Ik heb wel een paar weken gesmeerd, maar als zelfs de dermatoloog zegt dat dat absoluut niets helpt tegen striae ben ik er maar weer mee gestopt. Ook al ga ik misschien in de laatste maanden wel weer smeren, maar dan samen met m'n man voor het contact met ons kindje.
ik heb ook gelezen dat al die creme's voor je buik helemaal geen effect hebben. Het is net zoals bij veel producten waar ze reclame voor maken het doel om er veel geld mee te kunnen verdienen.
ik smeer ook niet omdat ik denk dat ik daardoor geen striae zou kunnen krijgen, maar gewoon omdat mijn huid door het oprekken toch wel droog is (niet allen buik) en dus wel wat extra's kan gebruiken.
in het begin heb ik mezelf getrakteerd op een goeie crème van biotherm, maar vanaf de 6de week was ik zo misselijk dat ik de geur ervan niet meer verdroeg. Ondertussen heb ik van alles in huis: o.a. ook de buik en de borstencrèmes van Zwitsal, die ik overigens niet eens zozeer vind stinken. Maar wat ik echt heeel erg lekker vind is de Amandelbloesem-huidolie van Kneipp. Daar smeer ik ook de rest van mijn lichaam mee in. Ik doe het eerlijk gezegd ook om mijn huid soepel te houden, maar nu ik een steeds ronder buikje krijg, vind ik het ook leuk voor het contact met m'n kleintje. (vooral als het reageert!) Amber
Ik smeerde met de zwangerschapsolie van Weleda maar ben daar eigenlijk sinds een week ook mee gestopt. Het trekt heel langzaam in en dat vind ik eigenlijk best onhandig. Was ook puur voor het contact en als het zou helpen tegen striae was dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen.
Ik smeer me ook vanaf een week of 12 in met zwitsal mama. Krijg alleen nu opeens uitslag ervan op mijn buik, niet leuk
@ Kat, laat ik nou precies hetzelfde hebben! Ik ging hier even rondneuzen om te kijken of er meer meiden zijn die hier last van hebben. Ik gebruikte de zwitsal buik & borsten creme, ik zit nu helemaal onder de rode licht jeukende bulten, tot in m'n nek toe, dus ik vroeg me af of het nou door die creme kon komen, volgens mij wel hoor. Ik stop iig even met smeren, snik.. Weet iemand nog een goeie hypoallergene creme? Xx Es
hoi Essebes, Je zou weleda zwangerschapsolie kunnen gebruiken, dat is helemaal op natuurlijke basis. Ook kun je misschien bodylotion van sebamed proberen. succes ermee
Dank je Sijke voor de tip, ik heb het opgeschreven en ga even kijken of ze het bij de kruidvat verkopen. 'Heb ik toch weer iets te smeren
Thanks Roxyrox! Waar kan ik het kopen? O,ja en kat, hoelang heb jij last van die uitslag gehad? Bij mij word het maar niet minder, ben al n poosje gestopt met smeren, van mn vriend moet ik zelfs naar de dokter', hij is bang dat het iets anders is....ik ben niet zo happig op de dokter hoor, en denk eigenlijk echt dat het door de zwitsal kwam. XX
Sinds een paar dagen smeer ik mijn buik en borsten in met Olivia. Dit zou helpen tegen zwangerschapsstriemen. De dames in de familie zweren erbij!
weledaproducten kun je bij de tuinen kopen, volgens mij ook bij etos, bij natuurwinkels en hier ook bij de thuiszorgwinkel. VSM puur mama is trouwens ook erg lekker spul, je kunt proefpakketjes aanvragen via hun site, kun je het eens proberen. Daar zitten ook multivitamines bij om te proberen en een folder over de hele lijn.
ik heb vandaag puur mama van vsm gehaald. heerlik spul. En speciaal voor d eborsten een borstencreme van zwitsal
Hmm ik heb hier ook weleda inderdaad en de verpakking waarschuwt al dat je niet te veel moet gebruiken omdat het dan vettig word. dus gewoon niet te veel smeren ik vind het wel heel prettig spul als je niet te veel gebruikt (ook weleens wel gedaan per ongeluk) dan is het heerlijk. en als het eenmaal ingetrokken is blijft er toch een lekker zacht gevoel over. alsof het toch wat vettig is.. enkel voelt het niet vet/glibberig/plakkerig enzo overigens... striae had ik al min of meer van het feit dat ik ooit een kilootje of 20 zwaarder was dan ik nu ben. die zijn inmiddels redelijk weggetrokken lijkt het... (alsin.. ze izjn er best nog hoor.. maar minder aanwezig) en het smeren zelf.. ben ik paar weken terug mee begonnen omdat ik gek word van de jeuk soms lijkt soms wel alsof ik uit mn velletje barst.. en dat jeukt dus. smeerde eerst met van die bodylotion voor na het scheren met aloe vera en dat werkte wel.. maar erg kort en bovendien moest je er onwijs veel van gebruiken en dus lang wachten tot je je kleren weer aan kon maar dit werkt prima.. eventjes smeren en jeuk is gone heerlijk en ja volgens mij kan amandelolie ook geloof dat weleda een mix is van amandelolie en tarwekiemolie
ik ben niet zo trouw met smeren,maar wel een goed idee om het aan mn vriend te vragen. (klaagt nu al dat alle aandacht naar mij gaat ) liefs doris