Ik wil mijn 7 maanden oude zoontje wat brood gaan geven. Hoe pak ik dat aan? Ik ben namelijk bang dat hij zich erin gaat verslikken ofzo..... Ik heb wel eens gehoord dat je ze eerst aan een broodkorst moet laten wennen. En wat smeren jullie er op? En geef je eerst het brood of eerst de felsvoeding?
Ik ben mijn zoontje eerst de korstjes in zijn hand gaan geven, dan kon hij erop sabbelen en zelf wat eraf happen. Dat ging gelijk al goed, toen ben ik stukjes gaan snijden uit de binnekant van een vingergrootte zeg maar (dus even stom gezegd je vinger erop leggen en daaromheen afsnijden) en dat ging ook prima. Nu maak ik gewoon wat stukjes en pakt hij het zelf op en stopt in zijn mond. Is het stukje te groot, maakt hij er zelf kleinere stukjes van. En de melk gaf ik erna, omdat het brood nu wat belangrijker is en de melk gewoon als toetje erna zeg maar net als wij ook melk bij de lunch drinken. Owja, en ik smeerde er eerst alleen boter op en toen een beetje jam.
We hebben hem met 6 mnd al een korstje brood gegeven om op te knabbelen, dus hij was het met 7 mnd, toen we met brood starten, al wel gewend. We zijn begonnen met iniministukjes te geven, en dan in fruit gesopt. Nu geven we grotere stukjes, en dan nog steeds met fruit, vind hij heerlijk! We geven daarna nog opvolgmelk, omdat hij gaat mopperen als hij het niet krijgt, dus hij zal het wel nodig hebben Hij drinkt dan gerust nog zo'n 100-150cc..
Ik ben ook begonnen met het geven van een broodkorst. Ze keek eerst van "wat moet ik daar nou mee" . En toen ging het langzaam in het mondje. Een paar dagen daarna heb ik iniminie stukjes gegeven en dat ging best goed. Tuurlijk af en toe kokhalsen maar dat hoort erbij. Dopen in de melk deed ik toen ook wel eens. En nu gaat het als koek erin. En nog kokhalst ze wel eens. Soepstengels zijn natuurlijk ook handig om te geven als tussendoortje. Leren ze ook om zelf te gaan eten. (als je dat al aandurft) Ik smeerde er gewoon boter op. En daarna gaf ik pas de flesvoeding. Die ging natuurlijk niet altijd op.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met gewoon brood te geven. Geen korsten maar gewoon licht bruin brood. Dat ging gelijk goed (wel al vaste voeding vanaf 4,5 maand). Het hangt dus erg van je kindje af maar ook erg van jou. De ene moeder is erg bang en de ander ziet het allemaal wel gebeuren... hoe het zal lopen moetje gewoon bekijken Ik zou beginnen zonder beleg en pas wanneer het echt lekker loopt dan eerst wat boter en dan andere belegsoorten zoals appelstroop, smeerworst, smeerkaas, jam
Ik heb Kyra eerst toen ze 6 maanden was de korstjes laten eten voor een maandje. Die sabbelde ze dan nat en zacht en at het dan op. Daarna kreeg ze ook het zachte gedeelte. Wij voeden bij á la Rapley (alles in stukjes) en kokhalzen doen ze allemaal wel eens. Het kan op zich geen kwaad zolang het bij het kokhalsreflexje blijft. Nu beginnen we er langzamerhand beleg op te doen wat varieert van vruchtenpuree/stroop tot la vache qui rit.