x per dag hoor haha …
Aan mij heb je echt niets. Mn eerste 4 zwangerschappen (2x mk, 3x kindje) heb ik (ver)na de nod getest, 1x. M'n laatste zwangerschap geen enkele test gedaan..
Tuurlijk heeft jouw reactie nut! Is goed voor de statistieken! Nee gekheid, maar wel goed om te lezen dat er ook nog vrouwen in deze situatie bestaan met zelfbeheersing
Nah beheersing wil ik het niet noemen haha. Soort van zelfbescherming. Zolang je niet test, ben je niet zwanger. Als je test, ben je zwanger, kan het fout gaan en de laatste keer hoefde ik niks in mn leefstijl te veranderen (want was net bevallen) dus kon wachten tot de echo.. vond de assistente van de vk trouwens wel lastig maar ook hilarisch, had ze in dr hele carrière (en die is net met pensioen) nog nooit gehad.
Hier deed ik eerst testen vanaf 10 dpo elke dag, maar mijn zoontje duurde 2 jaar dus opgeven moment kon ik geen test meer zien. Bij mijn zoontje op 12 dpo getest omdat ik wilde weten of ik die avond alcohol kon drinken maar bleek van niet Nu nog geen ronde getest, heb ook een kortere LF dus hoef sowieso nooit 14 dagen te wachten maar ik vrees veel te veel voor een witte test dus ik wacht toch wel tot de dag dat ik bijna zeker ben dat mijn menstruatie laat is.
1e: pas met 4 weken 5 dagen getest (1x) 2e: (achteraf) met 3 weken (negatief) dacht al week verder te zijn. Toen met 4 weken (2x) 3e: op nod en dag erna. (2x) 4e: pas met 5 weken (durfde niet testen omdat ik dacht als ik niet deed ik ook niet zwanger zou zijn..) (1x) 5e: mk vanaf 11 dpo ofzo. Totaal (4 x) 6e: vanaf 8 dpo tot aan 16 dpo zo'n 5/6 testen gedaan.
Ik heb zelf bij mijn andere zwangerschappen nooit voor nod getest, sta nu dan ook bijna versteld van mezelf. Denk dat het komt door de tijdsdruk, maar je wordt er niet sneller zwanger van. Geen logica dus, haha!
Ik had goedkope testen en deed er teveel soms om te kijken naar oploop. Ik begon al vanaf dag 3. Wanneer ik een tuurstreep zag ging ik foto's maken. Schuin, op de vensterbank leggen, negatief maken van de foto. Teksten plaatsen, door appen met cirkels. Ik was bezeten. Nu niet meer. Na 3x een miskraam en curettage is het afgelopen
Veel te vroeg en vaak. Kon me vanaf 6dpo niet meer inhouden en zocht me rot naar tuurstreepjes. de keren dat ik zwanger was testte ik 8 a 9dpo positief. Bleef dan doortesten tot iets van een 16dpo voor oploop. door dat laatste wist ik wel 2 van de 3x dat ik een miskraam ging krijgen, ik vond dat prettig.
Ik was direct zwanger dus heb maar 1x testervaring. Volgens mijn eigen berekening testte ik op 11 DPO voor het eerst. Had eigenlijk willen wachten tot NOD maar ik wist gewoon dat ik zwanger was en wilde bevestiging zien. Kreeg gelijk een duidelijke streep. Toen op 15 DPO de tweede test gedaan. Bij zo ontzettend vaak testen denk ik wel: jeetje, wat een plastic verspilling
Ik wordt altijd ongi op 13 dpo, meestal test ik rond 10 dpo maar wil deze cyclus wachten met testen, misschien zelfs niet testen. Ik zie het nu zo: als ik niet test ga ik er vanuit dat ik niet zwanger ben en is de teleurstelling dus minder groot.
Volgens mij merendeels wel, als het zelf niet helemaal is. Stukken beter dan zo’n predictor/clearblue/ander merk midstream
Vaak op 8/9/10/11/12dpo getest maar dan ongesteld geworden. Grappig genoeg in de rondes dat ik zwanger werd (met uitzondering van #3) dat niet gedaan. #1 keurig gewacht tot na nod, 3x getest #2 getest omdat ik me ineens (drukte) besefte dat ik bijna een week overtijd was, 2x getest #3 voor nod 8 dagen achter elkaar meerdere keren per dag #4 op/rond nod omdat ik me zwanger/vreemd/anders voelde. heb uit chock zo'n 12-14 testjes versleten deze keer De testdrang wordt er niet minder op naar mate je ouder wordt in ieder geval