Vanaf wanneer ga je 'echte maaltijden' geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Hanneke, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    joh je kunt voor die kleintjes zoveel varriëren dat houd je niet voor mogelijk... :D

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jij bedoeld, daar heb je geen boek voor nodig :D .
    Nouja, ik ga eens kijken, misschien wel handig, ik heb er nog geen ervaring mee ;) (voeding,baby's,kinderen) :D

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee nee zo bedoel ik het niet, tis zowieso altijd wel leuk om boeken te lezen waarin leuke recepten staan voor kinderen, maar gewoon hoeveel maaltijden je kunt maken is gewoon ongelofelijk....(met of zonder boek)

succes in ieder geval meid...

gr.smoekie

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owww, okeej! :) :D

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb eigenlijk nooit zo veel voor de kinderen gevarieerd. Ze kregen gewoon wat wij aten.

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    @ DM, hier word ook gevarieerd gegeten maar dat is niet overal zo.
    Tegenwoordig heb je toch vaak gezinnen met het eerste kindje waarbij de ouders beide nog (deels) werken en die ouders aten toen ze nog met z'n tweetjes waren waarschijnlijk vaak makkelijk, hetzij patat, chinees, diepvries of kant en klaar maaltijden...en werd er waarschijnlijk niet elke dag gekookt. Nu met een kindje moet er opeens toch gekookt worden (als ze geen potje willen geven) en dan moet toch opeens een heel nieuw kook- en eetpatroon aangewend worden.
    Ik kan me best voorstellen dat je dan wel ff wat hulp nodig hebt qua gevarieerd eten, zeker als je kleintje eerst bepaalde etenwaren en kruiden nog niet mag.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind, hoor. Ook al kook ik bijna elke dag en gevarieerd. 1 keer per week halen we friet of pizza of iets dergelijks. Maar de rest van de week... Wij eten zelden aardappels, groente en vlees. Nu wel wat vaker omdat het zo gezellig is met zijn 3-en aan tafel... :D Jelle heeft gisteren 3kwart aardappel op en 3 grote stronken bloemkool.. :confused: En dat alles uit het vuistje... :D Waar laat dat kind het.. :)

Maar goed, wij eten vaak wraps, spaghetti, burrito's, kip tandoori enz. En dat is toch vaak te gekruid. En Jelle had/heeft om 17.00 echt honger (Hij is er nu wat makkelijker mee aan het worden, moet ik zeggen) en ik moet eerlijk zeggen, als ik een dag gewerkt heb, heb geen zin om 2 keer te koken. (invriezen is ook geen succes want dat vergeet ik eruit te halen.. :) ) Jelle is dus een potjes kind.. :D

Maar het komt goed! Als wij gaan eten om 17.30/17.45 krijgt hij ook altijd wat. Al is het maar een stukje van de wrap.. :) Als hij maar wat te knagen heeft, anders gilt hij de hele boel bij elkaar... Vandaag heeft hij een stuk komkommer weg zitten eten.. Het komt allemaal vanzelf wel, denk ik dan maar...

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    *Hanneke in de voelt zich aangesproken-modus* :D
    Hier word ook gewoon gevarieerd gegeten, maar toch, ik weet niet of ik die kleintjes alles kan/mag geven. En als zo een boek me daar enigszins mee kan helpen, dan kijk ik daar graag eens in.

Hier ook, idd wat je daar noemt, wraps, spagetti, maccaroni, kip tandori, kip kerrie. Maar daarbij heb ik ook altijd iets van groente, hetzij groente door de saus heen (dan wil ik dus gewoon wat groente daarvan voor de kleintjes appart nemen), hetzij er los bij, broccolie, sperzieboontjes, erwtjes, sla, etc. Zo heb ik bij kip tandori standaard sperzieboontjes, mijn vriend eet het denk ik niet eens op als hij er geen boontjes bij krijgt :) . Dan kunnen ze dus (als straks blijkt als ze echt mee gaan eten dat ze 'mijn' gerechten niet lusten) gewoon met ons mee eten van die groentes. Aardappels eten wij nou eigenlijk nooit, lust ze niet :oops: . Maar wel gewoon groente, vlees houd ik ook niet van, tenzij het ergens doorheen zit, maar los op mijn bord, daar pas ik voor. Mijn vriend wel, dus dat wat ik voor hem maak, krijgen de kindjes straks ook. Heel saai misschien en misschien ook helemaal niet goed, maar ik eet savonds vaak gewoon een bord vol groente, en meer daarbij niet.

