Vanaf wanneer geen middagslaapje meer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissyZuilen, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hier voor het eerst niet naar bed vanmiddag, hij was me toch moe vanavond. Sliep binnen 1 minuut (normaal klets hij nog wel een poos door) werd net om 21:00 uur wakker en was helemaal overstuur, kon ook niet zeggen wat er was. Na een paas flinke gapen is ie nu weer in slaap gevallen. HERKENBAAR bij iemand??
    Dus hier maar gewoon nog voor het middagslaapje de volgende keren...

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja wel herkenbaar, toch teveel geworden allemaal om te verwerken. Denk op randje van -niet meer slapen-smiddags.

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Dank je Alice...

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn sinds deze week eigenlijk gestopt met het slaapje tussen de middag. Ze was al 2 maanden aan het rommelen. Sliep 3 , 4 keer in de week nog wel smiddags, de anderen keren niet.

Maar ik merkte nu steeds meer, dat ze s avonds niet kon slapen, als ze smiddag 1 of 1,5 uur geslapen had. Dus s avonds tot half 9 op en neer lopen, omdat dametje gewoon wákker is.

Dus nu de knoop doorgehakt. Ondanks dat ze niet meer zo gezellig is vanaf een uur of 5... maarja, dat krijg je als je smorgens om 6.15 uur wakker wordt... ;) . Maar zo hebben wij tenminste s avonds nog wat rust ;)

Maar ze is dus ruim 2,5

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Fenne slaapt elke dag nog tussen de 2 à 2,5 uur... Vraag me wel eens af wanneer dit minder gaat worden! :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vanaf 2 jaar ging Eva rommelen met haar slaapje. ze ging altijd wel naar bed, soms sliep ze 2 a 3 uur, soms ging ze een uurtje spelen op haar kamer. Vanaf 2,5 jaar (op de dag precies) wilde ze absoluut niet meer slapen, wilde ook écht niet meer naar boven. Tja, dan houdt het op. Ze had het eigenlijk nog wel nodig, maar dan zette ik haar gewoon een uurtje op de bank met een filmpje, dan kwam ze wel een beetje tot rust weer.
    Ik vond het juist wel fijn dat ze van haar slaapje af was, dan ben je wat vrijer. Als ze nog had geslapen nu, had ik nooit weg gekund, aangezien Lisa 's ochtends slaapt en Eva dan 's middags zou slapen. Ik hoop dat Lisa ook rond de 2,5 jaar niet meer slaapt 's middags, dan kunnen we dan wat dingen gaan doen.

Deel Deze Pagina