Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en voel me zo vreselijk slecht. Heb heel veel last van misselijkheid, totaal geen eetlust en ben onvoorstelbaar moe steeds. Een hele dag werken red ik eigenlijk niet. Het is nu weer half 3 en zit helemaal te zweten en te trillen van vermoeidheid. Valt me zo zwaar. Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik totaal nergens last van gehad dus dit is echt een tegenvallen :x
Hier nog iemand! Ik ben ook acht weken weken zwanger en heb vorige week een paar echte rot dagen gehad. Ik moet zeggen vandaag voel ik me weer iets beter. Ik heb vooral last van mijn buik (ik denk mijn darmen) en last van zo n vage misselijkheid. Ik hoef gelukkig nog niet over te geven, maar het is wel mega vervelend en irritant! Ik probeer maar rustig aan te doen en te eten waar ik op dat moment zin in heb. Ik eet ook veel van die dropballen (napoleon) en die bevallen me wel goed moet ik zeggen...ook drink ik af en toe een kopje thee (earl grey of gewone). Bij mij beginnnen de klachten echt wel smiddags/savonds. Het begint zo rond een uur of 3 en duren tot een uur of 10 s avonds. ALs ik in bed ga liggen (op mijn buik) en dan roerloos blijf liggen dan gaat het meestal wel. Ik hoop dat het bij mij niet erger wordt, want weet niet of ik dat wel volhou!!
Dat is balen zeg, maar het kan nog overgaan allemaal. Ik heb me de eerste 12 weken echt naar gevoeld, de hele dag door misselijk en daardoor ook niet veel eetlust. Gek genoeg was het echt na precies 12 weken verdwenen. Je beroerd voelen hoort er de eerste 3 mnd ongeveer gewoon bij, maar er zijn ook vrouwen die 9 mnd lang ziek zijn. Ik hoop voor jullie dat het snel over gaat en jullie van je zwangerschap kunnen genieten zonder al te veel kwaaltjes Als dingen lang aanhouden kun je ook eens langs de dokter gaan of je verloskundige raadplegen voor tips o.i.d. Verder proberen je rust te nemen en naar je lijf luisteren.
Ik maak me er verder ook geen zorgen om want ik weet dat het er allemaal bijhoort maar het is zo zwaar met een peuter van 2.5 in huis en een baan. Weet op het moment gewoon niet waar ik het zoeken moet. En idd, heel naar om je hele dag misselijk te voelen en alles qua eten staat tegen. Door het weinige eten krijg ik natuurlijk weer weinig energie binnen en is het cirkeltje rond. De nachten zijn hier juist het vervelendst, dan is de misselijkheid op zijn hoogtepunt
Oh je hebt nog een peuter rondlopen en je werkt nog, ja dat had ik toen ook, maar dat maakt het zeker wel zwaarder voor je, ben ik met je eens hoor Ik hoop dat het snel over is. Probeer toch over de dag verspreid anders kleine beetjes te eten, ook al staat het je tegen. Geen vette dingen, maar een cracker, stukje fruit, of zoiets als van dat knijpfruit voor kinderen. En misschien een vitaminepilletje zodat je toch je vitamines binnenkrijgt.
Hier ook tzelfde, ook veel dagen zo beroerd en duizelig geweest dat ik niet op mn benen kon staan ongeveer! Maar moet zeggen *klopt af* ben nog steeds wel misselijk en t eten staat me tegen maar heb t idee dat het iets beter gaat.. nu hier tussen de 9 en 10 weken en heb dus ook goed de hoop dat t met een week of 12 lekker weggaat.. dan komt t echte genieten! Sterkte ermee, oh en slokjes cola wil nog wel eens helpen tegen de misselijkheid..
Heel erg herkenbaar. Bij de eerste was ik amper misselijk en nu ben ik de hele dag door misselijk. Na het eten krijg ik pijn in mijn maag en voel me nog beroerder. En dit allemaal terwijl ik niet eens weet of het allemaal goed gaat.
Hier hetzelfde. Gelukkig is de misselijkheid de afgelopen 3 weken iets minder geworden. Alleen de vermoeidheid is nog steeds niet weg. Helaas heb ik niet naar mijn lichaam geluisterd en moet nu een week verplicht bedrust houden! Maar als je de eerste echo hebt gehad en je het hartje van je kleintje hebt gehoord weet je weer waarom je dit doet en is het vol te houden...