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt Hanneke, mijn middelste was al 5 toen Jens geboren werd dus hier werd (en word) ook van alles gegeten, terwijl Jens daar nog lang niet aan toe is...tis weer een hele omschakeling.
    Aardappels, groente en vlees/vis eten wij zo'n 4 keer per week dus da's niet zo'n punt, maar we hebben hier toch ook 2 á 3 keer een 'buitenlandse dag' of patat dag ;)
    Ik deed met macaroni/spaghetti enzo dan wel vaak apart wat macaroni koken, beetje geruld gehakt erbij, klein beetje groente koken (broccoli, champignonnetje, worteltje) en dan een klein beetje tomatenpuree...zo aten ze toch macaroni maar niet met de (vrij zoute) sausjes uit een pakje.
    Maar ik ben blij dat er potjes zijn, vind het toch wel erg makkelijk dan als je zelf een keer afhaalchinees of shoarma ofzo wilt eten ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, zo ben ik het ook van plan straks. Gewoon van alles een klein beetje apart houden. En ach, als we dan een keer, pizza of shoarma eten, kook ik wel een stronkje broccolie ofzo voor ze. Die liggen hier standaard op het aanrecht. Wij zijn beide broccolie verslaafd, zou dat best iedere dag kunnen eten zonder het zat te worden :) . Potjes weet ik niet of ze die lusten, ik houd er persoonlijk niet zo van :oops: . Maarja, dat is weer een heel andere discussie ;) :D :p .

11. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Scheelt wel welk potje je hebt hoor, ik weet nog van vroegah :) dat er hele smerige potjes waren, iets van visschotel ofzo brrr als ik het deksel eraf deed ging ik over mijn nek en de kids maar smullen ;)
    Maar er was ook iets van macaroni of lasagne ofzo die vond ik zelf ook lekker :)
    Ik merk wel dat er in de loop der jaren een behoorlijke uitbreiding in het assortiment is geweest, ik kijk mijn ogen uit in de supermarkt ;)
    Oh ja over broccoli, is een nitraatrijke groente mag geloof ik maximaal 2 keer week net als spinazie en bietjes enzo dus niet tevaak aan de shoarma :)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whahaha :) . Maar :oops: weer wat geleerd dus. Moet daar toch snel eens naar gaan kijken. (zie je, ik zeg het toch, ik weet er niks van ;) )

Potjes, ik weet het niet, ik heb nog nooit een deksel eraf gehaald. Zie altijd alleen die 'prut' door het glas naar me kijken, dan heb ik al genoeg gezien :) . Alleen die maccaroni/spagetti potjes zien er nog enigszins eetbaar uit :oops: .

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    maar daar is ook alles mee gezegd hoor...

vond die bloemkool/broccoli/worteltjes altijd heel erg lekker ruiken, zo lekker dat je die zelf zou willen eten, maar 1 lik eraan doet je direct anders denken... ;)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je vaak rijst eet is het ook OK, want dat kun je ook al vrijwel vanaf het begin geven. Zodra ze brood eten kunnen ze ook dingen als pasta en wraps eten, hooguit de saus of vulling een beetje aanpassen.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Smoekie: hihi, meteen genezen dus, jij proeft niet meer! :D

Dirksmama: we hebben idd vaak gewoon witte rijst bij de groente. Bedankt voor de tip van de wraps en pasta enz. Maarja, dan moeten we eerst beginnen met een stukkie brood. Hebben we ook nog niet geprobeerd. Maar ik weet nu in ieder geval dat we daar allemaal gewoon rustig aan in verder kunnen gaan. Komt vanzelf dat ze langzaam aan steeds meer (verschillende dingen) gaan eten.

16. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hanneke, geen zorgen broccoli is geen nitraatrijke groente hoor. Wat wel nitraatrijk is: andijvie, paksoi, bietjes, sla enz. Kijk anders hier nog eens even: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html
    Ik kook eigenlijk altijd apart voor haar, ze eet veel eerder dan wij. Daarbij ben ik niet zo'n fan van opwarmen. Gaat goed hoor, gewoon even een beetje groente en aardappel/pasta/rijst in een steelpannetje en na 20 minuutjes of eerder kan ze aan tafel. Ik ga er wel altijd bij zitten, gewoon aan tafel, meestal eet ik ook wat kleins mee. Ze redt het gewoon niet om met ons te eten, dan ligt ze altijd al op bed. Zal komend half jaar wel weer gaan verschuiven denk ik, tot dan doen we het maar zo.

17. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ah weer wat geleerd, ik heb echt altijd gedacht dat broccoli nitraatrijk was...mooi zo dan staat het hier wat vaker op het menu, mijn kids eten graag 'bomen' zoals ze het zelf noemen :)

18. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam

Hahaha! :D

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    I [​IMG] bomen :) .

Paprika, bedankt idd die lijst op bv.com moet ik eens goed gaan doorlezen.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    'Boom', ja zo noemde Dirk het ook, was een van z'n eerste woorden. Hij was er gek op.

Deel Deze Pagina