vanaf wanneer geen deken meer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door xxPetra, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi Adriënne,

Ik vroeg me af of er een leeftijd is waarbij wordt afgeraden om je kindje nog onder een laken met dekentje te leggen?
    Dit in verband met het gaan draaien en 'wandelen' door het bedje heen waardoor ze onder de dekens kunnen komen met hun hoofdje.

Groetjes Petra

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als het goed is, is het bedje laag opgemaakt zodat de kleine niet naar beneden kan, maar alleen maar naar boven. Als je het toch eng vindt, dan is het ook wel handig om de deken in een dekbedovertrek te doen.

Groetjes Adrienne

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi!
    Zijn bedje is ook kort opgemaakt maar je hoort wel eens van die spookverhalen dat kindjes alsnog met hun hoofdje naar beneden komen te liggen als ze aan de wandel gaan in hun bed..en dan ga ik twijfelen. Dus vandaar mijn vraag.
    Mag ik vragen waarom het veiliger is om de deken eventueel in een dekbedovertrek te doen? (of is dat een hele domme vraag?)

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Domme vragen bestaan niet!

Ze kunnen makkelijker in een laken verwikkeld raken dan in een dekbedovertrek. Maar dat is mijn persoonlijk gevoel hoor.

Groetjes Adrienne

5. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Oh gelukkig maar :)
    Dat klinkt inderdaad heel logisch!
    Dat ga ik zeker proberen!

Bedankt!!

Deel Deze Pagina