Eerste echo incl. hartje heb ik al gehad. Ach, ik weet ook wel dat het waarschijnlijk over een aantal weken over is maar het maakt de dagen lang en gewoon en BLEHHHHHHHHHHHHH Ik ben een vreselijk bezig bijtje, ben hier dus gewoon heel slecht in in het beperkt zijn
Dames, Alle klachten komen me heel bekend voor. Ik heb zelf sinds een paar dagen last van non stop misselijkheid. Daarnaast komt de vermoeidheid er nog bij. Ik begin nu ook misselijk te worden van geurtjes, bijvoorbeeld Gucci parfum van mn man Daar kan ik dus absoluut niet meer tegen en word spontaan misselijk als hij bij mij in de buurt komt. Ik heb hem beloofd dat het overgaat...(ik hoop dat het na 12 weken minder wordt). Slokje cola helpt bij mij en ik drink meestal een pak goedemorgen of yoghurt.
Vervelend dat je je zo voelt! Je kunt zelf natuurlijk een hoop doen om de tent maar draaiende te houden zoals het nemen van voedingsupplementen, sociale leven aanpassen etc maar het houdt wel een keer op vind ik. Nu moet je natuurlijk ook nog wennen aan je nieuwe zwangerschap en het wordt vast wel beter maar je zou dit eens met je werkgever kunnen bespreken. Misschien zou je tijdelijk minder uren kunnen werken? Daar is een wettelijke regeling voor die jou en je werkgever niets (nou ja indirect via verzekeringen wel) kost. Je hebt ook recht op een uur extra pauze per dag als je zwanger bent. Misschien helpt dat uurtje je om weer even op krachten te komen? Er is veel mogelijk, maar het is echt belangrijk dat je naar je lichaam luistert. Die kleine in je buik (en de andere gezinsleden) heeft natuurlijk niets aan een moeder die doodop is. Denk aan jezelf!
Heel herkenbaar. Ik heb van de vermoeidheid tot ongeveer 12 weken last gehad. Toen werd bij mij het misselijk zijn en braken zo erg dat ik 2x opgenomen moest worden en tot 20 weken zwangerschap thuis ben geweest. Nu weer 3x3 uur aan het werk. Dus of de vermoeidheid overging omdat ik verplicht rust moest houden of omdat de eerste 3 maanden om waren weet ik niet. Probeer in ieder geval dingen te eten waar je zin in hebt, je merkt heel snel wat je wel en niet goed kan verdragen. En kijk of je eventueel iets op je werk kan regelen. Mijn baas had al heel snel gezegd dat als ik merkte dat het niet meer ging ik me ziek moest melden. Toen ik gemiddeld 25x overgaf op een dag was dat moment gekomen.
Hey Dames! Wat vervelend die misselijkheid! Sterkte allemaal! Wanneer begint het ongeveer? Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en ben alleen heel erg moe en soms wat buikkrampen. Een klein beetje een weeïg gevoel, maar echt misselijk en overgeven heb ik (nog) geen last van! Staat mijn dit nog te wachten.... of kan ik me gelukkig prijzen? ( waar ik niet van uit ga )
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik totaal niet misselijk of in begin moe geweest. Je kunt de dans dus ontspringen
Bij de eerste wel misselijk geweest tm de 12e week. Nu spuug ik nog steeds dagelijks en heb al in het ziekenhuis gelegen met uitdroging. Volgens de gyn is er nog goede hoop dat het rond de 20ste week minder wordt. Ookal weet iedereen waar je het voor doet, leuk is het niet. TS sterkte en ik hoop dat je je snel beter mag voelen!
Bij mij is het ook rond de 20 ste week minder geworden, van 3 keer per dag overgeven, naar nu sinds 2 weken nul keer per dag. Ik krijg ook mijn eetlust weer wat terug. Mensen maar zeggen dat als je zwanger bent je zo lekker alles kan eten, nou ik ben een heel moeilijke eter geworden! Ik ben 7 kilo afgevallen. En merk nu dat ik langzamerhand weer opknap. Dus er is Hoop!
Balen is dat he! Ik voel me ook zo ongeveer de hele dag door misselijk (hoef niet over te geven ofzo) en ik word 's nachts steeds wakker dat ik zo misslijk ben. En vermoeidheid mede doordat ik slecht slaap en naast m'n fulltime baan ook nog elke dag naar m'n paard ga Wel moeilijk om op het moment blij te zijn, word er beetje depri van
Ja het suckt. Ik ben de dans allebei de keren niet ontsprongen, maar de tweede keer was duidelijk zwaarder ivm rondlopen van zo'n lief peutertje . Dus je hebt het zeker zwaar nu ja. Wat mij hielp is wel blijven eten. En na het overgeven voelde ik me altijd wel even iets beter. En een uurtje later beginnen op het werk (kon ik de eerste paar keer tenminste in mn eigen wctje kotsen haha). Misschien voor jou ook een optie om wat later op te starten. Man die misschien iets over kan nemen s ochtends? Hopelijk ben je er snel weer vanaf!