Allergische reactie Gonal-f

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Caithxxx, 12 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.393
    2.271
    113
    Vrouw
    Hoi!

Ik zit nu in de 4e IUI ronde met hormonen. Ik reageer qua eitjes goed op Gonal-f. 2 rondes 2 eitjes gehad, nu dan 1. Maar.. vanaf het begin heb ik enorm jeukende hoofdhuid gehad, gewisseld van shampoo naar natuurlijke shampoo zonder rommel erin en dat hielp iets. Ik merkte alleen dat de jeuk behoorlijk toenam deze ronde en van de week onder de galbulten zat (bovenbenen, voet, nek). Na het innemen van cetirizine nam het al snel af. Bespreekbaar gemaakt bij arts.. zij wuifde het wat weg want het is de andere 3 rondes goed gegaan. De jeuk op hoofdhuid zou komen door hormonale veranderingen. Bij de apotheek het ook aangegeven. Zij schrokken ervan en gaven aan dat een allergie zich opbouwt en dat de arts me serieus had moeten nemen omdat het alleen maar erger wordt. Ik ben er nu even van af omdat de IUI morgen gepland staat. Nu heb ik vaker het gevoel zelf al goed in te moeten lezen om iets duidelijk te maken, omdat ze erg protocolgericht zijn. Dat wil ik nu dus weer.. als ik allergisch ben voor Gonal-f.. wat is het alternatief? Iemand ervaringen? Moet de dosering weer ook opnieuw uitgevonden worden? Vergeten te vragen aan de apotheker.. hoor graag jullie ervaringen.

Deel Deze Pagina