Starten bijvoeding, hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door BlaBlaBla, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    We kregen bij het laatste bezoek aan t CB te horen dta we mochten beginnen met bijvoeden. In eerste instantie heb ik daarop geantwoord dat we pas met 5,5 maand wilde beginnen en dat vonden ze prima. Nu drinkt Dana al een paar dagen best slecht, alleen de ochtenfles gaat helemaal op en de rest van de flessen gaan niet op, soms laat ze wel 80 cc over.
    Ook word ze s'morgens steeds vroeger wakker, wat volgens mij te maken heeft met het feit dat ze steeds minder voeding binnenkrijgt.

Om deze reden hebben we besloten om toch alvast te beginnen met bijvoeden. Ik weet dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn, en ik ben in principe ook geen voorstander van "te vroeg" beginnen met bijvoeden....maar in dit geval lijkt het me niet onverstandig.

Nu weet ik alleen niet precies hoe ik dit het beste kan aanpakken

normaal krijgt ze om de 3 a 4 uur voeding, dit komt op t moment neer op t volgende schema:
    8.00, 11.00, 15.00, 18.00 en 10.00 180/6 scheppen

ze heeft vanavond voor t eerst een klein beetje appel gehad, en dit zal ze dan de komende 3 dagen ook krijgen zodat ze kan wennen.
    Maar wat is nou t beste, 1 x per dag alleen fruithapje en daarnaast gewoon op dezelfde tijden de flessen blijven geven.
    Of 2x per dag al een fruithapje en de normale flessen. En is t mischien een idee om rijstbloem in de laatste fles te doen zodat ze wat meer calorien binnenkrijgt?

wie kan me op weg helpen?

2. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Rijstebloem heb ik zelf nooit door de flessen gedaan. Ik deed wel vaak een stuk liga 1e stap door het fruithapje. Ik denk dat iedereen het toch allemaal weer anders doet, je volgt vaak toch je gevoel. Toen ik met bijvoeding begon gaf ik gewoon de normale flessen erbij. Wanneer ze al wat voller zit van het fruithapje zal ze minder gaan drinken van de fles waardoor er vanzelf een fles af zal vallen. En ze zal een langere tijd tussen de flessen gaan laten. Zo ging het bij mij iig.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou 1 keer per dag een fruithapje geven. Ik zou rond 10 uur een fruithapje proberen en dan om 11 gewoon de fles. Ze zal waarschijnlijk minder van de fles drinken. Maar zodra ze meer fruithapje eet kan die fles er van af. En dan zu ik over ong. 4 weken beginnen met een groentehapje. Ook weer op de zelfde manier maar dna om 17.00 groentehap en 18.00 de fles.

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    oke thnx dames :)

5. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik geef ook al fruit hapje...

En die geef ik nu zo.. 10:45.. en dan rond 11:30 fles....

En ze hebben mij verteld 1x per dag...

Deel Deze Pagina