Flesweigeraar; hoe creatief zijn jullie?

Discussie in 'Voeding' gestart door frannie82, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Om toch te zorgen dat je kleine voldoende voedingsstoffen binnen krijgt?
    Hebben jullie nog tips en trucs?
    Net 2 scheppen opgeloste opvolgmelk door de fruithap en gisteravond door de warme maaltijd. Pap is ze een beetje klaar mee.....

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uit een beker laten drinken?
    Zorgen voor variatie in gezonde bijvoeding, zodat jij je niet zo afhankelijk voelt van opvolgmelk?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat is nog lastig omdat ze ook nog niet goed kan zitten. We proberen het wel hoor en heb de fv ook al in een tuitbeker gedaan maar ze schaaft met haar ondertanden over de tuit en pakt hem niet in haar mondje.
    En in no time is ze ontzettend nijdig.
    Een zachte tuit is leuk om op te bijten ;)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het probleem is dat we haar voorlopig nog aan 800cc opvolgmelk moeten komen vanwege haar formaat. Datgaf de kinderarts aan. Dus dat is nogal wat....

5. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    En het als papje geven?
    Wij hebben wel eens een heel klein scheutje diksap erdoorheen gedaan bij een kindje die niet wilde drinken op ons werk,moest van ouders, dat werkte prima, maar snap ook wel als je liever niet jong aan zoete sappen wil beginnen.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Pap doen we nu een paar weken maar dat gaat ook niet meer van harte.....
    Ze is nu wel bijna 10 maanden maar nog maar 6600 gram en ongeveer 64 cm dus heeft nog meer voeding nodig dan ander kind van haar leeftijd.

7. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Lastig he? Hier eentje die ook aan de 800cc moet komen, maar als het aan haar ligt drinkt ze 600cc. Na een hele rits oorontstekingen en andere ziektes/virussen stagneerde haar gewicht, doordat ze dan steeds 200/300cc dronk.
    Nu is dat wel enigzins onder controle, dus tijd om een beetje aan te komen. Haar dag begint om 07.30 en eindigd om 19.00, s'avonds laat een fles geven heeft geen nut bij haar.
    In deze tijd geef ik 600cc in een fles, verdeeld over 4 flessen, meer krijgt ze niet weg wegens reflux. 2x een klein fruithapje met een schep melk, groentenhap met een schep melk. Verder ben ik erachter gekomen, dat ze verzot is op water, dus hierin krijgt ze ook een schep melk :).
    Tussendoor slaapt ze ook nog 2 a 3 keer, dus ik voel mij ondertussen een soort feeder ;). Het werpt wel zijn vruchten af, ze komt wel weer volop aan en als het goed is, is dit bij haar maar tijdelijk.

Ik zou dus idd melk blijven geven met de hapjes en misschien tussendoor steeds melk aanbieden? Volgens mij doe je het hartstikke goed, meer kan je niet doen, denk ik :)

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het gaat vandaag weer redelijk dwz niet huilen bij aanblik van de fles. Daardoor minder pap hoeven geven en meer ruimte voor een boterham die er met smaak in ging. Aan die 24 scheppen komen we niet maar ik hoop dat dit allemaal bij elkaar genoeg is. Donderdag pas weer wegen ik mag het van mezelf niet eerder dan in het ziekenhuis doen... vanavond heeft ze heerlijk nog een paar losse sperziebonen zitten eten. Zo leuk om te zien!

Deel Deze Pagina