Hai, Mijn zoontje wil geen groente eten. Als wij aardappels/vlees en groente eten (dus de hollandse pot) dan wil hij de groente niet. Ik snij alles in kleine stukjes en zet zijn bordje voor hem neer zodat hij zelf kan eten. Dan werkt hij het vlees en de aardappels naar binnen (gekookte aardappel gaat soms wel soms niet goed maar gebakken aardappel vind hij wel heel erg lekker) en laat de groente staan. Dan geven wij hem de groente maar zo gauw hij dat in zijn mond heeft dan laat hij het er ook weer uit vallen. Wortel/boontjes/bloemkool/broccoli enz het maakt allemaal niks uit hij moet het niet. Vanavond had ik aardappel met rode rool er door heen geprakt maar dat moest hij ook niet. Toen ik alles nog pureerde at hij het wel. Als ik groente verwerk in de lasagne/pasta/rijst bijvoorbeeld dan eet hij het smaak op. Ik heb ook al eens alleen groente op zijn bordje gedaan maar dan eet hij niks. We eten dus nu vaak pasta/rijst enz. Hoe krijg ik mijn zoontje zover dat hij groente gaat eten. Veel liefs Nataly
ik prak de groente altijd door de aardappels heen, beetje melk/boter erdoor en smullen maar...(haha, alsof ze zo goed eet, maar goed, bij wijze van dan...)
Je zegt dat als je het pureerd hij het wel eet, dan zou ik gewoon (voorlopig) de hele mikmak pureren en dan heel langzaam aan alles minder fijn pureren. Hier eet Kylian zijn groente wel goed zolang het maar geen slierten zijn (zoals de prei en andere groente in een macaroni pakket). Een sausje erbij doet hier ook wonderen, de bieten worden hier vrolijk door de curry gedipt en de bonen door de satesaus. Ik weet het misschien voor de lijn (waar hij overigens geen problemen mee heeft) maar ik heb liever dat hij groente eet dan de manier waarop dit gebeurt. Groetjes Anita