Vanaf wanneer geen middagslaap meer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yukl, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties! Misschien speelt het langer licht blijven ook wel mee inderdaad.

Hij huilt niet. Hij roept ons alleen continu ;) Dus we lopen erg vaak heen en weer om hem weer tot stilte te manen. De jongste slaapt tenslotte in de kamer naast hem.

Ik vind 20.00 uur naar bed echt te laat trouwens. Met name voor onszelf, dan hebben we echt geen avond meer. Later dan 19.30 uur wil ik het niet maken. Dat vind ik ook een prima tijdstip voor deze leeftijd. Dit hebben we nog niet een aantal avonden achter elkaar geprobeerd, dus dat zal ik eens doen.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb je weleens geprobeerd om hem eenmaal toe te spreken zoiets als: je gaat nu lekker slapen en mamma en pappa komen vanavond pas weer gedag zeggen als ze ook naar bed gaan.
    En dan ook gewoon laten roepen en niet meer terug komen?

Hier roept die van ons ook, of nog erger: hij gaat met zn voetjes tegen de muur aan stampen net zolang tot we terugkomen en er wat van zeggen... om dan vervolgens weer door te gaan...
    We komen nu 1 keer terug ( voor wat dan ook) en late hem daarna roepen/ muiten/ klieren etc. Meestal is na 10 minuten de lol er wel van af en is het stil :)
    Maakt mij niet uit dat hij wakker ligt, het gaat me idd vooral ook om de avond die we dan weer voor ons zelf hebben:D bovendien: 20 uur vind ik echt de max hoor, hij is net 2!!

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier sluit ik me bij aan. Het is een omschakeling in je bioritme. Ik merk dit zelf ook.

Je vraag beantwoordend:
    Y. sliep tot 2 jaar en 9 maanden s' middags. Nu is ze 3 jaar en 7 maanden en doet zo'n twee keer per maand nog een middagslaapje.

Persoonlijk zou ik het nog even aankijken en hem om 19.30 naar bed brengen. Eerst ervaren hoe dat gaat. Vooral omdat hij zelf aan geeft dat hij wil slapen.
    Y. ging weigeren 's middags en aan het einde van de middag was ze kapot. Kon alleen maar huilen en er was geen hap eten naar binnen te krijgen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jaaa, misschien moeten we hem inderdaad gewoon laten. Dat heb ik me ook wel eens bedacht, maar dat vind ik lastig. Bang dat hij de jongste wakker maakt, hij maakt echt enorm veel lawaai namelijk. Overigens doet ie het niet altijd, hij ligt ook wel eens gerust een half uur te zingen/blaten :D

Hij is nu trouwens om half 8 naar bed gegaan en volgens mij slaapt ie. ;)

Deel Deze Pagina