Tuigje of loopkoord (bijna 2)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Trieske, Aug 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    Hallo,

Waarschijnlijk zijn er al heel wat topics over dit onderwerp maar ik begin gewoon nog een keer opnieuw.

Mijn zoontje van ruim 21 mnd zit nu in zo'n fase dat hij alles zelf wil doen. En dan vooral lopen. Hij loopt al vanaf dat hij 10 mnd is en vind het ook helemaal geweldig om vrij te lopen. Ik snap dat helemaal en ik laat hem dus ook vaak zelf lopen. De eerste minuten gaat het goed maar dan gaat hij op ontdekkingstocht en schiet alle kanten op. Hij wil dan ook absoluut niet meer in de buggy (wat ik wel stug blijf doen), dan gaat hij helemaal door het lint en dan kom ik nog nergens.

Ik heb ook nog een dochtertje van ruim een half jaar en als ik alleen ben kan ik dus niet de hele tijd achter mijn zoontje aanrennen.

Natuurlijk weet ik dat ik consequent moet zijn en dat hij bij mij moet blijven lopen en anders in de buggy moet maar ja. Ga maar eens een compleet overstuur en gillend kind in de buggy zetten. Zijn zusje ligt er ook nog eens naast (duowagen) en die word dan natuurlijk ook erg onrustig. Dat gillen gaat echt door merg en been en iedereen kijkt me aan.

Inmiddels kan ik dat gegaap van anderen wel negeren maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dan niet op mijn gemak boodschappen doe, winkel of wat dan ook. Al met al zijn uitstapjes die ik alleen met de kids doe een grote uitdaging geworden.

Nu heb ik altijd mijn vooroordelen gehad over een tuigje of loopkoord. Ik vond het zielig en ik vond dat een kind moest leren luisteren. Hij moest maar gewoon bij de ouder blijven lopen en anders in de buggy. Leuk gedacht maar de praktijk is toch net even anders.

Zijn er mama's die tips of adviezen hebben voor me. Over het onderwerp in z'n algemeen of over een tuigje????

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Weet dat ze op www.babybij.nl hele leuke hebben! Zijn rugtasjes maar met een lijntje er aan zeg maar, ziet er wat leuker uit dan echt zo'n tuigje.

Kan me goed voorstellen dat je het overweegt, een gierend kind is namelijk irritanter dan een kind die zelf mag lopen maar wel 'aangelijnd'. Vond het vroeger er ook niet uitzien, maar als je zelf kinderen hebt ga je er anders tegenaan kijken.

3. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    ik gebruik een loopkoord. Het is een elastieken touw wat aan de ene kant om mijn zoontje z'n pols gaat en aan de andere kant om mijn pols. Ik gebruik het nu eigenlijk alleen nog als ik bijvoorbeeld naar de markt ga of bijvoorbeeld bij een drukke weg. Maar als de kleine geboren is, zal het wel makkelijk zijn ook met het wandelen etc.
    Tjah, ik vind het ideaal. Mijn zoontje vind het ook leuk en het is veilig dus helemaal goed.

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mensen zullen altijd commentaar hebben, wel koordje, geen koordje, kind wild door de straat lopen, schreeuwen in de buggy enz. Jij moet doen wat het veiligst is voor jou kinderen.

Succes met je keuze!

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Het lijkt raar maar het is heel handig!! Doen!!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

veiligheid voor alles!

7. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Ik ga gewoon zo'n tuigje oid halen. Ik kan me nu bijna niet voorstellen dat hij het gaat pikken, maar ja, we zien wel. En natuurlijk zullen er weer een hoop mensen kijken maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Ik heb liever dat ze kijken naar een moeder die veiligheid boven alles stelt dan naar een moeder die haar baby achter moet laten omdat ze haar andere kind uit een gevaarlijke situatie moet halen...

8. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    En heb je zo een tuigje gehaald? Ik zit er ook aan te denken omdat meneertje vanmiddag ineens de weg oprende, zo vanuit het niks, ik gillen, auto die er reed in de berm, bah doodeng was het!

Ben benieuwd of het bevalt? En waar je hem gekocht heb?

9. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    Ik heb er een gekocht maar voor ons werkt het niet. Hij begint al te gillen als ik dat ding tevoorschijn haal. Maar ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing...

Share This Page